[XP]Is er een soort van "nas scanner/mounter" ?

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Jeps.. daar zit je weer, ik kan geen passende titel vinden en dus ook moeilijk op google zoeken.
Mijn "probleem" is dat ik diverse nassen heb (is dit wel goed meervoud ? ) en ik eigenlijk een stukje software zoek voor op een usb stick dat mijn netwerk afzoekt naar de diverse losse media en die dan kan mounten op de pc waar ik die stick gebruik ?
Ik heb bv 2 stuks conceptronic ch3snas van elk 2 TB, een linksys nas 200 met 2x 1 TB drive, 2 stuks lacie netwerk store's met elk een TB,waarop aan de voorzijde ook nog eens 2 losse drives (usbshares) van elk 1 TB zitten.

Bij bv de conceptronic's zit een stukje software waar je op scan voor device kan drukken waarna de 2 conceptroni's nas opduiken,het bijbehorend ip nummer wordt opgezocht en waar je alleen nog maar een drive hoeft aan te klikken,mount as ik noem maar wat H en voila, klaar.
Maar die vindt dus weer niet de Lacies met hun losse drives enz. en niet elke drive gebruikt upnp
Daar zou ik graag een stukje software voor vinden.

Ik moet nu rechtermuis klikken op mijn netwerk locaties,netwerk verbinding maken,\\ipnummer (als ik die weet)of drive gaan zoeken in de workgroup en een tijdelijke verbinding maken, of aanvinken dat ie iedere keer beschikbaar moet zijn,username en password invullen.. dat moet toch makkelijker kunnen ?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Statische Ip's instellen en daarna met een net use \\ip.adr.es.s :+
je pakt er meerdere die je in een bat gooit :/

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ Dat wilde ik zeggen, zoiets bijvoorbeeld:
code:
1
net use g: \\12.13.14.15\share /persistent:no <passwd> /user:<username>

Werkt prima.

Alles kan stuk.

• Nick39
  • Niet online
Ja dat kan,maar niet al de apparatuur is continue aan... daarom zou een scan tooltje handiger zijn,het tooltje voor de 2 conceptronic's heeft ook weer een unmount knopje..ik hoop toch dat er iets dergelijks bestaat.

Verwijderd

Kan je niet rechts-klikken op mijn computer en dan 'map network drive' dan daar je NAS zoeken en eventueel met username en passwd inloggen. Normaal krijg je dan een extra schijf bij die de nas voorsteld

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nick39 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:39:
Ja dat kan,maar niet al de apparatuur is continue aan... daarom zou een scan tooltje handiger zijn,het tooltje voor de 2 conceptronic's heeft ook weer een unmount knopje..ik hoop toch dat er iets dergelijks bestaat.
Verdiep je in VB, zorg in iedergeval dat ze een statisch IP hebben.
Daarna maak je een VBS script die pingt en als er repons is mount dat ip adres.
Ja, ik weet dat het kan. Nee, ik kan zelf niet scripten :+

• Nick39
  • Niet online
LuckyY schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:18:
[...]

Verdiep je in VB, zorg in iedergeval dat ze een statisch IP hebben.
Daarna maak je een VBS script die pingt en als er repons is mount dat ip adres.
Ja, ik weet dat het kan. Nee, ik kan zelf niet scripten :+
Het lukt me met het batch bestand ook wel nu dat hier zo helder werd uitgelegd (mijn dank), ik verbaas me er alleen over dat je na al die jaren nog steeds met een batch bestandje moet gaan werken en dat daar geen mooi subtropisch tooltje voor is.
Ik ga eerst maar alles een vast ip geven en eens noteren welk ip wat is.
Pagina: 1