Ik ben nieuw op dit forum en ik heb sinds kort problemen met mijn 3d-kaart. Ik zal eerst mijn info neerzetten en dan uitleggen wat er precies gebeurt:
Ik gebruik PC Wizard 2008 om de temperaturen van mijn 3d kaart te meten. Ik heb ook EVGA Precision 1.61 gebruikt en die geeft ook deze temperaturen aan.
Hardware Monitoring : ITE IT8726F
Voltage CPU : 1.10 V
+3.3V Voltage : 1.78 V
+5V Voltage : 5.53 V
+12V Voltage : 12.01 V
VTT : 2.50 V
VBAT : 3.10 V
Processor Ventilator : 1622 rpm
Chassis Ventilator : 870 rpm
Processor Temperatuur : 36 °C
Moederbord Temperatuur : 45 °C
Power/Aux Temperatuur : 25 °C
ACPI Thermal Zone : 40 °C
:
Processor : Thermal Diode
AMD Athlon 64 X2 (Core 1) : 43 °C
AMD Athlon 64 X2 (Core 2) : 43 °C
:
NVIDIA GeForce 8800 GTS : nVidia Driver
GPU Temperature : 68 °C
GPU Fan : 70%
Ik gebruik windows Vista, heb de laatste drivers/updates geïnstalleerd voor alles wat ik maar kan bedenken.
Mijn pc staat in een kast en de kamertemperatuur is hier...20 graden denk ik? De pc staat gewoon vrij en ik heb de kant(en) er niet afgehaald.
Mijn pc is...2 jaar oud en de 3d kaart is...10 maanden oud.
Ik heb een hele lange tijd geen problemen gehad met mijn 3d kaart.
Sinds een week geleden kreeg ik problemen als ik spellen ging spelen. Het beeld werd ineens zwart en ik kon helemaal niks meer doen, ik moest de pc handmatig opnieuw opstarten.
Ik heb mijn pc van binnen schoon gemaakt en er kwam nogal wat stof uit.
Een paar dagen daarna ging mijn pc niet meer normaal aan en hij begon extreem veel lawaai te maken. Een ventilator in mijn pc maakte veel lawaai(ik denk die van mijn 3d kaart) en het bekende pruttel/ratel geluid was zo hard dat je er van schrikt.
Ik heb mijn pc naar een monteur gebracht, die zei dat er iets mis was met de BIOS instellingen en verder heeft hij alles goed ingedrukt en dergelijke.
Mijn pc is nu weer terug, en hij doet het wel totdat ik weer spellen ga spelen.
De temperatuur van mijn 3d kaart is 68 graden op dit moment, celcius natuurlijk. Dat is volgensmij erg warm.
Ik kan niet mijn temperatuur meten tijdens het spelen want dan loopt hij vast.
Ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen. Ik zal nog een keer kijken of er kabels in de weg zitten maar het kan toch niet zo zijn dat een 3dkaart 20 graden warmer wordt door een paar kabels?
Ik ben verder niet zo technisch wat betreft hardware(software snap ik dan weer wel...).
Ik geloof niet dat de ventilator van de 3dkaart stuk is want ik kan hem nog steeds sneller en langzamer laten draaien en ik hoor ook dat hij het doet.
Ik kom nooit in de buurt van BIOS instellingen en verder kom ik ook niet aan de stroomvoorzieningen.
Heeft iemand tips/ideeën want zo kan ik bijna niks meer met mijn pc.
Bedankt.
Ik gebruik PC Wizard 2008 om de temperaturen van mijn 3d kaart te meten. Ik heb ook EVGA Precision 1.61 gebruikt en die geeft ook deze temperaturen aan.
Hardware Monitoring : ITE IT8726F
Voltage CPU : 1.10 V
+3.3V Voltage : 1.78 V
+5V Voltage : 5.53 V
+12V Voltage : 12.01 V
VTT : 2.50 V
VBAT : 3.10 V
Processor Ventilator : 1622 rpm
Chassis Ventilator : 870 rpm
Processor Temperatuur : 36 °C
Moederbord Temperatuur : 45 °C
Power/Aux Temperatuur : 25 °C
ACPI Thermal Zone : 40 °C
:
Processor : Thermal Diode
AMD Athlon 64 X2 (Core 1) : 43 °C
AMD Athlon 64 X2 (Core 2) : 43 °C
:
NVIDIA GeForce 8800 GTS : nVidia Driver
GPU Temperature : 68 °C
GPU Fan : 70%
Ik gebruik windows Vista, heb de laatste drivers/updates geïnstalleerd voor alles wat ik maar kan bedenken.
Mijn pc staat in een kast en de kamertemperatuur is hier...20 graden denk ik? De pc staat gewoon vrij en ik heb de kant(en) er niet afgehaald.
Mijn pc is...2 jaar oud en de 3d kaart is...10 maanden oud.
Ik heb een hele lange tijd geen problemen gehad met mijn 3d kaart.
Sinds een week geleden kreeg ik problemen als ik spellen ging spelen. Het beeld werd ineens zwart en ik kon helemaal niks meer doen, ik moest de pc handmatig opnieuw opstarten.
Ik heb mijn pc van binnen schoon gemaakt en er kwam nogal wat stof uit.
Een paar dagen daarna ging mijn pc niet meer normaal aan en hij begon extreem veel lawaai te maken. Een ventilator in mijn pc maakte veel lawaai(ik denk die van mijn 3d kaart) en het bekende pruttel/ratel geluid was zo hard dat je er van schrikt.
Ik heb mijn pc naar een monteur gebracht, die zei dat er iets mis was met de BIOS instellingen en verder heeft hij alles goed ingedrukt en dergelijke.
Mijn pc is nu weer terug, en hij doet het wel totdat ik weer spellen ga spelen.
De temperatuur van mijn 3d kaart is 68 graden op dit moment, celcius natuurlijk. Dat is volgensmij erg warm.
Ik kan niet mijn temperatuur meten tijdens het spelen want dan loopt hij vast.
Ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen. Ik zal nog een keer kijken of er kabels in de weg zitten maar het kan toch niet zo zijn dat een 3dkaart 20 graden warmer wordt door een paar kabels?
Ik ben verder niet zo technisch wat betreft hardware(software snap ik dan weer wel...).
Ik geloof niet dat de ventilator van de 3dkaart stuk is want ik kan hem nog steeds sneller en langzamer laten draaien en ik hoor ook dat hij het doet.
Ik kom nooit in de buurt van BIOS instellingen en verder kom ik ook niet aan de stroomvoorzieningen.
Heeft iemand tips/ideeën want zo kan ik bijna niks meer met mijn pc.
Bedankt.