Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Sluit random vensters vanzelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forum genoten,

Ik heb sinds kort een MSI laptop met Vista home premium er op. Na zondag een update te hebben gehad doet hij vort het volgende:
Als ik bijvoorbeeld rechter muisknop op mijn bureaublad doe en ik klik vervolgens op "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen" dan opent het venster zich vaag maar sluit per direct zichzelf weer af! Zo heb ik dat bij wel meer vensters, maar lang niet bij alle.
Ik vind het een erg vaag probleem en helaas kan ik geen systeem herstel terug doen naar het moment van voor die updates.. Daar naast heb ik wat updates van de microsoft website af gehaald en die proberen te installeren. Alleen zegt hij dan dat deze updates niet op mijn systeem van toepassing zijn (te nieuwe updates?). Echter ik heb zo dus geen idee welke update ik eventueel opnieuw zou moeten installeren. Is dat na te checken in windows zelf?

Ik hoop dat iemand hier iets op weet.
Alvast hartelijk dank voor je aandacht,
Niek

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een update gehad... Helaas heeft dit geen effect gehad op het boven genoemde probleem.

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 12:52
klinkt als een virus. heb je virusscan al geprobeerd?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:16:
Ik heb sinds kort een MSI laptop met Vista home premium er op. Na zondag een update te hebben gehad doet hij vort het volgende:
Welke update gaat het precies om?

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 24-06-2009 00:49 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik kan voor 100% zeker zeggen dat dit niet een probleem met Windows Updates is, anders waren er A: wel meer topics geweest met hetzelfde probleem, en B: waren 2 van mijn PC's de soep in gedraaid.

Resteert ons dit: welke processen draaien er op dit moment? Wat staat er bij het opstarten in je msconfig? Dit klinkt wel heel erg als virus/andere vorm van malware.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replays!

Ik moet wel zeggen dat ik tijdens het updaten perongeluk de PC heb uit gezet die zondag. Een maat van me (ICT-er in opleiding) zei dat ik dat beter niet had kunnen doen. Echter na het opnieuw aanzetten van de PC ging hij gewoon weer verder (ik verwacht dat ik mijn laptop op sluimerstand heb gezet).
Een virus of andere vormen van malware of spyware lijken mij wat onwaarschijnlijk omdat ik de laptop pas sinds zaterdag heb. Ik heb daar bij uiteraard direct een goede virus scanner geinstalleerd (NOD 32).
Ik heb maandag nog een scan op virussen gedaan maar daar kwam uiteraard niks uit.

Om welke update het gaat weet ik overigens niet, anders had ik deze opnieuw proberen te installeren. Maar ik zou niet weten waar ik dit ergens terug kan vinden.

Bedankt,
Niek

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-11 21:04
Misschien dat je een systeembestand heb beschadigd door de pc uit te zetten tijdens het updaten je zou sfc /scannow even kunnen draaien vanuit cmd venster.

Edit: open start menu en tik cmd in "zoekopdracht starten" venster, rechtermuisklik op cmd.exe en kies als administrator uitvoeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Bazvv op 24-06-2009 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb de scan per direct uitgevoerd. Het probleem is niet verholpen, bij het bekijken van de log file word ik er nog niet zo heel veel wijzer op. Want die file staat prop vol met veel, heel veel tekst!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. Vista is verdwenen en XP staat er nu op (vrij logisch dan dat het probleem opgelost is :P).

In ieder geval hartelijk bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1