sinds kort heb ik een probleem met mijn Samsung SP42Q2 HLX projectie TV van 3,5 jaar oud. Eerst ontstond er een blauwe gloed rondom de witte weergaven op het scherm. Vervolgens volgde er een 'klik' die ik het beste kan omschrijven als een 'vrij spel van een flipperkast' maar dan iets minder hard. Sindsdien is de blauwe gloed weg maar kloppen de kleuren niet meer wit=geel, blauw=groenig, rood is ok.
In de winkel werd zonder het apparaat ook maar te bekijken de diagnose gesteld dat er een lamp kapot was. Vervanging kost ongeveer 200 euro per lamp excl. arbeidstijd.
Persoonlijk lijkt mij dat de gele lamp niet meer uitgaat (gezien de verkleuring) ipv dat er een kapot is, maar ik ben natuurlijk geen kenner.
Graag advies van de kenners onder ons.
Groet,
Roel
In de winkel werd zonder het apparaat ook maar te bekijken de diagnose gesteld dat er een lamp kapot was. Vervanging kost ongeveer 200 euro per lamp excl. arbeidstijd.
Persoonlijk lijkt mij dat de gele lamp niet meer uitgaat (gezien de verkleuring) ipv dat er een kapot is, maar ik ben natuurlijk geen kenner.
Graag advies van de kenners onder ons.
Groet,
Roel