Om vraag te versimpelen (nee, het is NIET simpeler om één veld voor alle 3 de dingen te gebruiken):
De bedoeling is dat de klant 3 opties heeft: rondje_a, rondje_b, rondje_c
Bij optie a dient het formulier veld_a, optie b veld_b en optie c veld_c te weergeven.
Dit doe ik momenteel als volgt:
Met onclick geef je dan aan:
rondje_a: veld b & c weghalen, a weergeven
rondje_b: veld a & c weghalen, b weergeven
rondje_c: veld a & b weghalen, c weergeven
n.b. ik gebruik onclick vanwege IE die goed werkt met onchange, omdat hij dan pas aangeeft zodra je juist weg gaat uit een rondje...
Omdat ik het formulier automatisch laat genereren door een eigengemaakte formulier-class, wil ik de code zo goed mogelijk hier gebruiken, en ik wil eigenlijk dat er NIET staat "veld a & b weghalen" indien rondje_c. Hoe kan je zorgen dat velden automatisch worden verborgen als er een ander rondje gekozen wordt?
Simpelweg een functie om de 'onchange' ongedaan te maken van het vorige rondje.
Uiteraard kan zoiets ook met ajax, maar hier heb ik niet echt de tijd voor momenteel.
De bedoeling is dat de klant 3 opties heeft: rondje_a, rondje_b, rondje_c
Bij optie a dient het formulier veld_a, optie b veld_b en optie c veld_c te weergeven.
Dit doe ik momenteel als volgt:
Met onclick geef je dan aan:
rondje_a: veld b & c weghalen, a weergeven
rondje_b: veld a & c weghalen, b weergeven
rondje_c: veld a & b weghalen, c weergeven
n.b. ik gebruik onclick vanwege IE die goed werkt met onchange, omdat hij dan pas aangeeft zodra je juist weg gaat uit een rondje...
Omdat ik het formulier automatisch laat genereren door een eigengemaakte formulier-class, wil ik de code zo goed mogelijk hier gebruiken, en ik wil eigenlijk dat er NIET staat "veld a & b weghalen" indien rondje_c. Hoe kan je zorgen dat velden automatisch worden verborgen als er een ander rondje gekozen wordt?
Simpelweg een functie om de 'onchange' ongedaan te maken van het vorige rondje.
Uiteraard kan zoiets ook met ajax, maar hier heb ik niet echt de tijd voor momenteel.
[ Voor 13% gewijzigd door vmsw op 22-06-2009 20:48 ]