Eenheid van luchtverplaatsing bij fans

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland83
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:14
In de pricewatch wordt bij alle ventilatoren de luchtverplaatsing in m3/h aangegeven. (Vrijwel) alle fabrikanten geven in hun specificaties deze luchtverplaatsing in kubieke voet per uur. Ik heb net nog een verkeerd getal in de pricewatch verbeterd, volgens mij ontstaat er verwarring door deze verschillen.

Ik weet wel dat we in Nederland leven en niet aan voeten of inches doen, maar misschien is het duidelijker om het toch maar te veranderen. Dit is vergelijkbaar met de hoogte waarop een vliegtuig vliegt, dat gaat wereldwijd ook nog altijd in voeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er maar net aan waar die fabrikanten zitten, en of je dan op de site kijkt voor een land wat met voeten werkt... Kijken we naar über-ventilator-fabrikant papst (Duits), dan zien we netjes alles in m3/h.
http://www.ebmpapst.com/d...ns/axial_compact_fans.php

Ook gevoelsmatig, zullen mensen hier een beter beeld hebben van hoeveel luchtverplaatsing iets is als het in m3 is - mensen kennen de inhoud van hun woning in m3, etc. Ik zie dan ook geen enkel voordeel voor onze bezoekers om het in voeten te gaan doen - en als reden dat de fabrikant het zo publiceert vindt ik nogal ondergeschikt aan het gebruiksgemak voor onze bezoekers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil gerust de Amerikanen hun taal en maten aanleren, maar laten we aub nog steeds onze eigen taal en maten als standaard gebruiken.

Dan lijkt het mij beter om in die categorie een kleine waarschuwing toe te voegen voor mensen die producten aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland83
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:14
Zo gek was mijn idee toch niet.... Papst is niet de enige uber-ventilatorfabrikant, bijvoorbeeld Nexus (een Nederlands bedrijf nota bene) geeft zijn luchtverplaatsing in cfm. Zie http://www.nexustek.nl/NXS-92mm-pwm-fan-ultra-quiet.htm.

Het idee van Rizon over een kleine waarschuwing (iets van: "let op de eenheid!") werkt denk ik nog het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Of laat de user kiezen? (Dan gaan we al meer richting dev.) Gewoon 1 van de waarden invullen, de andere wordt automatisch berekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En dan met name in het invul veld bij de specificaties, zodat mensen niet zelf allerlei dingen gaan omrekenen met alle fouten die daar eventueel bij kunnen ontstaan.

Is zoiets technisch mogelijk?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal technisch vast wel mogelijk zijn, maar de toegevoegde waarde afgezet tegen de devtijd, en dan met name de beschikbare devtijd, dan denk ik niet dat dit hem gaat worden. Anders kan je voor tig specificatievelden ook weer uitzonderingen en rekenformules gaan bedenken...

Bovendien heeft iedereen een andere schoenmaat, dus dan zouden mensen in het profiel hun maat op moeten geven om een correct aantal kubieke voet uit de meters te kunnen berekenen... ;)
Pagina: 1