Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
Ik ben van plan om binnenkort een op i7 920 gebaseerd systeem aan te schaffen.

Ik ben van plan hiervoor de scythe mugen 2 te gebruiken als CPU koeler, omdat deze wel heel mooie prestaties neerzet voor z'n prijs.

Bij de i7 zit een boxed koeler (ik denk niet dak ik hem OEM zal vinden), met daarbij dus ook koelpasta, en ook bij scythe mugen zit koelpasta.

Nu vraag ik me af, welke koelpasta ben ik het beste te gebruiken, die van de i7, die van de scythe mugen, of ben ik veel beter af om ook een deftige koelpasta te kopen (ik dacht aan arctic silver).

Ik ben van plan om de koelpasta ook te gebruiken op 2 andere PC's (eens een groot onderhoud verichten),
dus ik denk wel dat een goede koelpasta een goede investering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De I7 heeft geen koelpasta die zit op de koeler al. Je kan het beste gewoon arctic silver kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Precies, koop gewoon goeie koelpasta, die paar euro's zullen 't hem niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet wil gaan overclocken ofzo heeft het merk van de koelpasta weinig belang volgens mij...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:17:
Als je niet wil gaan overclocken ofzo heeft het merk van de koelpasta weinig belang volgens mij...
Klopt maar de TS geeft aan de koelpaste op meerdere PC's toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Artic Silver voldoet hier altijd goed. Die pasta die op de koeler zelf zit trouwens ook wel

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar er zit geen koelpasta op de processor dus moet je die sowieso kopen. De koelpasta zit namelijk op de koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Arctic Silver 5 is inmiddels al wat ouder, inmiddels maakt Arctic als high-end koelpasta Arctic Cooling MX-2. Deze presteert iets beter, kost net zo goed maar weinig (zeker in de grotere 30 gram verpakking) en is elektrisch minder capacitief. Zie voor een review: http://www.tweaktown.com/...thermal_paste/index3.html
Ik ben er zelf wel tevreden over, zeker omdat deze geen inwerktijd heeft zoals de meeste koelpasta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 02:26
of anders noctua nt-h1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:59
Arctic Silver en Arctic Cooling zijn twee verschillende bedrijven die niet aan elkaar gerelateerd zijn. Arctic Cooling's MX-2 is een betere keuze dan Arctic Silver's 5 vanwege de mindere elektrische geleiding, betere prestaties en betere smeerbaarheid.

Edit:
Juistem, daarom koopt de TS ook een Scythe Mugen :z

[ Voor 34% gewijzigd door Joep op 23-06-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik zou inderdaad gewoon niet te bang zijn om een tubetje MX-2 te kopen, goed spul, doet het echt stukke beter dan de standaard zooi.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Ik zou ook voor mx-2 gaan, niet stroom geleidend en koelt nog beter als artic silver5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

PRaGA88 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:46:
Ik zou ook voor mx-2 gaan, niet stroom geleidend en koelt nog beter als artic silver5.
Koelpasta koelt niet he, het geleid. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

OCZ freeze is ook goeie optie. Doet het meestal ietsjes beter dan MX-2

[ Voor 40% gewijzigd door Zenix op 23-06-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
mm, het aankopen van OCZ freeze of artic cooling MX-2 lijkt me wel interessant, gezien de koelpasta die bij de scythe mugen zit in de meeste revieuws beschreven wordt als goedkope modder...
Meestal is er toch een verschil in temp. van 2 a 5 graden, en dat is mooi meegenomen.

Ook lijkt het spuitje veel beter en makkelijker om de pasta te bewaren dan een plastic zakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixter223
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Hier nog een leuke benchmark en op de volgende pagina nog een paar tips. Van Tomshardware page en in het Engels dus...
Koelpasta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 15:19
Je had die post ook in een iets nieuwer topic kunnen plaatsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Er zit toch aardig wat verschil in, had ik zelf eigenlijk niet verwacht.

Ik dacht dat koelpasta's beetje 1 pot nat waren.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop mx-3 nog beter dan mx-2, maar is hard om het te spreiden daarom kan je de tube in heet water doen voor het gebruik dan wordt die zachter :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 01:01:
Koop mx-3 nog beter dan mx-2, maar is hard om het te spreiden daarom kan je de tube in heet water doen voor het gebruik dan wordt die zachter :) .
Prachtig, dat was ten tijde van de post waar jij op doelt nog niet eens op de markt :D
Eerste prijsvermelding dinsdag 14 juli 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 02:16:
[...]

Prachtig, dat was ten tijde van de post waar jij op doelt nog niet eens op de markt :D

[...]
Oops dat is een geel kaart waard 7(8)7 . Had niet eens door dat de post van 2009 was :Z

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 02:32 ]

Pagina: 1