Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-11 16:59
Hallo,

Vandaag heeft mijn broer mijn psp laten vallen en nu wil hij niet meer opstarten. Het gaat om een oude psp-1000 (de fat versie dus).

Toen hij hem liet vallen zat er geen umd in en stond hij uit. De batterij met klepje is er wel afgevlogen en de umd drive is ook opengeschoten, aan het scherm is er niets en er zijn nergens barsten of scheurtjes te zien.

Ik heb dus gewoon de batterij er terug ingestoken en het klepje erop, ook de umd drive kon gewoon weer dicht.

Nu is mijn probleem dat als ik hem probeer aan te zetten dat gewoon het groene power ledje 2 seconden brand en daarna terug uitgaat. Het scherm blijft helemaal zwart en ook het ledje dat de activiteit op de memory stick aanduid gaat niet branden ofzo.

Nu heb ik al heel wat op google zitten zoeken maar daar vind ik alleen maar mensen die hun psp gebricked hebben en bij mij is dat dus zeker niet het geval want hij werkte voorheen perfect met custom firmware 5.00 m33.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 11:34
Je zou kunnen kijken wat hij doet zodra je er een pandora battery met magic memorystick indoet...

Maar ik ben er bang voor...

• glennvho
Daar zou ik het nu niet van inzien want het kan toch niet zijn dat hij brickt omdat hij eens gevallen is?
Heb trouwens ook niet direct een pandora batterij tot mijn beschikking dus kan ik het ook niet testen.

Verwijderd

Nano2009 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:21:
Je zou kunnen kijken wat hij doet zodra je er een pandora battery met magic memorystick indoet...

Maar ik ben er bang voor...
en het nut daarvan :?. De naam "magic" impliceert niet dat hij gebroken hardware op magische wijze herstelt hoor :p

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 21:48

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Misschien een stomme vraag, maar is de batterij niet gewoon leeg (of zelfs kapot)? Heb je al geprobeerd om de oplader aan te sluiten en hem daarna op te starten?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

AzzKickah

06-CENSORED

Een klein scheurtje/breukje in de printplaat/circuitje is zo gemaakt.

• glennvho
@ Conquerer, ja dat heb ik al geprobeerd en het is juist hetzelfde als met de batterij er in.

@ AzzKickah, en hoe kan ik dat dan maken???

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

glennvho schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:28:
@ Conquerer, ja dat heb ik al geprobeerd en het is juist hetzelfde als met de batterij er in.

@ AzzKickah, en hoe kan ik dat dan maken???
Niet. Je zal dan dat onderdeel moeten vervangen.

www.ping-win.nl

• glennvho
Ik heb zojuist mijn psp eens opengedaan (aan de hand van een youtube guide) en aan het moederbord is niets te zien. Geen losse onderdelen en ook alle kabeltjes zaten nog mooi op hun plek enzo.

Toch maar voor de zekerheid alle ribbon kabels eens losgekoppeld en terug gestoken maar nog altijd brand het power ledje 2seconden en gebeurt er vervolgens niets.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tikkie van Hardware & Spielerij Algemeen naar Spielerij - Problemen & Vragen om obvious redenen (als je het Spielerij Beleid gelezen hebt in ieder geval ;) )

• glennvho
Mijn excuses, had het nog niet gelezen ;)

• glennvho
Iemand nog enig idee?
Pagina: 1