[iPod dock] mp3s van usb stick afspelen via dock connector

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 11:10

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Topicstarter
Het gaat om het volgende: in zowel in m'n nieuwe C1 als in m'n oldtimer camper heb ik een iPod dock kabeltje en beide autoradio's kunnen daarover een iPod bedienen. Probleem is echter dat ik geen iPod heb omdat zowel ik als m'n vriendin altijd met USB sticks werken en de autoradio in de camper ook gewoon USB slikt (die autoradio zat voorheen in m'n vorige dagelijkse auto, vandaar). De (fabrieks-)radio in de C1 kan dat echter niet. En ik heb niet 't geld (over) om een (tweedehands) iPod te kopen op dit moment (die dingen blijven duur :))

Wat ik mij dus afvroeg: zijn er apparaatjes die zeg maar een iPod simuleren en je zo via een dock connector mp3's van een usb stick kunnen laten spelen?

Ik heb diverse gadget sites afgezocht, maar kan niks iets vinden.
Een FM transmitter die USB sticks slikt kost ook nog zo'n 80 dollar blijkt, kan ik net zo goed een iPod halen natuurlijk.

Naar ik heb begrepen is de dock connector in wezen een usb connector, maar ja het is ook wel fijn als hij ook daadwerkelijk de mp3 afspeelt, want die logica zit niet in de autoradio. Nou heeft de C1 wel een aux in voorop, maar mooi en handig is anders 8)

Hoop dat ik goed zit hier, eigenlijk gaat het niet over een Apple media device, maar ja de connector is wel erg Apple :) Er lastig om te zoeken op 'USB' en 'iPod dock' e.d. of er al een topic over was, ik kon zo niks vinden.

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Nee, dat bestaat niet.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:25

lasharor

7 december 2004

LEiPiE schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:09:
Het gaat om het volgende: in zowel in m'n nieuwe C1 als in m'n oldtimer camper heb ik een iPod dock kabeltje en beide autoradio's kunnen daarover een iPod bedienen. Probleem is echter dat ik geen iPod heb omdat zowel ik als m'n vriendin altijd met USB sticks werken en de autoradio in de camper ook gewoon USB slikt (die autoradio zat voorheen in m'n vorige dagelijkse auto, vandaar). De (fabrieks-)radio in de C1 kan dat echter niet. En ik heb niet 't geld (over) om een (tweedehands) iPod te kopen op dit moment (die dingen blijven duur :))

Wat ik mij dus afvroeg: zijn er apparaatjes die zeg maar een iPod simuleren en je zo via een dock connector mp3's van een usb stick kunnen laten spelen?

Ik heb diverse gadget sites afgezocht, maar kan niks iets vinden.
Een FM transmitter die USB sticks slikt kost ook nog zo'n 80 dollar blijkt, kan ik net zo goed een iPod halen natuurlijk.

Naar ik heb begrepen is de dock connector in wezen een usb connector, maar ja het is ook wel fijn als hij ook daadwerkelijk de mp3 afspeelt, want die logica zit niet in de autoradio. Nou heeft de C1 wel een aux in voorop, maar mooi en handig is anders 8)

Hoop dat ik goed zit hier, eigenlijk gaat het niet over een Apple media device, maar ja de connector is wel erg Apple :) Er lastig om te zoeken op 'USB' en 'iPod dock' e.d. of er al een topic over was, ik kon zo niks vinden.
http://www.focalprice.com...r__Black_EF062B_7615.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 11:10

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Topicstarter
@Zpottr: daar was ik al bang voor. Ik neem ook eigenlijk aan dat Apple daar een alleenrecht op zal hebben, maar goed er worden zoveel converters gemaakt :)

@lasharor: da's dan de beste optie denk ik en voor die 7 dollar kan 't alleen maar meevallen :) Dank voor de link, denk dat ik die maar eens even ga bestellen dan.

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 15:51

World Citizen

FreeReef.nl

Ik roep maar even mee... kans dat het werkt is nihil.. maar misschien zet het je aan het denken.

als er nou een vrouwelijke Ipod Connector bestaat.. dan zou je een kabel moeten hebben met aan de ene kant een vrouwelijke Ipod connector en aan de andere kant een vrouwelijke USB aansluiting (of je moet een verloopje ertussen zetten als je USB kant niet vrouwelijke is maar manelijk. )

Dan steek je de kabel vannaf je Radio in de vrouwelijke Ipod connector, en je USB stick in de Vrouwelijke USB aansluiting

Met mijn radio zal dit nooit werken, want mijn radio communiceerd 2 kanten op. Ik kan dus vanuit mijn Ipod de radio besturen, en vanuit de radio mijn Ipod. Dus hier zit software tussen, die jouw USB stick niet ondersteund.

Maar als het 1 richting is, dan is er natuurlijk 0.001 % kans dat het werkt. Als je geen juiste kabel kunt vinden, dan zou je er altei nog een door kunnen knippen. De Ipod kabel die van je radio afkomt, moet dan wel te vervangen zijn, anders zit je met een doorgeknipte kabel

Succes!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Als het werkt is deze trouwens wel heel gaaf:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14667

Moet je wel een telefoon met A2DP hebben.

Zoef

Pagina: 1