Ik heb deze router nu al een tijdje en ik vroeg me af of deze snel genoeg zal zijn om 60 mbit/s (bedraad) door te geven? van de v5 en lager weet ik dat ze het niet kunnen, maar de v7 dan? op google kan ik het ook niet echt vinden..
Ik heb zelf een WRT54G V2 staan en die heb ik als reserve gepositioneert omdat hij bij 16Mbit (bedraad) al aappies zei. Ik heb een 24 Mbit verbinding en heb hem dus vervangen door een WL500W van Asus die deze snelheid met 2 vingers in zijn neus doorpaast. Het probleem bij mijn 54G was dat de processor die er in zit op 100% stond als ik 6 verbindinkjes naar me usenet provider had lopen. Gezien het feit dat er in de V7 een andere processor zit kun je helemaaal fiber snelheden wel vergeten. Deze versie is de slechtste uit de gehele WRT54 serie geweest.
BronThe WRT54G v7 uses an Atheros AR2317 chip, has 2MB ROM, 8MB RAM and runs VxWorks. It is not supported by DD-WRT as the WRT54G v7 isn't Broadcom based. The WRT54G v7 will probably never be supported
[ Voor 34% gewijzigd door Xorsist op 23-06-2009 01:10 ]
Verwijderd
@Xorsist, dat de alternatieve dd-wrt niet ondersteund wordt hoeft niet automatisch in te houden dat hij geen wan snelheden van 60Mbit zou kunnen verzetten
. Uit eigen ervaring weet ik dat via het switch gedeelte 100Mbit geen enkel probleem. Persoonlijk zou ik het gewoon proberen, mocht die het niet halen kun je altijd nog een vervangende router kopen.
@Xorsist:
Waag eens een poging aan de firmware van Tomato. Hier trek ik met een WRT54G v2 - dus de paarse oldskool router, niet de nieuwe - zo'n 25Mbit waarmee ik ook aan de max. van m'n breedbandverbinding zit.
Waag eens een poging aan de firmware van Tomato. Hier trek ik met een WRT54G v2 - dus de paarse oldskool router, niet de nieuwe - zo'n 25Mbit waarmee ik ook aan de max. van m'n breedbandverbinding zit.
@Freerk Die atheros AR2317 is technisch gezien nog trager als de Broadcom 4712 die in de V2 zit. Hier uit volgt mijn conclusie dat als de Broadcom 4712 de verbinding niet trekt dan doet de AR2317 dat ook niet.
@DaMarcus Ik heb diverse versies van DD-WRT, OpenWRT, HyperWRT en Tomato getest met die router maar met geen van allen kwam ik boven de 18 Mbit met 6 lijntjes naar me usenet provider. Het probleem is met ALLE alternatieve firmwares hetzelfde, de processor (216Mhz 4712) staat gewoon op 100% belasting.
De WRT54GL heeft een snellere Broadcom 5352 chipset aan boord en deze zou significant sneller zijn als de V2 welke ik heb. Zie deze grafieken op smallnetbuilder waar men de stock firmware tegen Tomato en DD-WRT gelegt heeft.
@DaMarcus Ik heb diverse versies van DD-WRT, OpenWRT, HyperWRT en Tomato getest met die router maar met geen van allen kwam ik boven de 18 Mbit met 6 lijntjes naar me usenet provider. Het probleem is met ALLE alternatieve firmwares hetzelfde, de processor (216Mhz 4712) staat gewoon op 100% belasting.
De WRT54GL heeft een snellere Broadcom 5352 chipset aan boord en deze zou significant sneller zijn als de V2 welke ik heb. Zie deze grafieken op smallnetbuilder waar men de stock firmware tegen Tomato en DD-WRT gelegt heeft.
Conclusion
In case you haven't been keeping score, I've pulled the results into Table 1.
code:
1 2 3 4 5 Firmware Simul Up/Dn (Mbps) Dn (Mbps) Up (Mbps) Max. Simultaneous Connections Linksys 4.30.12 28.2 50.2 47.2 48 DD-WRT v23sp2 31.0 31.6 30.4 60 Tomato 1.19 19.1 57.4 53.7 16 Winner DD-WRT Tomato Tomato DD-WRT
Table 1: Test result summary
The bottom line is that while both DD-WRT and Tomato improve the WRT54GL's routing performance, neither one improves performance in all four of the tests performed. But if I had to choose, I would load up DD-WRT if I were having routing problems.
While it only provides a modest improvement in maximum simultaneous connections, the fact that it seems to keep sessions from battling one another should make for more stable routing performance.
In Tomato de firewall en de logfiles uitschakelen zou al moeten helpen in het opkrikken van de snelheid.
Het blijft vreemd gezien ik ik ook 100% CPU-belasting heb en met zo'n oldskool router wel de de max. van m'n bandbreedte haal.
Het blijft vreemd gezien ik ik ook 100% CPU-belasting heb en met zo'n oldskool router wel de de max. van m'n bandbreedte haal.
Pagina: 1