Beide branders niet herkend in Nero, wel film afspelen

Pagina: 1
Acties:

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik zit sinds vanmiddag met een vreemd probleem. Ik heb 2 dvd/cd branders in mijn pc zitten (Sony DRU-700A & Samsung SH-S162L) die tot een paar dagen geleden perfect werkten. Nu probeer ik vandaag een .iso bestand te branden en vervolgens krijg ik in Nero alleen de optie om met de image recorder te branden.

De branders worden echter wel herkend door Windows en staan dan ook gewoon (en foutloos) vermeldt in "mijn computer" en in apparaatbeheer. Ik heb al geprobeerd om ze in apparaatbeheer te verwijderen om vervolgens weer te laten herkennen door Windows, zonder effect.

Het vreemde is dat ik wel gewoon dvd's & cd's kan afspelen. Zo wordt een film gewoon afgespeeld door beide apparaten.

Het lijkt me vreemd dat het hier om een driver probleem zou gaan, dan zouden beide drivers ineens een fout moeten vertonen.

Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen, iemand die mij hierbij kan helpen?

PC specs:
- Windows Vista SP1
- P4P800-X moederbord

Verwijderd

Ik neem aan dat je nero ook al een herinstallatie hebt gegeven? Kan je wel gewoon vanuit Windows branden?

• MrBrickALot
Ik heb de gratis suite CDburnerXP ook geprobeerd maar die geeft hetzelfde probleem, geen herkende schijven. Ook de drivetool van Sony herkent de drive niet.

Branden met Windows wil ook niet lukken

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 19:36

wowi

Start nero burning rom op en sluit het nieuw compilatie scherm.
en ga naar recorder recorder kiezen en kies daar een van je dvd branders, je hebt tem op image brander nu staan namelijk.

• MrBrickALot
wowi schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:01:
Start nero burning rom op en sluit het nieuw compilatie scherm.
en ga naar recorder recorder kiezen en kies daar een van je dvd branders, je hebt tem op image brander nu staan namelijk.
Nope, daar staat alleen de image recorder

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 19:36

wowi

bastiaandv schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:03:
[...]

Nope, daar staat alleen de image recorder
Probeer dan dit eens, ga naar apparaat beheer en gooi de beide dvd stations daar eens weg en reboot dan eens een keer.
Dan moeten ze er weer bijkomen. En zijn ze dan wel te gebruiken?

• MrBrickALot
wowi schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:56:
[...]

Probeer dan dit eens, ga naar apparaat beheer en gooi de beide dvd stations daar eens weg en reboot dan eens een keer.
Dan moeten ze er weer bijkomen. En zijn ze dan wel te gebruiken?
Zoals ik schreef heb ik dat al eens geprobeerd, zonder resultaat helaas.
Pagina: 1