WD Elements maakt herrie bij inactiviteit

Pagina: 1
Acties:

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:49
Hey mensen,

Ook even een vraagje van mijn kant. Ik heb al een een maand of 5 de cfullhdmai. In het begin streamde ik alles van de pc, maar ik had geen zin om altijd de pc aan te laten staan, dus heb toen maar een externe harddisk gekocht van western digital (1TB).
Nu valt het mij op als ik de cfullhdmai aanzet en een tijdje niet gebruik dat mijn harddisk heel erg gaat ratelen. Dit gebeurd ook als de film op pauze staat. Het duurd een tijdje voordat het gebeurd, maar zodra het gebeurd dan klinkt het net alsof de schijf enorm actief is terwijl hij zo goed als stil is als ie een film aan het streamen is naar de cfullhdmai (usb).

Herkent iemand dit probleem? En weet iemand wat je er aan kan doen?
Dit is een copy paste van mijn post in het topic over de CFULLHDMAi.
Er is mij gevraagd wat de schijf doet als hij aan een pc/laptop hangt en daar blijkt hij precies hetzelfde te doen. Dus lijkt het mij geen CFULLHDMAi probleem maar een HDD probleem.

Ik heb gezocht op google, maar kon niets vinden over een lawaaiige WD elements schijf, sterker nog, de recensies zijn juist dat de schijf behoorlijk stil is.

Herkent iemand dit probleem? Hoe kan een schijf die idle hoort te zijn herrie maken alsof ie aan het defragmenteren is oid? En weet iemand hoe dit op te lossen is?

[ Voor 6% gewijzigd door Ossi op 23-06-2009 09:29 ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-02 15:00
Over welke WD elements schijf hebben we het? Capaciteit, bouwjaar, serienummer? Hmm zie dat, dat nog lastig te vinden is. Anyway, mijne zoemt een beetje als ik er stroom op zet (640 GB WD) aluminum behuizing. Dat hoor je toch best wel als hij vlak naast je staat. Het lezen en schrijven is een beetje gepruttel zoals ook de interne schijven doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jouke74 op 23-06-2009 10:55 ]

"That was left handed..." - JJH

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:49
Jouke74 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:55:
Over welke WD elements schijf hebben we het? Capaciteit, bouwjaar, serienummer? Hmm zie dat, dat nog lastig te vinden is. Anyway, mijne zoemt een beetje als ik er stroom op zet (640 GB WD) aluminum behuizing. Dat hoor je toch best wel als hij vlak naast je staat. Het lezen en schrijven is een beetje gepruttel zoals ook de interne schijven doen.
Het gaat om een Western Digital Elements van 1TB. Bouwjaar en typenummer zou ik thuis op moeten zoeken (zit nu op mijn werk). Heb m in maart ofzo gekocht in de mediamarkt.
Mijne zoemt ook en daar heb ik geen bezwaar tegen (hoewel minder beter is), maar mijn schijf pruttelt als hij niet in gebruik is. Ik gebruik m dus als hardeschijf voor een mediaspeler (fullhd materiaal), als de film aan het afspelen is hoor ik helemaal niets van de film, zet ik de film op pauze (oftewel geen activiteit), dan gaat ie naar verloop van tijd nonstop zitten pruttelen/ratelen. Dit gebeurd ook als ik de schijf aansluit op de computer, na een tijdje van inactieviteit begint hij spontaan te ratelen/pruttelen en dit gaat net zolang door tot ik m uit zet of weer opnieuw gebruik maak van de schijf.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-02 15:00
Heb je alle index programma's van vista of XP uit staan? Anders wordt de schijf geindexeerd zodra je hem er opnieuw aanhangt. Dat duurt voor een 1 TB schijf altijd even. Stopt daarna vanzelf als het goed is.

"That was left handed..." - JJH

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 13:50
Zou ik dit draadje even mogen kicken?

Ik heb hetzelfde met mijn WD Elements 1,5TB op Windows 7.
Indexing en comprimeren staan uit, even als wisselbestand voor die schijf.

Hoe kan ik achterhalen wat het is dat mijn harde schijf bij inactiviteit zo laat ratelen? Ik heb het idee dat het door het OS komt, aangezien de schijf net nieuw is. Zelfs al is de schijf helemaal leeg, laat de pc hem toch ratelen. Als de schijf daadwerkelijk actief wordt (als ik er bijvoorbeeld wat op zet) wordt het geluid een stuk minder.

Iemand?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.