[XFX 4890] 1x6 + 1x8 pins

Pagina: 1
Acties:

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-04 00:16

Postie

No beer, no glory

Topicstarter
Kreeg vandaag de XFX 4890 Black edition binnen.Blijkt dat er 1 x 6pins en 1 x 8 pins connector op zit ipv 2x6 pins (zoals op hun eigen website vermeld). Er wordt wel een molex->6 pins adapter bij geleverd maar geen molex -> 8 pins.

Een beetje rondneuzen en zoeken hier op het forum lijkt het alsof deze 8 pins 2 molex connectoren nodig heeft, maar echt duidelijk kon ik het niet vinden. Nu is mijn vraag, dien ik een 2xmolex -> 1x8 pins connector aan te schaffen om power te leveren voor deze videokaart?

Live every day, as if it's your last one

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:52

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ja, anders gaat je kaart mekkeren dat hij te weinig power krijgt :). Of je moet genoegen nemen met een half werkende kaart :) (geen oc)

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 23-06-2009 13:12 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 07:10
Hoeft niet. Je kunt een 2x3 pin PCI-E power in een 2x4 pin PCI-E drukken. En een andere 2x3 in de andere 2x3 poort doen. Dan heb je 2 pinnetjes open van de 2x4 pins connector.
Het loopt dan waarschijnlijk allemaal stabiel tenzij je gaat overclocken. Een 4890 heeft standaard 2x 2x3 connectors. Ze hebben hier waarschijnlijk 1 2x4 ipv een 2x3 gedaan voor het overclocken.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
matsen schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:07:
Hoeft niet. Je kunt een 2x3 pin PCI-E power in een 2x4 pin PCI-E drukken. En een andere 2x3 in de andere 2x3 poort doen. Dan heb je 2 pinnetjes open van de 2x4 pins connector.
Het loopt dan waarschijnlijk allemaal stabiel tenzij je gaat overclocken. Een 4890 heeft standaard 2x 2x3 connectors. Ze hebben hier waarschijnlijk 1 2x4 ipv een 2x3 gedaan voor het overclocken.
Een XFX HD4890 Black Edition zal je wat betreft core niet veel verder kunnen overklokken, want hij is al van huis uit enorm overgeklokt... Black Edition: 1000Mhz Core. Normaal: 850Mhz Core. Vandaar die 2x4 connector naast de gewone 2x3. Daar heb je die extra juice dus voor nodig om de boel stabiel te laten draaien.

Alle 1Ghz HD4890 gebruiken dus een 2x4 connector naast de gewone. Dit geldt voor de Sapphire HD4890 Atomic, de Powercolor HD4890 PCS++, de Asus EAH4890 Formula en XFX’s ATI Radeon HD 4890 Black Edition.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-04 00:16

Postie

No beer, no glory

Topicstarter
Vandaar, had ik even niet door. Het staat dus ook niet op de XFX website zelf. Moet ik ergens zo'n connector zien te regelen, bedankt voor de info.

Live every day, as if it's your last one

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 20:37
Postie schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:12:
Vandaar, had ik even niet door. Het staat dus ook niet op de XFX website zelf. Moet ik ergens zo'n connector zien te regelen, bedankt voor de info.
Hier heb ik hetzelfde problee. Mijn PC start niet op met een rode tekst.
One of the power connectors hasn't been plugged in... Refer to... bladiebla!

Waar kan ik zo'n kabel verkrijgen? Ik wil die nieuwe kaart ook eens uitproberen!
Toevallig al zo'n kabel gevonden Postie?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Je kunt van vier molexen naar twee PCIe 6-pins. En van twee PCIe 6-pins naar één PCIe 8-pins.

Voordat je er over begint, ja er bestaan ook verloopjes die van één molex naar één PCIe 6-pins gaan, maar die zijn, net als de meeste molex-kabelbomen en stekkers, niet berekend op de volle 75 watt die er doorheen moet kunnen voor jouw videokaart.

Ook voor PCIe 8-pins stekkers zijn er verloopjes die gebruik maken van slechts een enkele PCIe 6-pins, en ook daar gaat weer hetzelfde verhaal op. Die zijn niet berekend op de volle 150 watt die er doorheen moet kunnen voor jouw videokaart.

Kortom, een flink aantal verloopjes en het liefst verspreid over zoveel mogelijk kabelbomen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Mucus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01 22:17

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
kalizec schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 02:36:
Je kunt van vier molexen naar twee PCIe 6-pins. En van twee PCIe 6-pins naar één PCIe 8-pins.

Voordat je er over begint, ja er bestaan ook verloopjes die van één molex naar één PCIe 6-pins gaan, maar die zijn, net als de meeste molex-kabelbomen en stekkers, niet berekend op de volle 75 watt die er doorheen moet kunnen voor jouw videokaart.

Ook voor PCIe 8-pins stekkers zijn er verloopjes die gebruik maken van slechts een enkele PCIe 6-pins, en ook daar gaat weer hetzelfde verhaal op. Die zijn niet berekend op de volle 150 watt die er doorheen moet kunnen voor jouw videokaart.

Kortom, een flink aantal verloopjes en het liefst verspreid over zoveel mogelijk kabelbomen.
ligt er natuurlijk wel aan hoe je voeding is opgebouwd, ik heb hier een corsair voeding met een enkele rail, hier maakt dat dus niet zo vel uit

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Het gaat niet alleen om de verdeling tussen de rails, maar ook over de verdeling tussen de snoeren.

Als je die 150 watt die een 8-pins PCIe stekker kan leveren over 1 enkel paar geel en zwarte draad laat lopen kan ik je garanderen dat die draad te warm wordt en wellicht zelfs smelt. En zelfs al is die draad er op berekend, dan nog is de vraag of die molex-connector aan het einde van ervan er op berekend is.

PS. Het gaat vaak goed, maar dat wil niet zeggen dat je problemen op moet zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door kalizec op 27-06-2009 10:59 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• thestiffmeister
THANX!!!! Ik wist wat ik moest hebben maar ik had ze tot op heden niet kunnen vinden _/-\o_
Hopen dat dat goed gaat. Geen zin om mijn PSU van 550 Watt te gaan vervangen.

Volgens mijn calculaties moet die nl. wel goedgaan.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:20
thestiffmeister schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:16:
[...]

THANX!!!! Ik wist wat ik moest hebben maar ik had ze tot op heden niet kunnen vinden _/-\o_
Hopen dat dat goed gaat. Geen zin om mijn PSU van 550 Watt te gaan vervangen.

Volgens mijn calculaties moet die nl. wel goedgaan.
Zolang je voeding van een A-merk is zal het makkelijk gaan, maar als je voeding van een B-merk is (Sweex, Trust, andere no-name voedingen) heb je kans dat je voeding overlijdt (al weet ik niet wat voor andere hardware je eraan hebt hangen) en dat ie andere onderdelen meeneemt naar de onderwereld.

Onder A-merken versta je merken zoals bijv. Zalman, CoolerMaster, Corsair, Be Quiet! Enermax, etc.

• thestiffmeister
AlexV schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:22:
[...]

Zolang je voeding van een A-merk is zal het makkelijk gaan, maar als je voeding van een B-merk is (Sweex, Trust, andere no-name voedingen) heb je kans dat je voeding overlijdt (al weet ik niet wat voor andere hardware je eraan hebt hangen) en dat ie andere onderdelen meeneemt naar de onderwereld.

Onder A-merken versta je merken zoals bijv. Zalman, CoolerMaster, Corsair, Be Quiet! Enermax, etc.
Ik heb een 550 Watt PSU van het merk Corsair. Daarbij zit hierin een Asus Maximux Formula X38 met een Q9550 CPU met 8 GB Kingston HyperX RAM (PC-8500) en daarbij een Intel SSD 80 GB en 2x 1TB WD Black Caviars.

Tja an sich verbruikt dit best wat vermogen met zo'n XFX 4890 black edition kaart maar ik denk (hoop) dat hij het nog wel trekt.

O-)
Pagina: 1