Toon posts:

printen via vpn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou documenten willen afdrukken op de huislijke printer wanneer ik niet thuis ben via het internet. De printer is aangesloten op het netwerk. Nu heb ik vernomen dat je in de router de ipp poort kan openzetten en doorverwijzen naar de printer. Maar dit lijkt geen goed idee te zijn en hier op dit forum en andere werd aangeraden om te printen via vpn.

Ik heb nu een computer geconfigureerd als vpn server (windows xp pro) met de ingebouwde vpn mogelijkheid van microsoft. Ik kan me extern en intern aanmelden op het vpn.
Maar hoe kan ik de printer nu vinden (en andere computers op het netwerk) aangemeld vanop een andere locatie? Op de vpn server wordt de printer gedeeld.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Als de printer gedeeld wordt, dan is hij net als iedere andere windows-share op die machine gewoon terug te vinden onder de naam waaronder je hem gedeeld hebt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg je niet.
Dus, wanneer ik verbonden ben, dan moet ik zelf nog handmatig connecteren met de gedeelde mappen op de vpn server.
Hoe je de printer dan kan vinden weet ik niet.
ik verbind via een macbook osx10.4

edit: gevonden (of een workaround)
Op de vpn server heb ik remote connections (rdp) aangezet, zodat ik de gui kan benaderen via een rdc; In dit geval Remote Desktop Connection voor mac. Op deze manier kan ik ook alle andere netwerk apparaten benaderen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 18:46 ]

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
wat kalizec volgens mij bedoelde was dat je, als je de printer toch deelt op je vpn server, je gewoon een SMB connectie met het ding kan maken net zoals je met een windows share een SMB connectie kunt maken