• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:06

Kohen

Vaak ben je te bang!

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb een aantal zoek acties gedaan google, msdn e.d. maar het is me nog niet geheel duidelijk.

De vraag: hoe maak ik sharepoint uitwijkbaar en waar moet ik allemaal op letten??
De server is virtueel maar de database server is fysiek.

We zijn aan het brainstormen maar voor ons gevoel vergeten we iets.

Iemand die dit al uitwijkbaar heeft gemaakt?

dit vond ik op tweakers zelf maar heeft nog te weinig info.
[SharePoint in SBS2k3]Backup
SharePoint Portal migreren

[ Voor 21% gewijzigd door Kohen op 22-06-2009 12:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kohen schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:46:

Right.
En hoe moeten wij nu ruiken waar jullie allemaal al over aan het brainfarten zijn geweest? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met uitwijkbaar, dat als jullie kantoor affikt dat je dan thuis kan door sharepointen, of wat? Wat zijn je eisen, wat is je budget, wat is jullie kennis gebied, etc? :)

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 12:33

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

en ook niet onbelangrijk: Welke versie van SharePoint? SharePoint Portal 2003 , WSS 2.0 ,WSS 3.0, SharePoint Server 2007 Standard/Enterprise (MOSS) of SharePoint Server 2007 Search Standard/Enterprise (MOSS) ???

Edit: Aan de links te zien gaat het hier over SP Portal 2003 .... Weet niet waarvoor jullie het gebruiken enzo natuurlijk maar misschien toch overwegen om naar een 2007 versie te gaan? Is IMHO uitgebreider en makkelijker configureerbaar (alhoewel dit afhankelijk is van de farm die je wenst op te stellen) :)

[ Voor 42% gewijzigd door dj_vibri op 23-06-2009 07:36 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
We zullen inderdaad meer gegevens nodig hebben van je omgeving en welke gedachten jullie zelf al hadden. Draait je database op één server of een cluster? En wat zijn de eisen van uitwijk?

• PcDealer
  • Laatst online: 08:24

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt Sharepoint in een cluster zetten of virtualiseren. Daarnaast kun je repliceren naar een andere site. Zet er een behoorlijke router tussen de twee sites die automatisch naar de werkende site rout.

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 23-06-2009 08:07 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

wil je 100% uptime hebben? of gewoon de garantie dat je geen data kwijt raakt?

100% uptime is duur omdat je dan redundantie van je SP en SQL server moet hebben. wil je geen data kwijt raken, dan zijn goede back-ups ook voldoende. na een major crash ga je handmatig alles restoren.

• PcDealer
  • Laatst online: 08:24

PcDealer

HP ftw \o/

Symantec Backup Exec v12.5 Server for Windows servers + Agent for Sharepoint kan backups terug zetten tot op itemniveau.

[ Voor 25% gewijzigd door PcDealer op 23-06-2009 08:45 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Uitwijkbaar???

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Kohen schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:46:

Ja vergeten na te denken zeker 8)7

http://www.google.nl/sear...are+sharepoint+2007&meta=
Virtualiseren kan uiteraard ook nog.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Pagina: 1