Acer tft doet vaag

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:15
Ik heb een 24" Acer TFT scherm. (al2416W)
Deze doet het al tijden prima, maar de laatste weken flikkert het scherm en/of er komen artifacts of het valt uit.

Soms komen er allemaal artifact kleurige pixelgroepen inbeeld die groter worden en soms weer uit zichzelf verdwijnen. Soms verdwijnen ze pas als ik de monitor uit/aan zet en soms blijven ze dan nog.
Soms wordt gewoon het beeld zwart, ook de menu knop etc werkt dan niet meer. De monitor software gaat wel door want als ik dan in het menu zit, en hij gaat weer aan dan zie ik dat.
De backlight blijft het ook doen, alleen worden alle pixels gewoon pik zwart. (backlight kun je zien dat die aanblijft)
En soms doet het beeld gewoon wazig. Er is niet echt een touw aan vast te knopen, het gebeurd gewoon soms, en de laatste dagen steeds erger.

Apart is, dat de monitor opnieuw aan zetten zelden effect heeft. Even helemaal van de stroom halen werkt wel. Maar een lichte tik tegen de linker zijkant werkt ook. Dan schiet alles goed, en werkt weer prima....

Wat kan ik hiermee?

(als ik mn laptop eraan hang gebeurd het ook)
(sommige dagen gaat het goed, sommige dagen is er geen beginnen aan..)

Verwijderd

Klinkt als 'n voedings probleem.

• Opperhoof
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:24:
Klinkt als 'n voedings probleem.
Dat dacht ik eerst ook, maar waarom is dat logisch? Hij lijkt mij meer te maken te hebben met de pixel aanstuur module. Geen idee hoe dat heet. Maar de printplaat die het vga signaal omzet naar beeld en de pixels aanstuurt. Aangezien de backlight niet uitgaat, en het beeld wazige artifact dingen doet.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 18:59
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn oude 17" monitor... het zit in de voeding ergens, en werd ook niet zomaar door Acer gerepareerd bij mij, omdat het probleem pas na een uur komt.... Klinkt als "Vette pech voor de kabouter :+ "

Even niets...

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-02 10:37

Dima_2005

T.net-verslaafde

Lijkt me duidelijk, voeding probleem OF controller probleem...

Voeding probleem-> geeft de controller niet genoeg stroom of geeft niet genoeg door naar de pixels. Verklaart waarom het na aan/uit werkt...Je haalt van condensators even de stroom af, waardoor ze terug zichzelf kunnen resetten...

Controller -> stuurt pixels niet goed aan,niks aan te doen (te duur)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Opperhoof
Ok, nieuw symptoom.

Als de monitor rechtop staat, doet hij vaag. (zie bovenstaand)
Als ik er vervolgens een klap tegen de linker zijkant geef, doet hij het weer even.
Zet ik hem echter op de kop, gaat ook alles goed.

Nu weet ik niet zoveel van controllers, maar het lijkt mij dat er ergens een connector ofzo los zit.
Nu heb ik hem opengemaakt, maar de beeld controller printplaat ziet er nog prima uit, en de kabeltjes extra aanduwen / jotteren heeft geen effect.
Onder de printplaat zit een ijzeren afdekpaneel dat ik niet zo heel makkelijk loskrijg, maar ik kon wel zien dat daaronder weer een unit zit. Alleen weet ik niet wat.

Heeft er iemand ervaring met het openmaken van acer schermen?

• Opperhoof
Mm, ik moet niet te vroeg juichen, maar het lijkt erop dat mn monitor het weer doet.
Ik heb hem zojuist helemaal uit elkaar gehaald, en alle kabeltjes los. Dus ook achter de beeldcontroller en het frame los gehaald van het LCD-blok, (you know what i mean) en daar een beetje gejotterd en alles weer vast gezet en een dubbel gevouwen papiertje tussen de zijkant - kabeltje - lcd gedaan. En nu lijkt hij het weer te doen.

Mocht je ooit zo'n soort probleem krijgen, en je snapt niet wat ik gedaan heb, let me know :)

Verwijderd

halloo,..

hier t zelfde probleem, zomaar uit t niks nooit gevallen
ben heel zuinig op mn labtop!!
maar ik durf echt mn labtop niet open te maken

acer aspire 7730z

som goed beeld dan dagen slecht flikkeren knipperen,..krijg m goed door links te drukken of dichtklappen
en heeel zachtjes opendoen of helemaal naar achter
op zn kop doet tie t ook soms,...maar owee je weer ff beweegt!! t beeld wordt donker
je kan nog wel lezen maar soort waas erover ddenk ik kan t niet verklaren!!

HELP kan m echt niet 3 weken missen nu

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Als je hem geen drie weken kunt missen EN je durft hem niet uit elkaar te halen.

Daar hebben de Engelsen een spreekwoord voor:
"Between a rock and a hard place".

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oud topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.