p2 350 op 392

Pagina: 1
Acties:

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
Aangezien het hele overclock-gebeuren een dikke hype is tegenwoordig, heb ik me er ook maar es aan gewaagd. Mijn ouwe p 200 draait nu lekker op 225 met 75 mhz fbs. Nu wilde ik mijn p2 350 ook even een setje geven, en zette de fbs van mijn asus p2b op 112 mhz, hetgeen een cpu snelheid van 392 mhz opleverde. Alles ging goed, alleen wil windows net niet opstarten (op het moment dat het beeld moet komen, hangt die). Nu heb ik de ultra dma in de bios gedisabled, en toen wilde windows wel goed opstarten en een 3d mark2000 test probleemloos runnen.
Nu vraag ik me af : ligt het nu echt aan dat ultra dma? Zou ik misschien de dma HD/cdrom instellingen in windows uit moeten zetten, zodat het wel werkt? En bovenal : zijn die paar extra mhz het gemis van ultra dma wel waard?

a-wanna-be-overclocker,
MJC

Verwijderd

Dat is raar hij doet ut bij mij wel op 392 mhz.
En ik heb ook een asus p2b en een p2 350

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:52
Mijn p2 350 draaide op 433 @ standaard koeling en 2.0v

Rainstorms (acidburn) p2 350 draait zelfs op 490. Dus ik denk dat je of een slechte p2 hebt of gewoon een slecht oc mobo. Of maxtor hd's

Verwijderd

Ik heb asus p2b rev 1.04 daar kun je het voltage niet regelen je kunt de AGP multiplier ook niet wijzigen

• MJC
mmm, ik heb inderdaad wel eens iets gelezen dat maxtor hd's oc-en erg vervelend vinden...maar ja, dan vraag ik me af hoe je dan ooit een maxtor in een 133 mhz systeem kunt knikkeren (of zelfs 200 mhz fps voor de amd), terwijl die 112 mhz niet eens aankan.

Verwijderd

MJC, gewoon je PCI divider op 1/4 zetten dus 133 MHZ x 1/4 = 33 MHZ. Op een Abit Be6 kan dit.

• MJC
ik ben zowel hardwarematig als biosmatig nog nooit wat tegengekomen met dividers...heb nieuwste bios van asus p2b (1011)

Verwijderd

Als je du busspeed bij de P2B op 133 zet wordt de divider automatisch 1/4 dus overklok je je Harddisk niet . Kijk maar eens in de manual .

• MJC
Peejee, je hebt gelijk.

Als ik hem nu op 133 mhz zet, is extra koeling dan noodzakelijk? Heb nu een standaard p2 koeler (1 fan)

• Dennism
MJC Zeker weten , 3,5*133 = 466 je hebt dan zeker een zwaardere koeler nodig met 2 of 3 fans, of ze p2 moet wel van een hele goede batch zijn

• MJC
ik heb hem even op 466 mhz gehad met een 1/4 pci divider, en windows startte ook wel op, alleen gaf gelijk bij het inlogscherm een blauw beeld.
Waarschijnlijk zou ik dus eerst me hele kast uit moeten kleden, en dan kijken wel onderdeel troubles geeft? De Geforce moet het toch wel aankunnen?

Extra koeling lijkt me inderdaad ook geen overbodige luxe :)

Verwijderd

Dennism -->is niet waar.Heb zelf p2 350@467 met standaard intelcooler.Loopt hardstikke stabiel.Wel de inteldoos aan de andere kant vd proc. gesloopt.

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:16
dennism heeft wel gelijk, want ik had toch echt wel een sandwich nodig om mijn p2 350 op 467 mhz stabiel te houden (met standaard cooling bootte hij gewoon, en alles draaide, maar na 6 uur (dit hebben we getimed, het was echt elke keer rond de 6 uur) crashte hij compleet) De mijne draait dus, zoals dennism al zei, stabiel op 490 mhz (140 mhz bus), op 2.2 v. eerder draaide hij op 2.1 v, maar om 1 of andere vage reden pikt ie dat de laatste tijd niet meer.. dus heb ik er maar 2.2 van gemaakt, en hij doet het weer keurig :)

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

he MJC..ik zie dat je je af vraagt hoe de fsb laag genoeg kan zijn voor perifirie met een amd k7 die een 200 mhz fsb heeft.
Dat is een beetje geflatteerd eigenlijk, dat houdt snel ergens op, terug op 100 mhz (weet niet precies waar dat punt is, maar het is er dus wel).
Je weet zelf ook wel dat er geen 200 mhz geheugen bestaat.....daar heb je het bewijs.
cy!

• Dennism
Rdb: daar heb je zeker gelijk in dat het ophoud, het is namelijk alleen de verbinding chipset <--> cpu die op 200mhz draait, daarna is het gewoon weer 100mhz voor het geheugen, 66 voor agp en 33 voor pci

Verwijderd

En Dennism heeft helemaal gelijk dat inderdaad alleen de AMD CPU zelf op 200Mhz loopt!.

Sniper logged out...
Pagina: 1