Louche verkooppraktijken

Pagina: 1
Acties:

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Ouders zijn op vakantie en alle post wordt op 1 grote hoop gegooit. Denk laat ik toch maar is kijken of ik het een beetje kan scheiden. Allemaal brieven gericht aan mijn ouders (ja woon nog thuis ;)) en zie daar een anonieme envelop gericht aan Dhr./mevr. "achternaam".

Denk ten eerste wie stuurt er nou weer een anonieme brief aan mijn ouders. Geen bedrijfslogo of postcode/postbus op de envelop aanwezig.
Ten tweede staat onze naam niet correct gespeld en zo kom ik het persoonlijk niet meer tegen.

Aangezien ik ook op hetzelfde adres woon als mijn ouders ben ik toch ook een Dhr. :+ . Ik maak de envelop open en zie dat er allerlei cadeau's worden "overhandigd" op één bepaalde datum. Het gaat om 4 cadeaus : cadeaubon t.w.v. 200,- € (euroteken achter het bedrag :? ), digitale fotolijst, Espress-koffiezetapparaat(espress is toch nog met een O aan het einde :? ) en een kaasmessenset.
Mogen ook geen mensen van onder de 21jaar binnen komen :? : Why not ?

Dus ik krijg argwaan bij deze brief en speur het internet af naar bepaalde kenmerken van deze brief. Zo zocht ik op dit telefoonnummer : 026 - 3611010. Wat zie ik nou ?! Er is een topic te vinde op het forum van Radar : http://forum.trosradar.nl...s=0&postorder=asc&start=0 . "Gelukkig" denk ik, maar goed dat ik deze brief heb open gemaakt denk ik dan.
Het betreffende telefoonnummer is van ma t/m vrij te bereiken van 10:00 - 12:00. Rare helpdesk heb je dan? Staat ook in de brief dat op de locatie waar deze producten worden overhandigd er geen verdere informatie te krijgen is. Dus toch uit nieuwsgierigheid : Bel toch even :P . En krijg een mevrouw aan de telefoon en vraag haar over deze brief en er gaat gelijk een belletje bij haar rinkelen (datum, praktijken en naam bedrijf enz.).

Ik: Als ik het telefoonnummer opzoek op internet krijg ik gelijk als eerste link Radar van de Tros te zien.
Zij: Oh ja dat wist ik niet. Zij maken bij ons een afspraak en zeggen dat ze producten verkopen en dat ze daar af en toe ook mensen daarvoor een hele dag mee nemen. En ze rekenen tot nu alles netjes af en nooit problemen.

Tja als je je zaakjes maar goed voor elkaar hebt kan je alles normaal laten lijken. Dus ik vraag me af wie er nog meer dit soort praktijken is tegen gekomen en wat jullie er mee hebben gedaan? Ben namelijk van plan om radar/consumentenbond in te schakelen hierover, want hiervan gaat mijn bloed koken voor dit soort louche praktijken.

"voor niks gaat de zon op"

P.S. Het is een duits bedrijf met het volgende tel nr : (00) +49 5207956809. Als ik dit op zoek in het duitse telefoonboek krijg ik niks te zien.

Self reflection is the school of wisdom

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Vooral leuk voor als je een middag echt-helemaal-niets-interessants-te-doen-hebt-en-je-verveelt-je-rot. Anders is het zonde van je tijd, kan je beter je teennagels schoon maken o.i.d.

Misschien zit er wel een gratis kopje koffie of thee in :9

[ Voor 14% gewijzigd door Standeman op 23-06-2009 16:18 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

200 euro korting bij aankoop van een originele wollen wellness deken twv 219 euro :P

spoiler:
HK?

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 23-06-2009 16:26 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Laatst ook gehad en toen dit gevonden:
http://www.marktplaats.nl...5d61708fa1455d7007774eb65

Gratis dingen als je kwam:
200€ bon
Messenset
Koffiezetapparaat
Gratis koffie en soep

Ik zag al dat het spam was doordat de ACHTERNAAM volledig in caps stond en dat je Niet kan informeren bij de zaal (overdreven underlined). Zit ergens tussen het oud papier @ papierstortplaats onderhand.

☻/
/▌
/ \

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Daar is een tijd terug bij EditieNL ook aandacht voor geweest. Het is een soort "verkoop-aansmeer-dag" Je wordt helemaal murw "gepraat" en aan 't eind van de dag wordt allerlei "zooi" voor "een koopje" aangeboden.

Uiteraard alleen als je snel beslist, etc... ;)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Feitelijk is het louche, maar het zijn altijd de mensen zelf die in zoiets trappen.

Mensen krijgen veel te snel Euro-tekens in de ogen waardoor ze zich blind staren.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37

Qwerty-273

Meukposter

Dat is toch het zelfde als zo'n steden tripje met lunch etc voor een tientje. Dat je de hele godsganse dag dan verkoop praatjes aanhoort etc. Met verkopers die alle mensen toch pushen om die geweldige aanbieding, waar je echt niet zonder kan, en nu slechts voor een fractie van de "winkelprijs", niet mis te laten lopen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:54
offtopic:
SG->SF

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:07
Qwerty-273 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:40:
Dat is toch het zelfde als zo'n steden tripje met lunch etc voor een tientje. Dat je de hele godsganse dag dan verkoop praatjes aanhoort etc. Met verkopers die alle mensen toch pushen om die geweldige aanbieding, waar je echt niet zonder kan, en nu slechts voor een fractie van de "winkelprijs", niet mis te laten lopen.
Lijkt me toch wel wat, zo'n gast die de hele dag dingen wil verkopen. Volgens mij loop ik dan constant met een big-smile op m'n smoel rond van de lol die ik er aan zal hebben. >:)

Verwijderd

Mja. Normaal gesproken hebben mensen iets te doen en gaan ze niet op zulke onzin in. Hoe leuk ook, heb ik wel wat beters te doen dan naar een wildvreemde locatie te gaan en mijn tijd daar te verspillen aan dergelijke ongein :)

Gewoon weggooien. Vaak zie je aan de buitenkant al dat zo'n envelop bs is. Dus weg ermee.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:39:
Mja. Normaal gesproken hebben mensen iets te doen en gaan ze niet op zulke onzin in. Hoe leuk ook, heb ik wel wat beters te doen dan naar een wildvreemde locatie te gaan en mijn tijd daar te verspillen aan dergelijke ongein :)

Gewoon weggooien. Vaak zie je aan de buitenkant al dat zo'n envelop bs is. Dus weg ermee.
Wel even oppassen dat het niet je nieuwe creditcard is die in een ongemerkte envelop is verstuurd :+

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-01 17:20
Standeman schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:56:
[...]

Wel even oppassen dat het niet je nieuwe creditcard is die in een ongemerkte envelop is verstuurd :+
Of dat er niet levensgroot "In naam der Koningin" op staat. :P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1