Toon posts:

Webcam via aMSN werkt niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Desperate call for help.

De computer zelf geeft aan dat ik me achter een firewall of router bevind, en ik wil er achteruit.
Omdat dit "geen helpdesk" is, heb ik zelf al vanalles geprobeerd. Google geeft een site met een oplossing, stap 1 ging al fout. Dus ondanks dat het "geen helpdesk" is, heb ik toch iemand nodig die het me geduldig en stap voor stap utlegt.
Dit is pretty much alles wat ik erover weet, behalve dat ie bij sommige mensen wel werkt, bij andere niet, en uitzenden lukt altijd.

Thank you.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Je mag dan toch echt wel wat meer informatie geven, zoals: welke webcam heb je, welk besturingssysteem gebruik je, wat heb je geprobeerd en waarom lukte het niet etc.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
Volgens mij verlangt men zelfs op een helpdesk een duidelijker omschrijving van het probleem, en weet je wel zeker dat je niet een aantal forumregels overtreed met je vraag een aantal dingen te omzeilen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een Mac en die hebben ingebouwde cams.. Wat wil je nog meer weten, er is niet veel meer dat ik weet..
Ik bedoel.. ik heb hem ook alleen maar gekocht omdat ie wit is en matcht met mijn iPhone.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:30:
De computer zelf geeft aan dat ik me achter een firewall of router bevind, en ik wil er achteruit.
Omdat dit "geen helpdesk" is, heb ik zelf al vanalles geprobeerd. Google geeft een site met een oplossing, stap 1 ging al fout. Dus ondanks dat het "geen helpdesk" is, heb ik toch iemand nodig die het me geduldig en stap voor stap utlegt.
Dit is pretty much alles wat ik erover weet, behalve dat ie bij sommige mensen wel werkt, bij andere niet, en uitzenden lukt altijd.
Ik ben in ieder geval blij dat je begrijpt dat we hier geen helpdesk zijn :P Dat wil niet zeggen dat we niet heel behulpzaam zijn, maar helaas kunnen we nog steeds niet echt veel met je verhaal. Probeer deze vragen eens voor ons te beantwoorden, misschien dat we dan ergens komen:

• Je geeft aan dat je "vanalles geprobeerd" hebt. Wat dan? Wat gebeurde er en wat veranderde het aan je probleem?
• Google geeft een site met oplossing. Welke site? Welke oplossing? Wat was het effect? En waarom werkte dat niet?
• aMSN zegt dat je je achter een firewall of router bevindt. Is dat zo? Zo ja: welke firewall/router? Heb je het al zonder geprobeerd?
• "Uitzenden lukt altijd". Wat bedoel je daar mee?
• Welke versie van Mac OS X en aMSN draai je?

You catch my drift :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Dit zal tevergeefse informatie zijn maar;

Zet in je router deze poorten open: 80, 1863, 6891, 6890 en 8080

Of zet jezelf in een DMZ en zet de poorten op je lokale firewall open en test het dan weer.

Maar aangezien je alleen de kleur kent van een PC en niet de techniek, zal dit door een derde gedaan moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Wat een vragen, wat een enthousiasme, ik ga mijn best doen..
Google geeft dit aan: http://amsn.sourceforge.n...x.php?page=Webcam+In+aMSN
maar ik kan de "router web-based configuration" niet vinden. So far so good. Er was dus ook geen effect.
Obviously.
En zonder firewall of router, of welke? Waar moet ik dat zoeken, bij de router web-based configuration die ik niet kon vinden?

Uitzenden lukt altijd: Je kan wel altijd naar mij kijken, pas de probleme.

aMSN: 0.97.2
Mac: 10.5.7

Meer vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Gamo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:44:
Dit zal tevergeefse informatie zijn maar;

Zet in je router deze poorten open: 80, 1863, 6891 en 8080

Of zet jezelf in een DMZ en zet de poorten op je lokale firewall open en test het dan weer.

Maar aangezien je alleen de kleur kent van een PC en niet de techniek, zal dit door een derde gedaan moeten worden.
Ik kan maar een poort tegelijk opzetten.. Hij staat nu op 6891

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:46:
[...]

Ik kan maar een poort tegelijk opzetten.. Hij staat nu op 6891
Waarschijnlijk geef je een alternatieve poort op in aMSN. Maar je kunt de router web-based configuration vinden als je met je browser het IP adres van de Gateway (192.168.1.254 iets in die trend) van je IP instellingen opgeeft. Doe dit waar je normaal http:// invult in de adresbalk van Safari.

Ik bedoel dan op deze manier: http://sheldon.lendrum.co...ds/2008/08/picture-11.png

[ Voor 20% gewijzigd door Gamo op 22-06-2009 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je praat in tongues..
Gateway?

I am truely blonde

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:52:
Je praat in tongues..
Gateway?

I am truely blonde
http://kb.wisc.edu/helpdesk/page.php?id=6526 Op deze site zie je hoe je achter deze IP nummers komt.
Daar heb je allemaal instellingen staan, en het gaat om het nummer achter 'Router'. Die vul je in Safari in 8)

Plaatje: Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/2853/ipaddr.gif

[ Voor 36% gewijzigd door Gamo op 22-06-2009 21:03 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Om het makkelijk te zeggen: hij bedoelt de router.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
Er staat een nummer achter die IPv4, maar als ik die intyp bij Safari kan ie geen verbinding tot stand brengen met de server

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

g0tanks schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:55:
Om het makkelijk te zeggen: hij bedoelt de router.
Ik zag dat het bij OS X 'router' genoemd wordt, mijn fout xD Geen ervaring met dat platform helaasch.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik heb iets.. Ik moet alleen even het wachtwoord opzoeken..

Verwijderd

Topicstarter
And.. I'm in

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 19:37
DM je msn adres even door dan kan ik je wel verder helpen waarschijnlijk. (DM = direct message)

Nevermind, het gaat blijkbaar al prima, alleen nog even de juiste poort in je router gooien en je bent klaar, succes.

[ Voor 38% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-06-2009 21:04 ]

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Héél goed gedaan!

[ Voor 18% gewijzigd door Gamo op 22-06-2009 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben je trots op me?
Wat nu?

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 19:37
Welke router heb je? Je zou ergens iets als portforwarding moeten hebben staan daar moet je dan invullen dan die amsn poort door moet worden verwezen naar het ipadress van je mac.

Verwijderd

Topicstarter
TWeaKLeGeND schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:03:
DM je msn adres even door dan kan ik je wel verder helpen waarschijnlijk. (DM = direct message)

Nevermind, het gaat blijkbaar al prima, alleen nog even de juiste poort in je router gooien en je bent klaar, succes.
Never mind? Zodra ik de stekker in het stopcontact steek gaat het nooit prima.

Verwijderd

Topicstarter
Rustig aan.. Rustig aan.. Ik heb een Sitcom Wireless 11n Broadband router

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
Hier vind je stap voor stap hoe je zo portforwarding doet:
http://www.portforward.com/

Je moet dan wel het precieze typenummer hebben van je router...

EDIT: blijkbaar is er ondertussen wel een serieuze ad toegevoegd, dus als je je router gekozen hebt, gewoon rechtsboven klikken op "Skip this ad"

[ Voor 32% gewijzigd door jeroenikke op 22-06-2009 21:12 . Reden: ad-info toegevoegd ]

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:06:
Rustig aan.. Rustig aan.. Ik heb een Sitcom Wireless 11n Broadband router
http://portforward.com/en...m/DC-202v5/BitTorrent.htm
Vanaf het 6e plaatje hoop ik dat het bekend voorkomt.

Daarna de gewenste poorten in die rijen opgeven, en je IPv4 adres van je PC (niet de router) opgeven. En Enable aanvinken. Dan Apply of Save iets in die geest.

Je bent best goed, alleen te lui om te googlen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Gamo op 22-06-2009 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
So true.

Verwijderd

Topicstarter
Besides, op msn zegt iemand dat ik heel ergens anders moet zitten.. niet vanaf stap 6.. Maar bij geavanceerd en dan Prt. Forwaring..

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:15:
Besides, op msn zegt iemand dat ik heel ergens anders moet zitten.. niet vanaf stap 6.. Maar bij geavanceerd en dan Prt. Forwaring..
Als dat klopt, dan heeft ie gelijk ^^

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is, moet ie het nu doen.. We merken het vanzelf.. Heb nog even niemand om op te testen.
Thankslot!

Verwijderd

Topicstarter
En neee... het werkt niet..

Verwijderd

Topicstarter
Welke grensgetallen zou ik in moeten geven?

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:22:
Welke grensgetallen zou ik in moeten geven?
6890-6891 heb ik mij laten vertellen. De rest moge gij van mij bij elkaar goochlen, maar good job.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op de aMSN wiki lezen we dat eigenlijk wat andere poorten moeten opengooien : namelijk vanaf 6890 tot 6900 in zowel TCP als UDP. Nu is dat wel een flinke range (en een beetje minder veilig) maar om even snel te testen kan het wel helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door analog_ op 22-06-2009 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even een testpersoon zoeken, maar ik laat het asap weten..

OMG, thank you!
Pagina: 1