MacBook keyboard kabel los verkrijgbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:00
Ik heb het idee dat de kabel aan het interne keyboard van mijn macbook beschadigd is
had problemen met enkele toetsen die niet meer wilden werken, en geprobeerd de connector van die kabel voorzichtig aan te drukken..zonder succes

zijn die kabels ergens los verkrijgbaar? of is er hier iemand die bij een APR oid werkt en nog defecte uppercases heeft liggen? het gaat enkel om de kabel namelijk

ja, macbook is al buiten de garantie, anders had ik m zelf niet open gemaakt
het is een 1.83 ghz C2D (die kabel zou verschillen met een CD?)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 08:00
ifxit.com ?

• Licko
nee, alleen complete topcases..dat is juist het probleem

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 09:54
Licko schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:29:
Ik heb het idee dat de kabel aan het interne keyboard van mijn macbook beschadigd is
had problemen met enkele toetsen die niet meer wilden werken, en geprobeerd de connector van die kabel voorzichtig aan te drukken..zonder succes

zijn die kabels ergens los verkrijgbaar? of is er hier iemand die bij een APR oid werkt en nog defecte uppercases heeft liggen? het gaat enkel om de kabel namelijk

ja, macbook is al buiten de garantie, anders had ik m zelf niet open gemaakt
het is een 1.83 ghz C2D (die kabel zou verschillen met een CD?)
Waarom denk je dat het aan de kabel licht als het aandrukken niet helpt ? normaal gesproken is het gewoon een breuk in de electronica en niet in de kabel

• Licko
--help schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:57:
[...]

Waarom denk je dat het aan de kabel licht als het aandrukken niet helpt ? normaal gesproken is het gewoon een breuk in de electronica en niet in de kabel
omdat er soms wel enkele toetsen werken, dan weer niet
als het aan de conncetor aan die kabel ligt, wil ik dat eerst uit kunnen sluiten, voordat ik op zoek ga naar een compleet nieuwe case
heb gelezen (correct me if I'm wrong) dat er 5? pinnetjes in die connector zitten die elk een ander deel van de onderdeel verbinden met het logicboard (powerbutton, trackpad, delen van het toetsenbord)

de defecte toetsen zitten allemaal aan de rechter helft

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je hebt geluk, vanaf de late 2006 MacBook (welke jij hebt) is de trackpad kabel los te vervangen. Het typenummer is 922-7991 en kost rond de 20 euro. Vervangen is wel redelijk tricky en het is natuurlijk nog de vraag of dit de oplossing is. Aan de ander kant: een complete topcase kost je rond de 100 euro.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Licko
Daedalus schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:29:
Je hebt geluk, vanaf de late 2006 MacBook (welke jij hebt) is de trackpad kabel los te vervangen. Het typenummer is 922-7991 en kost rond de 20 euro. Vervangen is wel redelijk tricky en het is natuurlijk nog de vraag of dit de oplossing is. Aan de ander kant: een complete topcase kost je rond de 100 euro.
ja idd, maar ik probeer het liever eerst voor 20 euro :D
waar kan ik ze bestellen?

ah, heb een paar winkels gevonden, bedankt _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Licko op 24-06-2009 10:31 ]

• Licko
ik had zowel de youmac als de A-Mac in eindhoven gemaild met de vraag of ze er nog 1 hadden liggen. Youmac kon me niet verder helpen en waren niet op de hoogte van het feit dat bij mijn model macbook het kabeltje wel te vervangen is.

De A-Mac had er echter nog 1 liggen die ik vrijdag gratis op mag komen halen om zo te kijken of mijn probleem dan verholpen is!

Top service bij de A-Mac!!
Pagina: 1