120MM fans in drivebay?

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
hey ik heb een vraagje,
ik wil graag een 120 mm fan in een dvd drive monteren kan dat?
zo ja hoe moet ik dit doen... via google kom ik er niet uit

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Verwijderd

Waarom wil je het doen? Als het is om boven/onderliggende schijven oid te koelen kun je ook gewoon een 120mm fan in de lege bay zelf monteren met wat elastiekjes oid.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 17:08 ]

• qrious
ik wil ze zo monteren dat ze naar de achterkant van m'n kast blazen om m'n hardware cooler te houden

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Verwijderd

Een 120mm fan is veel hoger dan een drivebay dus dat past sowieso niet.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:10:
Een 120mm fan is veel hoger dan een drivebay dus dat past sowieso niet.
Ik heb een oude CDROM drive omgemod naar een 12cm fan houder. Ik heb een stuk van het blik omgetoverd naar een houdertje. Je heb 3x 5,25" sloten nodig om hem te plaatsen met een fan. Zonder fan past hij natuurlijk in 1x 5,25"

• qrious
zijn er ook geen beugels ofzo voor?

• iRReeL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02-2025
Ja idd dat zal 3 5,25 drivebays in beslag nemen. Ik neem aan dat je dus verder ook geen hdd's wil koelen, je wil alleen een air intake?

Volgens mij is daar geen kant en klare oplossing voor, hoewel het eigenlijk wel een leuk idee is. Het enige wat ik kan bedenken is om een 3-1 module van thermaltake of stacker of zo te gebruiken. Dan heb je in ieder geval een frame/houder voor 120cm fan (en je kunt ook nog wat hdd's koel houden als je wil).

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com.tw/product/Chassis/misc/icage/+icage_image/icage1.jpg

Anders moet je idd creatief worden met elastiek of ijzer ofzo om een ophanging of frame te maken.

ZFS: FreeBSD10+ZFSguru, ASRock C2550D4I , 16GB, Nexus Value 430w

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

Marce

Het is Marc met een C!

In theorie zou het misschien werken, maar je krijgt er waarschijnlijk geen grote airflow van, en wel veel herrie.

Je zou een fan horizontaal in de cdrom drive kunnen monteren, en dan met plaatjes de airflow zo maken dat hij de lucht van voor uit de cdrom speler zuigt, dan naar beneden blaast, en dan met een gebogen plaatje weer naar achter doorblaast.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 18:41
ik wil graag een 120 mm fan in een dvd drive monteren kan dat?
Ik denk dat je het beste een Scythe Kama Bay cooler kunt halen. Makkelijk, stil en niet echt duur. Heeft tevens een filter tegen het stof en als je de fan niet goed genoeg vindt, kun je er zo een andere in zetten.

Addicted to silent computing

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:09

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Misschien is het ook een idee even wat plaatjes van je case te posten, of anders even het type, voor de meeste kasten is namelijk wel iets te verzinnen.

Signature

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Crahsystor schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:08:
[...]
Ik denk dat je het beste een Scythe Kama Bay cooler kunt halen. Makkelijk, stil en niet echt duur. Heeft tevens een filter tegen het stof en als je de fan niet goed genoeg vindt, kun je er zo een andere in zetten.
De Scythe Kama Bay kan je ook zo monteren dat hij naar beneden/boven blaast (dus maar een drive bay gebruikt) of zoals jij wilt dat hij lucht naar binnen zuigt en naar achter blaast (dat neemt drie drive bays in beslag).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/5446/cdromcd5225bk.jpg
Dit is een shets hoe mijn fan eruit ziet. Aan de andere kant loopt het groene door naar de andere schroef gaten. Het rode moet met een hoek van 90 graden naar beneden staan onder het groene. Alles wat niet gekleurd is weg gezaagd. Zelf heb ik sommige stukken dubbel geslagen voor extra stevigheid.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Sorry, maar ik zie hier toch wel erg weinig eigen inzet in terug komen.
Er zijn inderdaad gewoon van die 4-in-3 modules te koop waar een fan voor zit om te koelen. Die zou je kunen gebruiken.
En anders is het gewoon een kwestie van casemodding, waar we een heel appart subforum voor hebben.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.