Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VBA] Programmacode wordt niet uitgevoerd

Pagina: 1
Acties:

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:53
Hallo medetweakers,

Voor mijn werk ben ik op dit moment bezig om in excel een aantal functionaliteiten in een werkblad te krijgen (hierbij werk ik met Excel 2007). Daarvoor heb ik de VBA editor nodig om programmacode toe te voegen. Ik heb als voorbeeld even een simpele functie gemaakt die cellen controleert op de inhoud en deze daarna van kleur veranderd. Deze functie wordt aangeroepen in de "Form_Load" (de Form_Load wordt als het goed is uitgevoerd op het moment dat de betreffende sheet geladen wordt).

Echter wordt mijn programmacode helemaal niet uitgevoerd als ik de excel sheet open. Ik heb de opties van excel nagekeken en bij instellingen van vertrouwenscentrum macro's ingeschakeld en ook de optie "Toegang tot het objectmodel van het VBA-project vertrouwen" aangevinkt. Tevens heb ik getracht op google hierover informatie te vinden, maar alle opties die daar gegeven worden werken niet. Zo heb ik de "Form_Load" functie aangepast naar "UserForm_Initialize", maar dat werkte ook niet.

Ik krijg verder helemaal geen foutmeldingen of waarschuwingen, als ik het werkblad in excel open gebeurt er helemaal niets. Echter als ik met de zogenaamde "debugger" van VBA ga debuggen (d.m.v. F5 waarna de betreffende functie wel wordt uitgevoerd), veranderen de kleuren ineens wel en blijkt de door mij geschreven code dus wel te werken. Alleen niet automatisch. Hieronder de code inclusief functie:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Private Sub Form_Load()
     ControleerPlanning
End Sub

Private Function ControleerPlanning()
     For Each c1 In Worksheets("Planning per project").Range("H5:H14").Cells
          If c1.Value = 1 Then c1.Font.Color = RGB(255, 255, 0)
          If c1.Value = 2 Then c1.Font.Color = RGB(255, 51, 0)
     Next
End Function

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen en waarom de programmacode niet wordt uitgevoerd?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
VBA i.c.m. met Office hoort in OFF

PRG -> OFF

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Als ik even snel google, zie ik geen Form_Load, maar andere namen voorbij komen voor een document dat geopend wordt

Kater? Eerst water, de rest komt later

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04
VBE
Zie plaatje: Je moet de code van het worksheet hebben, niet van een form. En daarin het Worksheet_Activate event.
Test alles eerst eens met

Msgbox "hallo wereld"

dan weet je iig dat je code draait.

Je ziet boven de code trouwens twee dropdown's. De linker staat standaard op "Algemeen". Als je die op "Worksheet" zet, krijg je in de rechter dropdown nog een aantal events beschikbaar, zoals een On_Change. :)

[ Voor 22% gewijzigd door onkl op 23-06-2009 14:26 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Op deze pagina staat ook uitgelegd hoe het wel moet :)

Kater? Eerst water, de rest komt later