WD introduceert WD Black-schijf onjuist

Pagina: 1
Acties:

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
nieuws: Western Digital introduceert Caviar Black 2TB-schijf

• Het is geen caviar black schijf, die vallen namelijk onder de consumenten schijven en deze schijf valt onder de enterprise sectie.
• In die sectie valt het onder de green-schijven, vandaar ook de aanduiding GP (green power)
• Die GP serie is vergelijkbaar met de Groene varianten van de desktop schijven, waarvan er al een hele tijd een 2TB versie uit is. Dit is niet meer dan een uitgebreid geteste versie met het dubbele aan cache volgens mij (hier kan ik het fout hebben)
• WD verzwijgt inderdaad het exacte toerental bij deze serie, maar dat maakt niet uit, aangezien je hiervoor bewust kiest, het is dus minder van belang dan dat daadwerkelijk een black-serie op een lager toerental zou lopen, aangezien die zijn gemaakt voor performance.

Dat laatste is van ondergeschikt belang, maar er ligt nu een beetje nadruk op dat het ook zou gebeuren bij een black schijf en dat hoeft dus niet.

De eerste punten zijn voor zover ik kan zien niet juist en dat is jammer.

[ Voor 12% gewijzigd door Hooglander1 op 23-06-2009 12:18 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 21:08
zie ook mijn reactie : Ibidem in 'nieuws: Western Digital introduceert Caviar Black 2TB-schijf'

Mijn reactie ondersteund Hooglander1 zijn reactie.

..::System Specs::..

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=610

Hier staat ook nergens dat het om de black gaat.
Sterker nog: daar staat alles wat hooglander en Tekn0z zeggen...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
hmm, de aanduiding Caviar Black is idd wat ongelukkig en fixed.
Wat het gebrek aan rpm-specificaties betreft: dat is en blijft vervelend en mag best als zodanig aangestipt worden.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Ziet er goed uit zo, dankjewel :) Dat over de rpm is ook correct, dus daar hoefde idd geen correctie plaats te vinden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Dat wat betreft de rpm specificatie moet je er inderdaad absoluut in laten staan. Dat soort stukjes extra inside-information in de artikele zijn juist de kenmerken van Tweakers t.o.v. het gros van de andere sites, die klakkeloos persberichten overschrijven.

Sterker, jullie mogen op dit punt van mij nog best iets harder tegen WD zijn. Zoals uit de aangehaalde storage review benches overduidelijk blijkt, is het gewoon een 5400 rpm schijf. Geen twijfel over mogelijk.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 21:08
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:15:
Dat wat betreft de rpm specificatie moet je er inderdaad absoluut in laten staan. Dat soort stukjes extra inside-information in de artikele zijn juist de kenmerken van Tweakers t.o.v. het gros van de andere sites, die klakkeloos persberichten overschrijven.

Sterker, jullie mogen op dit punt van mij nog best iets harder tegen WD zijn. Zoals uit de aangehaalde storage review benches overduidelijk blijkt, is het gewoon een 5400 rpm schijf. Geen twijfel over mogelijk.
Harder? Ze verdoezelen juist NIET dat het een 5400Rpm schijf is alleen ze geven NIETS aan. Dus niet dat het een 5400Rpm schijf is en NIET dat het een 7200Rpm drive is. Ze geven er een eigen naam aan, zie niet in wat daar verkeerd aan is :?

heb geen aandelen in WD overigens :+ Zie en hoor iedereen klagen over geen aanduiding maar zie zelf daar niet de essentie van in. Gaat tenslotte om performance en die is niet verkeerd voor de Green serie. Wil je performance dan koop je maar de Caviar Black die gegarandeerd 7200Rpm is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ibidem op 23-06-2009 17:06 ]

..::System Specs::..

Verwijderd

Sorry, ik heb me niet helemaal duidelijk uitgedrukt...

Ik bedoel dat Tweakers met bijvoorbeeld
ook al kunnen de schijven prima meekomen met de 7200rpm-exemplaren van de concurrentie
nog veel te vriendelijk is...

De schijven komen namelijk helemaal niet prima mee met de 7200rpm exemplaren van de concurrentie... Die 5400rpm schijven presteren precies zoals je dat zou verwachten, namelijk significant slechter.

Het is gewoon een 5400 rpm schijf, en hij presteert ook zo.
Pagina: 1