Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Access 2003] image tonen op een form / report.

Pagina: 1
Acties:

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:38

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Via een JDBC / ODBC koppeling wordt een image (jpg) in een veld van tabel x gezet. Het type van dit veld is OLE-Object en ik stop er dus gewoon binary data in.

Als ik het veld bekijk in de table view krijg ik "Long Binary Data" te zien

Nu wil ik de afbeelding tonen op een form of report, maar blijkbaar kan Access er geen soep van maken.

Wanneer ik "handmatig" een afbeelding toevoeg werkt het wel en krijg ik netjes een icon te zien die na dubbel-klikken met windows picture viewer de afbeelding laat zien.

Is er een mogelijkheid om access toch het plaatje te laten tonen?

[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 23-06-2009 15:51 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
hmmm, dat is wel een goed punt. van de site:
This problem occurs because Access 2003 cannot find the OLE Server that can correctly interpret the OLE object header information.
De image wordt gewoon met sql er in gestopt als binary data. Zonder over "object header information" druk te maken.

Even uitzoeken hoe dat via een jdbc/odbc bridge heen krijg.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ik zie geen manier om "OLE object header information" over een JDBC/ODBC bridge te krijgen (sun implementatie). Dus zal ik een oplossing in een andere richting moeten zoeken.

Ik heb inmiddels wel iets gevonden, ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit moet toepassen?