Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan niet kopieren van externe HD naar C-schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, :)
Ik probeer 56,5 GB data over te schrijven van een externe HD (LaCie) naar de C-schijf van mijn Acer laptop (XP Media). Dat lukt niet. Het kopieren start en na een tijdje komt er een dialoogvenster dat zegt dat één of ander bestand een te lange naam heeft. De enige optie is dan 'ok'. Als je op 'ok' klikt, stopt het kopieren en moet je zelf maar uitzoeken hoe verder. 8)7 Op deze manier kom ik steeds niet verder dan ongeveer 36 GB. Daar stopt het. Er is geen mogelijkheid om bijvoorbeeld op 'overslaan' te klikken.
Het rare is dat dit steeds bij een ander document of bestand gebeurt. Ik heb 3 pogingen gedaan twee keer stopte het kopieren bij hetzelfde document. Een derde poging staakte bij weer een andere file. Weer met dezelfde dialoogvenster: 'naam te lang' enz.... |:(
Wat moet ik doen om de hele 56,5 GB over te schrijven naar de laptop???

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 22:54
Wat ik in dat soort gevallen doe (mijn harddisk gaat soms "spontaan" van read/write naar read-only): mapje voor mapje kopieren. Dan weet je in elk geval waar de bottleneck zit, en heb je in elk geval iets gekopieerd. ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Gebruik een tooltje als Total Commander, dan kun je gewoon 'alles overslaan', en dan kopieert ie alles muv de probleemgevallen. Later kun je dan de 2 bomen naast elkaar zetten om te vergelijken wat je mist.

Weet je ook waarom die files te lang zijn? zijn de bestandssystemen soms verschillend of probeer je gewoon enorm diepe bomen te maken (icm lange filenames)?

Verwijderd

Je kan eens proberen met een tool zoals RichCopy of SyncBack Freeware, hiermee kan je zowel backups als synchronisaties van mappen mee doen.

Met de laatste krijg krijg je na een synchronisatie ook een overzicht van welke bestanden een te lange naam zouden hebben :)

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:13

sanzut

It's always christmas time

Naar welke map probeer je de gegevens te kopiereen? Probeer het pad zo kort mogelijk te houden C:\backup\ oid, en niet c:\users\sneppo\documents\backup oid

Verwijderd

@ sanzut, wat heeft dat met het probleem te maken van de TS? Te lange namen komen wel vaker voor, zeker met content die je afhaalt van het internet.
The limit on a filename is 255 and the limit of path+filename is 260.
Oeps, je hebt idd gelijk Matis 8)7

Bijvoorbeeld 01_artist_title_mix_album_kbps.mp3 als bestandsnaam dat automatisch gegeneerd is door een programma. Als je dan net de pech hebt dat je groep of titel een lange naam heeft kan je het inderdaad niet kopiëren via Windows Verkenner. Je kan echter zonder problemen het bestand hernoemen.

Ik zou verder ook niet weten wat het probleem zou zijn als je die data kopieert naar bijvoorbeeld c:\folder\subfolder_1\subfolder_2\subfolder_3\subfolder_4\subfolder_5 ... Ik ga er ook vanuit dat de TS ntfs als filesystem heeft welke in principe geen limiet heeft op het aantal (sub)folders?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 19:34 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:45

Matis

Rubber Rocket

Is het probleem niet dat hij een Fat32 schijf heeft waarop niet meer dan 4GB geschreven kan worden, waardoor Windows een wazige fout geeft?!
Wat staat er bij Filesystem?
Afbeeldingslocatie: http://old.ts.vcu.edu/faq/stats/images/chkspace.jpg
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:23:
@ sanzut, wat heeft dat met het probleem te maken van de TS? Te lange namen komen wel vaker voor, zeker met content die je afhaalt van het internet.
Dat klopt toch wat hij zegt. De padnaam mag niet meer dan 255 karakters hebben toch?
The limit on a filename is 255 and the limit of path+filename is 260.

[ Voor 73% gewijzigd door Matis op 22-06-2009 19:29 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:00
fat32 fout zou kunnen, mits 1 bestand zelf groter is dan 4gb.

Unstoppable copier is ook een aardig (gratis) programma om je bestanden te kopieren. Deze blijft gewoon doorlopen, en later kan je zien wat hij niet heeft kunnen kopieren.
Pagina: 1