[JAVA] Opensource Ecommerce pakket

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09
Ik ben opzoek naar een Opensource E-commerce pakket.. Waarom open source omdat we een koppeling moeten kunnen maken vanuit het pakket met webservices van bijvoorbeeld Amazon, Ebay etc.

De eisen zijn als volgt:

1) Goederenvoorraad beheer. Aantal stuks in magazijn, voorraden in verkoop, aantal goederen onderweg, enzovoort;

2) Multi-channel verkoop (websites) systeem. De mogelijkheid om vanuit een CMS verschillende webwinkels, inclusief content, te maken, te monitoren, en te distribueren; Sites in meerdere landen dus.

3) Aansluiting op reeds bestaande verkoopkanalen. Vanuit hetzelfde voorraad informatie systeem / product informatie systeem (meertalig) de mogelijkheid om de veiling verkoop te voeden;

4) Aftersales support. Reclamaties, Facturatie bewaking, na zendingen, enzovoort moeten vanuit het zelfde klanten beheersysteem worden ondersteund. Wellicht een optie dat de klant zelf via het internet defecten kan aanmelden;

Nu ben ik aan het zoeken geslagen en onder ander OSCommerce, KonaKart (wat volgens mij gebasseerd is op OSCommerce aangezien het er hetzelfde uitziet). En OFBiz zien er veelbelovend uit!

Nu vraag ik mij af heeft er iemand hier ervaring met 1 van die pakketten? En zijn de bovenstaande eisen gemakkelijk te implementeren?

Als iemand eventueel nog andere ideeën heeft hoor ik het graag. Het gaat nu dus om een voor selectie van pakketten waarna eventueel het aanpassen kan beginnen. Losse pakketten die aan elkaar te knopen zijn is op zich ook prima. (mocht iemand daar wel ervaring mee hebben)

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 17:33
Eigenlijk zijn alle punten die je wilt gewoon met OScommerce mogelijk. Alleen zulje moeten snuffelen in de modules die er beschikbaar zijn. Mijn ervaring met OScommerce is erg goed, ik laat xml files in met de data van de leverancier en houd er ook mijn balans mee in de gate, tevens is er een module voor "boekhouding" beschikbaar waarmee je de belangrijkste getallen er zo uit haalt.

Edit: waarom eigenlijk: [JAVA] ? wil je dat graag er voor gaan gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door cossy nl op 23-06-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
Jah dat is wel de bedoeling.. Ik zie nu dus ook dat OSCommerce PHP is :) Dus dat gaat sowieso niet door :P
nouja dan heeft KonaKart het waarschijnlijk gewoon na gebouwd ;)

Kwam ook Avetti nog tegen ziet er ook goed uit op het eerste gezicht.

Maar punt is gewoon dat ik geen ervaring hebt met dit soort kant en klare pakketten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

En waarom zou volgens jouw Microsoft Dynamics niet gebruik van de webservices van Amazon kunnen maken? Heb je daarnaast al eens gekeken naar SAP of Oracle E-Business? InterShop is een andere grote commerciele speler op de internationale e-commerce markt.

Al je 4 punten zijn in bovengenoemde pakketten 'standaard' aanwezig. Overigens houd multi channel in dat je producten via bijvoorbeeld internet EN een fysieke winkel verkoopt. Internet is slechts 1 channel. Andere verkoop kanelen kunnen zijn TV (UPC Digital) of colportage.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
Er moet rekening gehouden worden met verkoop van bijvoorbeeld in de winkel. Dus vandaar multi channel.

Ik heb nergens geroepen dat het niet kan :)

Het gaat er om dat er geen tot weinig licentie kosten zijn. Hoogstens voor deployment ofzo.