[iPhone 3G] Google Sync - Contacten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 11:20
Vorige week ben ik begonnen met het gebruik van Google Sync. Na een tijd zoeken eindelijk erachter gekomen dat je via (m.google.com/sync) kalenders aan moet vinken die je wil syncen. Kalenders werkt nu dus perfect.

Nu nog de contacts: dat werkt in principe ook goed, maar mijn probleem is dat ik mijn contacten niet in eerste instantie op mijn Google account kan krijgen (en dat is wel nodig, omdat bij de 1e sync de iPhone contactlijst wordt geleegd).

Dus toen dacht ik: dan sync ik met iTunes naar het adresboek van OS-X, zet ik Google Sync aan op de iPhone en sync ik de contacts terug. Kan dus niet. Omdat je Google Sync aan heb gezet, kan iTunes dan niet tussen OS-X en iPhone syncen...

Nu is er vanaf OS-X 10.5.3 ook een mogelijkheid om direct het adresboek van OS-X te syncen met Google. Prima, maar ik kan niet hoger dan 10.5.2 komen (Hackintisch, bij > .2 heb ik geen beeld...).

Dus heeft iemand een geniale ingeving om ervoor te zorgen dat ik m'n contacten naar Google kan krijgen? :) Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 10:30

Padvinder

doet z'n best

Kan je niet vanuit je adresboek op je mac exporteren naar een CSV bestand? En dat importeren in Google Contacts?

* Padvinder heeft geen mac, dus weet niet zeker of het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 11:20
Nee, dat kan 'ie dus niet. Maar terwijl ik dat nog een keer checkte, kwam ik er wel achter dat een vCard file ook meerdere vCard files kan bevatten. En dat kan Address Book dus wel exporteren en Google importeren :)

Dus al opgelost: thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:37
Soocial.com

Hiermee sync je je contacten met je Apple adresboek, Outlook contacts, Gmail contacts en Iphone (of iedere andere telefoon die wireleless syncen ondersteunt)

In afwachting van mn Iphone 3GS ben ik ermee aan de slag gegaan en het werkt perfect!

Enige minpuntje wat ik kan vinden is dat alle info van al mn contacten ergens op een server op de wereld staan opgeslagen en dus verkocht kunnen worden. Maar de dienst zelf werkt prima