Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP en Vista] Eigen gedefinieerde sneltoetsen werken niet

Pagina: 1
Acties:

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:53
Iets heel simpels, maar ik kom er niet uit.

Wat ik ook probeer, als ik van een snelkoppeling een eigen gedefineerde sneltoets toeken (CTRL- ALT - J bijvoorbeeld), het werkt gewoon nooit. Normale windows sneltoetsen doen het gewoon. Waar kan dit aan liggen...?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Leg eens wat meer uit over je netwerk? Je kan dat namelijk als beheerder verbieden, of met een registry entry kapot maken. Sowieso is het echt wel de bedoeling dat je moeite doet, en ook duidelijk laat zien wat je hebt gedaan. Daarmee bedoel ik OOK welke zoektermen met zoekmachines je niet verder brachten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• psy
Het is gewoon voor thuis, netwerk is niet van belang. Ik probeer het op een XP machine, en op een andere Vista machine, welke volledig kaal, net geinstalleerd is. Reageren precies hetzelfde. Beter gezegd, reageren helemaal niet op welke toetsencombinatie ook. Ook eens een collega gevraagd, probeert ook een .exe te koppelen, reageert gewoon niet.

Heb een aantal google acties geprobeerd, maar het enige wat ik tegenkom zijn korte tutorials als
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=304129

Daar kom ik dus helaas niet verder mee. Het stomme is ik krijg ook geen foutmelding ofzo, hij accepteert gewoon bijvoorbeeld CTRL - ALT - J, of CTRL - ALT - Z. Maar reageren doet het programma niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er zijn keyboard combinaties die door andere applicaties (zoals Nvidia management software) worden afgevangen.
Een simpele test is bijvoorbeeld ctrl+alt+7 definieren, aangezien juist de Z vaak al geclaimed is (ctrl+z = undo).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 19:01
Je stelt deze snelkoppelingen in windows zelf in? Dus bij eigenschappen?
Deze horen systeembreed te werken.
Of gebruik je hier aparte software voor? Hier kun je namelijk meestal instellen of de sneltoets systeembreed meot werken of op applicatieniveau.

• psy
Nee gewoon de standaard optie van windows, te vinden bij een willekeurige snelkoppeling onder het tabje Snelkoppeling - invulveld "Sneltoets". Precies zoals het linkje ook omschrijft.

Ik ben nu wel iets verder. Het werkt niet met een snelkoppeling naar Notepad... maar wel naar bv Firefox. Wat raar :O

• psy
Nou schiet mij maar lek.... het werkt alleen als ik de snelkoppeling op mijn bureaublad zet. Maar als ik de snelkoppeling in een andere map heb staan, dan werkt het niet. Hoe kan dat nou. Ik geloof het verder wel, maar vind het wel een beetje raar.

Net nog even getest. Het doet zich voor onder XP en Vista. Allebei precies hetzelfde. Sneltoets werkt alleen als op bureaublad... nou zeg 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door psy op 23-06-2009 08:20 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

psy schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:16:
Nou schiet mij maar lek.... het werkt alleen als ik de snelkoppeling op mijn bureaublad zet. Maar als ik de snelkoppeling in een andere map heb staan, dan werkt het niet. Hoe kan dat nou. Ik geloof het verder wel, maar vind het wel een beetje raar.

Net nog even getest. Het doet zich voor onder XP en Vista. Allebei precies hetzelfde. Sneltoets werkt alleen als op bureaublad... nou zeg 8)7
Nogal wiedes...

Het bureaublad is het enige al overheersende component van Windows. Dus binnen mappen anders dan bureaublad gaat idd niet werken...

We have just one world, but we live in different ones...

• psy
Nulnulnix schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:24:
[...]

Nogal wiedes...

Het bureaublad is het enige al overheersende component van Windows. Dus binnen mappen anders dan bureaublad gaat idd niet werken...
Dat heb ik nooit geweten. Ik altijd maar denken dat het bureaublad 'gewoon' een map was als alle anderen, ok, een profiles map, maar verder niet afwijkend. Weer wat geleerd zullen we maar zeggen. Toch vind ik het raar dat dit nergens gemeld wordt als je zoekt naar hoe je zo'n sneltoets aan moet maken.

Pagina: 1