Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met renderen in cinema 4d R11.
In het bijgevoegde plaatje kun je zien wat het probleem is.

Ik heb echt geen idee hoe ik die donkere vlekken eruit krijg.
ze zitten niet op elk frame.

Ik zit zelf te denken aan een geheugen probleem. Want ik denk dat op die donkere plekken de GI niet werkt.

Ik heb alles wel geprobeerd. Op 1 pc gerenderd, op meerdere pc's met NetRender. Maar zo komen steeds terug. En elke keer op een andere plek.

Is er iemand die ook hetzelfde probleem heeft gehad of een oplossing heeft?

niet goed
[img=http://img401.imageshack.us/img401/2686/tanktweakers.th.jpg]

wel goed
[img=http://img38.imageshack.us/img38/4553/tanktweakersgoed.th.jpg]

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 10:42 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:54
Ik zie eerlijk gezegt niet welke donkere plekken je bedoelt. ligt het niet aan verkeerde schaduwen of materialen oid? lijkt me waarschijnlijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die donkere vlekken op de grond bedoel ik. het zijn niet de schaduwen en/of materialen. Want die vlekken zijn soms wel en soms niet aanwezig in de movie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
Dit ziet er veel meer uit alsof er in je ondergrond op de plaats van de schaduw gewoon een donkere plek zit, hierdoor worden de schaduwen natuurlijk ook donkerder, probeer anders eens je licht te verplaatsen zodat de schaduw anders valt en kijk of je er dan nog last van hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er zitten helemaal geen lampen in de scene :) het word belicht door de GI.
maar dat zou wel gek zijn, want het gebeurd niet door heel de animatie. Alleen maar op verschillende frames.

ik heb even een plaatje toegevoegd iets verder in de animatie waar het wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
Als ik zo kijk naar het 2e frame waarbij het wel goed is lijkt het alsof daar de ondergrond anders is? anders soort zand oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:38
Als je niet met GI rendert, maar met gewone lichten, krijg je het dan ook? Volgens mij word met GI elke frame opnieuw belicht waarbij de fotonen een andere kant op kunnen gaan. Of staat de tank gewoon stil waarbij je de camera uitzoomt? Dan zou je de hele belichting kunnen bakken, scheelt hoop tijd met renderen.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de ondergrond is overal hetzelfde... het lijkt erop dat ie op de donkere vlekken de GI niet rendert ofzo. (dus misschien toch een geheugen probleem)

de tank staat iig gewoon stil. Het is de camera die beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:54
Ik denk niet dat het een geheugen probleem is. De donkere plekken worden wel gerendert voor zover ik zie, alleen zijn de donkerder, bij een geheugen probleem zouden ze helemaal zwart moeten zijn lijkt mij. Ik denk dat er toch iets niet goed staat bij je settings.
Pagina: 1