Hallo,
Wij bij ons bedrijf krijgen orders (voor boeken te drukken) via XML aangeleverd.
Dit doen wij voor veel landen, hiervoor hebben we een systeem gebouwd waarmee we de XML inlezen in de database, barcodes op de artikelen worden geprint enz enz.
Echter is nu ook Turkije erbij gekomen en hier heb ik problemen met de Turkse tekens.
De Nederlandse 'vreemde' tekens als een éë enz kan ik oplossen door:
(XML wordt als een array ingelezen via PEAR)
Waarbij deze tekens goed worden verwerkt.
Nu staat er in de Turkse XML bij de naam of adres bijvoorbeeld dit:
<Firstname>alper</Firstname>
<Lastname>adıgüzel</Lastname>
<Address1>denizköşkler mah. denizköşkler cad. akın sok. akın apt. NO: 5 D :1 Bahçekatı avcılar</Address1>
Als ik dan de utf8_decode hierop loslaat komt er dit uiteindelijk in de database te staan:
lastname: ad?g?
address: denizk?er mah. denizk?er cad. ak?n sok. ak?n apt. NO: 5 D :1 Bah?at?
avc?lar
Moet ik hiervoor een andere decode optie gebruiken? ik kan zo namelijk niet vinden wat.
Wij bij ons bedrijf krijgen orders (voor boeken te drukken) via XML aangeleverd.
Dit doen wij voor veel landen, hiervoor hebben we een systeem gebouwd waarmee we de XML inlezen in de database, barcodes op de artikelen worden geprint enz enz.
Echter is nu ook Turkije erbij gekomen en hier heb ik problemen met de Turkse tekens.
De Nederlandse 'vreemde' tekens als een éë enz kan ik oplossen door:
code:
1
| $city = utf8_decode($tot_order['City']); |
(XML wordt als een array ingelezen via PEAR)
Waarbij deze tekens goed worden verwerkt.
Nu staat er in de Turkse XML bij de naam of adres bijvoorbeeld dit:
<Firstname>alper</Firstname>
<Lastname>adıgüzel</Lastname>
<Address1>denizköşkler mah. denizköşkler cad. akın sok. akın apt. NO: 5 D :1 Bahçekatı avcılar</Address1>
Als ik dan de utf8_decode hierop loslaat komt er dit uiteindelijk in de database te staan:
lastname: ad?g?
address: denizk?er mah. denizk?er cad. ak?n sok. ak?n apt. NO: 5 D :1 Bah?at?
avc?lar
Moet ik hiervoor een andere decode optie gebruiken? ik kan zo namelijk niet vinden wat.