Toon posts:

Nvidia Geforce 8800 GT te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb sinds kort problemen met mijn 3d-kaart. Ik zal eerst mijn info neerzetten en dan uitleggen wat er precies gebeurt:

Ik gebruik PC Wizard 2008 om de temperaturen van mijn 3d kaart te meten. Ik heb ook EVGA Precision 1.61 gebruikt en die geeft ook deze temperaturen aan.

Hardware Monitoring : ITE IT8726F
Voltage CPU : 1.10 V
+3.3V Voltage : 1.78 V
+5V Voltage : 5.53 V
+12V Voltage : 12.01 V
VTT : 2.50 V
VBAT : 3.10 V
Processor Ventilator : 1622 rpm
Chassis Ventilator : 870 rpm
Processor Temperatuur : 36 °C
Moederbord Temperatuur : 45 °C
Power/Aux Temperatuur : 25 °C
ACPI Thermal Zone : 40 °C
:
Processor : Thermal Diode
AMD Athlon 64 X2 (Core 1) : 43 °C
AMD Athlon 64 X2 (Core 2) : 43 °C
:
NVIDIA GeForce 8800 GTS : nVidia Driver
GPU Temperature : 68 °C
GPU Fan : 70%

Ik gebruik windows Vista, heb de laatste drivers/updates geïnstalleerd voor alles wat ik maar kan bedenken.
Mijn pc staat in een kast en de kamertemperatuur is hier...20 graden denk ik? De pc staat gewoon vrij en ik heb de kant(en) er niet afgehaald.
Mijn pc is...2 jaar oud en de 3d kaart is...10 maanden oud.

Ik heb een hele lange tijd geen problemen gehad met mijn 3d kaart.
Sinds een week geleden kreeg ik problemen als ik spellen ging spelen. Het beeld werd ineens zwart en ik kon helemaal niks meer doen, ik moest de pc handmatig opnieuw opstarten.
Ik heb mijn pc van binnen schoon gemaakt en er kwam nogal wat stof uit.
Een paar dagen daarna ging mijn pc niet meer normaal aan en hij begon extreem veel lawaai te maken. Een ventilator in mijn pc maakte veel lawaai(ik denk die van mijn 3d kaart) en het bekende pruttel/ratel geluid was zo hard dat je er van schrikt.

Ik heb mijn pc naar een monteur gebracht, die zei dat er iets mis was met de BIOS instellingen en verder heeft hij alles goed ingedrukt en dergelijke.
Mijn pc is nu weer terug, en hij doet het wel totdat ik weer spellen ga spelen.
De temperatuur van mijn 3d kaart is 68 graden op dit moment, celcius natuurlijk. Dat is volgensmij erg warm.
Ik kan niet mijn temperatuur meten tijdens het spelen want dan loopt hij vast.

Ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen. Ik zal nog een keer kijken of er kabels in de weg zitten maar het kan toch niet zo zijn dat een 3dkaart 20 graden warmer wordt door een paar kabels?

Ik ben verder niet zo technisch wat betreft hardware(software snap ik dan weer wel...).

Ik geloof niet dat de ventilator van de 3dkaart stuk is want ik kan hem nog steeds sneller en langzamer laten draaien en ik hoor ook dat hij het doet.

Ik kom nooit in de buurt van BIOS instellingen en verder kom ik ook niet aan de stroomvoorzieningen.

Heeft iemand tips/ideeën want zo kan ik bijna niks meer met mijn pc.

Bedankt.

• vendris
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
Nu is de uitlezing van het voltage van die programma's maar matig maar dit klinkt toch niet echt gezond:

+3.3V Voltage : 1.78 V

Het zou je voeding kunnen zijn, maar ik heb ook een performance probleem met de 8800GT welke na een voeding upgrade verholpen was, echter kwam het probleem na een week weer terug. Dus wellicht is het interessant om ook mijn topic even in de gaten te houden.

[ Voor 50% gewijzigd door vendris op 22-06-2009 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik een link van jouw topic?

En wat is er niet gezond aan? Is het te weinig/te veel? Want mijn voeding is ook net zo oud als mijn 3d kaart, dus 10 maanden. Hij was laatst nog schoongemaakt, ik hoop niet dat hij van binnen stuk is.

Is het normaal als voeding na 10 maanden het opeens niet meer doet? Onder normale omstandigheden. Mijn pc is nooit op de grond gevallen of iets dergelijks.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Voltages softwarematig uitlezen is een zeer moeilijke zaak, vaak zijn de metingen gewoon totaal mis. Daar moet je dus niet op letten.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-05 16:05
Welke voeding heb je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik zien hoe mijn voeding heet? Of moet ik dan mijn hele pc weer open maken?

Hebben jullie hier iets aan:

ACPI Informatie :
ID : PacBel PBDTNB00
Versie : 1.00
Revisie : 2E.31
Power Profile : Niet nader omschreven
IRQ ACPI INT : 9
APIC MP Support : Ja
ACPI Timer Support : Ja

Dit staat er bij 'power' en dergelijke.

• vendris
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:30:
Waar kan ik zien hoe mijn voeding heet? Of moet ik dan mijn hele pc weer open maken?

Hebben jullie hier iets aan:

ACPI Informatie :
ID : PacBel PBDTNB00
Versie : 1.00
Revisie : 2E.31
Power Profile : Niet nader omschreven
IRQ ACPI INT : 9
APIC MP Support : Ja
ACPI Timer Support : Ja

Dit staat er bij 'power' en dergelijke.
Het is veel te laag, mijn topic heeft nog geen reply maar hier is de link

Monitor blijft uit bij opstarten systeem, FPS problemen.

De beste methode om je voltages af te lezen is ongetwijfeld met een multimeter, echter bij mijn pc zijn de waardes die het bios zelf aangeeft voor 99.9% accuraat! Zo geeft mijn bios 3.299v aan voor de 3.3v lijn, en pc wizzard een veeel lager getal (2v nog iets.)

[ Voor 18% gewijzigd door vendris op 22-06-2009 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het verhogen? Nieuwe + sterkere voeding? Want deze voeding heb ik al een lange tijd en nog nooit problemen mee gehad.

Kan ik met software de voeding bijstellen of geeft deze altijd een zelfde hoeveelheid stroom zonder dat je er wat aan kan doen? Tenzij je de voeding open maakt en zelf zo aanpast...

Ben wel blij met de reacties tot nu toe, ik zocht eerst zelf naar een soortgelijk probleem bij andere mensen maar dat hielp niet.

EDIT: Hoe verklaar je de hoge temperaturen van mijn 3d kaart als de 3dkaart niet genoeg stroom krijgt? Of had hij deze temperaturen altijd al en is het normaal voor een 8800, dat houdt in dat de voeding niet meer zo sterk is als vroeger.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 22:22 ]

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Je moet je zorgen gaan maken als de temperatuur van je videokaart rond de 90 graden wordt. 68 is zelfs vrij koel. Het lijkt me trouwens dat het typen van je topicstart een stuk meer moeite was dan een zoekopdrachtje op google.

specs

Pagina: 1