They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 17:08 ]
They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.
Ik heb een oude CDROM drive omgemod naar een 12cm fan houder. Ik heb een stuk van het blik omgetoverd naar een houdertje. Je heb 3x 5,25" sloten nodig om hem te plaatsen met een fan. Zonder fan past hij natuurlijk in 1x 5,25"Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:10:
Een 120mm fan is veel hoger dan een drivebay dus dat past sowieso niet.
Volgens mij is daar geen kant en klare oplossing voor, hoewel het eigenlijk wel een leuk idee is. Het enige wat ik kan bedenken is om een 3-1 module van thermaltake of stacker of zo te gebruiken. Dan heb je in ieder geval een frame/houder voor 120cm fan (en je kunt ook nog wat hdd's koel houden als je wil).

Anders moet je idd creatief worden met elastiek of ijzer ofzo om een ophanging of frame te maken.
ZFS: FreeBSD10+ZFSguru, ASRock C2550D4I , 16GB, Nexus Value 430w
Je zou een fan horizontaal in de cdrom drive kunnen monteren, en dan met plaatjes de airflow zo maken dat hij de lucht van voor uit de cdrom speler zuigt, dan naar beneden blaast, en dan met een gebogen plaatje weer naar achter doorblaast.
Ik denk dat je het beste een Scythe Kama Bay cooler kunt halen. Makkelijk, stil en niet echt duur. Heeft tevens een filter tegen het stof en als je de fan niet goed genoeg vindt, kun je er zo een andere in zetten.ik wil graag een 120 mm fan in een dvd drive monteren kan dat?
Addicted to silent computing
Signature
De Scythe Kama Bay kan je ook zo monteren dat hij naar beneden/boven blaast (dus maar een drive bay gebruikt) of zoals jij wilt dat hij lucht naar binnen zuigt en naar achter blaast (dat neemt drie drive bays in beslag).Crahsystor schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:08:
[...]
Ik denk dat je het beste een Scythe Kama Bay cooler kunt halen. Makkelijk, stil en niet echt duur. Heeft tevens een filter tegen het stof en als je de fan niet goed genoeg vindt, kun je er zo een andere in zetten.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Dit is een shets hoe mijn fan eruit ziet. Aan de andere kant loopt het groene door naar de andere schroef gaten. Het rode moet met een hoek van 90 graden naar beneden staan onder het groene. Alles wat niet gekleurd is weg gezaagd. Zelf heb ik sommige stukken dubbel geslagen voor extra stevigheid.
Er zijn inderdaad gewoon van die 4-in-3 modules te koop waar een fan voor zit om te koelen. Die zou je kunen gebruiken.
En anders is het gewoon een kwestie van casemodding, waar we een heel appart subforum voor hebben.
Dit topic is gesloten.
![]()