Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Chatprogramma nodig voor symposium. Suggesties?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik organiseer binnenkort een symposium en ik ben op zoek naar een chatprogramma zonder al te veel poespas. Het is de bedoeling dat vanuit 3 computers in de zaal mensen vragen kunnen stellen/submitten die dan bij een andere pc naast het podium binnenkomen, waar ik ze dan filter op relevantie en doorgeef aan de dagvoorzitster.
Het lijkt me dan het makkelijkst om 4 accountjes aan te maken en de 3 uit de zaal alles laten doorsturen naar de 4de bij het podium.

Heeft iemand een suggestie voor een goed programma en/of tips hoe dit logistiek beter kan?

Alvast bedankt,
mvg

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:58

MsG

Forumzwerver

Google Talk icm 3 google accounts mss een idee? Ultralicht en zonder onzin er omheen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
MSN Messenger met een paar hotmail accountjes...?

"Find what you love and let it kill you"

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
Misschien een idee om zelf iets te schrijven? Jouw eisen klinken me namelijk niet al te ingewikkeld, en om hier nou bijvoorbeeld MSN clients voor te gebruiken is ook weer zoiets...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Maak voor jezelf een kanaal aan op een willekeurige irc server en join er vier clients.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

dutchminator schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:58:
Misschien een idee om zelf iets te schrijven? Jouw eisen klinken me namelijk niet al te ingewikkeld, en om hier nou bijvoorbeeld MSN clients voor te gebruiken is ook weer zoiets...
MSN klinkt sneller en makkelijker dan zelf wat te schrijven.

Je kan ook gewoon een email systeem opzetten, dat is toch ook makkelijk? Je hoeft toch niet dingen terug te vragen?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:58

MsG

Forumzwerver

Maar bij MSN kan je weer buzzeren enzo. Of je gebruikt een simpele client voor msn die dat niet heeft.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
Hoe wil je dit trouwens doen met die 3 pc's in de zaal? Moeten mensen daar dan tijdens een lezing o.i.d. daarheen lopen? Dat lijkt mij vrij storend voor zowel de spreker als de andere bezoekers...
Ik meen mij te herinneren dat er ook dergelijke applicaties zijn waarbij je een SMS'je stuurt naar een bepaald nummer, en dat die dan op de pc verschijnt. Ik kan hier nu zo direct geen naam bij bedenken, maar met wat google kom je een heel eind, denk ik.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hebben die PC's allemaal een internetverbinding, of is het een gesloten netwerk. In dat laatste geval heb je niks aan MSN.

Ik zou IRC gebruiken. Als je het echt goed wil doen zorg je er voor dat die PC's bij opstarten ook automatisch IRC starten en naar de juiste server connecten.

Je kan ook nog de mensen in de zaal uitnodigen om met hun eigen laptops ook op die server te connecten als ze vragen willen stellen, eventuele via een web front-endje. 't ligt natuurlijk een beetje aan het technische niveau van je publiek.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de snelle reacties. msn ziet er veel te schraal uit. google talk is opzich wel een optie, dat ziet er strak uit. irc kan ook wel, welke stel je voor? ik zat zelf te denken aan onLAN maar dat is veel te ingewikkeld en daar zitten teveel onnodige functies op. misschien dat Softros LAN messenger werkt?

@dutchminator. we hebben ook al nagedacht over smsen, maar aangezien het vaak vrij lange vragen zijn (t symposium gaat over de miljoenennota) leek ons smsen niet handig

@msg: kun je bij google talk instellen dat elke keer wanneer iemand iets zegt er een 'nieuw kopje' komt. voorbeeld:

A: text 1 ipv A: text 1
A: text 2 text 2
A: text 3 text 3

Verwijderd

Topicstarter
misschien werkt IRC beter.
Kan ik instellen dat alleen de channel zichtbaar is op t scherm van de pc's in de zaal en dat mensen niet kunnen kloten met instellingen etc?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat ligt puur aan de client (en dat geldt voor de rest ook)

Verwijderd

Topicstarter
welke adviseer je me. mIRC of miranda?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik gebruik geen windows, dus geen idee. mIRC heb ik wel 's gebruikt en dat werkt prima..

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:25
In 1999 gebruikten we daar CheezePopper voor. Het is nog te krijgen op http://tucows.ctcinternet.cl/preview/193855.html , hoewel het niet meer onderhouden wordt. Het is eenvoudig als mIRC.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-11 10:12
Je kan bij IRC kanalen instellen dat ze niet zichtbaar mogen zijn in de channel lijst, je kan het aantal users beperken, je kan er een wachtwoord op zetten en je kan maken dat je er enkel in geraakt op uitnodiging..

Instelkeuze's genoeg dus lijkt me.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

samo

yo/wassup

Bij XS4ALL's FiFi2008 gebruikte ze daar Synthetron voor. Dat is een soort chatsysteem waar vragen geselecteerd kan worden. Maar afhankelijk van je doelgroep kan je daar ook twitter en een hashtag voor gebruiken (en een moderator die ze in powerpoint/kladblok zet).

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Pagina: 1