Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Het zijn 2 bestanden cue en een wav file. In dit geval, heb ik die op de harddisk staan maar ook andere 5.1 audio CD doen het niet. In mijn JVC homesetje in de huiskamer wordt het zonder problemen afgespeeld.Platypussy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:48:
Met VLC ben ik eigenlijk nog het meest bekend, en die kan sowieso DTS en Dolby Digital geluidsporen afspelen. Zitten die audiobestanden in één of ander vaag containerformaat verstopt ofzo?
Onder Wndows ging dat goed met PowerDVD.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Wat als je je geluid over de systeemspeakers afspeelt ipv over je speakerset? Als je dan wel geluid krijgt zou je eigenlijk eens moeten proberen om in VLC bij settings -> audio de detectie van dolby surround 'ns aan te zetten, of eens met de algemene audiosettings van OSX zelf te spelen (specifiek bij Systeemvoorkeuren - Geluid - Uitvoer). Het mooiste zou zijn dat je die DTS/DD audio alleen als passthrough aan je speakerset doorgeeft zonder dat de computer het zelf decodeert.Ingebouwde digitale 5.1-decodering: Hoor elke noot van uw favoriete Dolby® Digital- en DTS-soundtracks.
Is je iMac wel met een Toslink/SPDIF kabel aan gesloten met de speakerset? Zo ja, dan zou ik in VLC bij settings - audio wel even de optie met SPDIF uitvoer aanvinken.
[ Voor 12% gewijzigd door Platypussy op 22-06-2009 21:46 ]
Heeft wel iets geholpen, het " wav" bestandje is afspeelbaar als ik " gebruik de S/pdif audio uitvoer niet aan vink. Maar ik heb dan geen 5.1 geluid en daar gaat het juist om. Maar wie weet. stap je voor stapjePlatypussy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:14:
Uit de specs van speakerset:
[...]
Wat als je je geluid over de systeemspeakers afspeelt ipv over je speakerset? Als je dan wel geluid krijgt zou je eigenlijk eens moeten proberen om in VLC bij settings -> audio de detectie van dolby surround 'ns aan te zetten, of eens met de algemene audiosettings van OSX zelf te spelen (specifiek bij Systeemvoorkeuren - Geluid - Uitvoer). Het mooiste zou zijn dat je die DTS/DD audio alleen als passthrough aan je speakerset doorgeeft zonder dat de computer het zelf decodeert.
edit:
Is je iMac wel met een Toslink/SPDIF kabel aan gesloten met de speakerset? Zo ja, dan zou ik in VLC bij settings - audio wel even de optie met SPDIF uitvoer aanvinken.
Inmiddels ook zitten spelen met Quicktime en dan in de Quicktime-voorkeuren/NIME-instellingen/ aanvinken audio- alleen audiobestandsstructuren. En ik heb DTS geluid vanuit mijn " wav" file.
[ Voor 8% gewijzigd door Montana op 22-06-2009 22:35 ]