Toon posts:

KVM? noob in need of help setting up...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Thuis heb ik sindskort een setup waarbij ik 2 pc's op 2 schermen heb aangesloten.

Ten eerste de hoofdpc waar het gros van de games op gespeeld word. Deze staat normaliter op de standaard tft maar soms wil ik ook met eenvoud kunnen switchen naar mijn tv. Deze word bestuurd met een usb muis en een usb toetsenbord.

Ten tweede mijn htpc die mijn vriendin doorgaans gebruikt voor internetten en films etc op grote scherm. Deze word aangestuurd door een draadloze desktopset die eveneens connectie maakt via usb.

Om het te illustreren hier de setup in een prachtige paint creatie :):

[img=600,800,1,left,setup,1]http://img229.imageshack.us/i/desktopsetup.png/]Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/4070/desktopsetup.png

De vraag is dus:

hoe kan ik het draadloze toetsenbord en muis eenvoudig simultaan gebruiken zonder te veel gewissel met stekkers.

Zouden jullie eventueel ook producten kunnen aanraden? prioriteit ligt op goedkoop en simpel, zolang het maar werkt en geen SWEEX is ;)

Alvast heel erg bedankt, :)

Bart

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 17:03 ]

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik zou gewoon een 2e draadloze toetsenbord/muis set kopen, dedicated voor je PC. Dat lijkt me het handigst. KVM's gaan altijd ten koste van beeldkwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Beeldkwaliteit? misschien dat kvm switch een te brede term is. Ik zoek naar een apparaat die de 2 invoer sets kan switchen met een knop.

Ik wil voorkomen dat ik 2 draadloze toetsenborden en muizen onder mijn salontafel heb liggen.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:10
Met KVM switch kun je gewoon het beeld en invoer schakelen via je bedrade toetsenbord. Draadloos toetsenbord muis in KVM doen werkt hier in ieder geval niet.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
ok en wat is de oplossing dus in deze situatie?>