Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Steam-games delen tussen Dual Boot

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hoi.
Ik heb een stuk of tien Steamgames, wat me in totaal zoveel gig kost.
Ik houd er helemaal niet van om te wisselen tussen mijn twee Windows installaties (kost aardig wat tijd), dus ik vroeg me af of ik de games die op C: staan ook op mijn Windows systeem die op Z: draait kan spelen.
Simpel op iedere installatie een aparte game installeren is ook geen aanrader, ik heb beperkt geheugen.

[ Voor 15% gewijzigd door Amanoo op 22-06-2009 20:25 ]

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Heb je het al geprobeerd? Wat gaat er mis?

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Simpel naar de Steam-map toegaan en op het icoontje drukken, dat heb ik geprobeerd.
Er gebeurt helemaal niks.
Edit:
Door bij Counter-strike bijvoorbeeld dit te doen:
"C:\Program Files\Steam\Steam.exe" -applaunch 240
wordt er bij mij iets gevraagd om css te installeren, maar hiervoor wil de pc het wel downloaden, waardoor css alsnog op Z: zou komen, in plaats van dan C: wordt gebruikt..

[ Voor 58% gewijzigd door Amanoo op 22-06-2009 20:33 ]

Verwijderd

Bij mij werkt het gewoon hoor. Dualboot Windows 7 / XP en ik kan de in Windows XP geïnstalleerde steam draaien, evenals de games die er geïnstalleerd zijn, Het enige verschil is dat mijn Windows XP installatie nederlands is en os + steam + games ook, en Windows 7 niet, Os niet, steam niet, games niet.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40
Het kan zijn dat Steam een bepaald bestandje moet downloaden, voor de compabiliteit o.i.d.
Dat kreeg ik in ieder geval bij mijn andere OS met een Dualboot.
Ik starte steam op, en steam vroeg mij om iets te downloaden wat met compabiliteit te maken had, na dat te hebben gedownload deed ie het perfect.
Anders probeer steam als administrator uit te voeren, misschien dat dat helpt?

Zucht...

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Het is wel een idee om hier Steam weg te gooien en hem te draaien vanaf C:, echt het hele geheel ja, zoals, mrmallo zegt. Ik had er nog niet aan gedacht, maar het is te proberen.
Soms kan je te ingewikkeld denken.
Gewoon één complete client, niet twee aparten.
EDIT: Steam draait, maar de spellen staan aangegeven als niet geïnstalleerd.
En de spellen zitten nog steeds om de volle downloadgrootte te vragen.
Ik zit nu na te denken, ik kan misschien preferences aanpassen, en een andere download/game map selecteren.
Dat zou vast werken.

[ Voor 43% gewijzigd door Amanoo op 23-06-2009 18:12 ]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:09

lasharor

7 december 2004

Bij mij werkt steam alleen maar als ik hem eerst ergens installeer en dan over de oude bestanden heen kopieer. Maar dan kan je bij de andere installatie niet meer bij je games.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Dat was dus mijn idee.
Wat precies heeft mrmallo dan gedaan?
EDIT: Ik heb maar gewoon Steam overgeschreven, ik hoop dat het niet iets vervelends doet op mijn andere installatie, anders moet ik telkens Steam opnieuw installeren.

[ Voor 57% gewijzigd door Amanoo op 23-06-2009 20:07 ]

Pagina: 1