Toon posts:

[Plasma] Het grote LG Plasma Topic (50PS3000 t/m PS8000)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het grote LG Plasma Topic

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1039515509.gif

Dit topic gaat over de laatste plasma toestelen van LG, de PS3000/PS6000 en PS8000. Een overzicht van technische specs en handige tips.

Over LG

Afbeeldingslocatie: http://www.lgelectronics.co.nz/logos/LG%20LOGO%20trico%20horizontalsm.jpg

LG komt voort uit de oprichting van Goldstar in 1958 waar men zich op radio's richte. In de jaren 60 werdt dit merk uit korea actief vele verschillende huishoudlijke segmenten. Vanaf de jaren 80 werdt uitgebreid naar europa. In 1995 werd het amerkiaanse bedrijf zenith overgenomen en sinds 1999 bestaat lg.philps dat zich richt op LCD schermen.

Afbeeldingslocatie: http://www.lge.com/about/corporate/images/History_img_06.gif

Plasma tv's

Mensen zijn vaak bang om een plasma te kopen, gebaseerd op mankementen (zoals burn-in) die vooral in de eerste generaties voor problemen zorgden. Tegenwoordig zijn de panelen erg verbeterd, en is het vrijwel onmogelijk om nog permanente schade op te lopen door het burn-in effect. Daarintegen zijn de zwartwaardes en kleuren veel beter!

Algemene informatie over HDTV:

HDTV

(zie wikipedia)
(zie dvscene)
(Zie htforum)

Als groot voordeel van HDTV tegenover Analoge TV wordt genoemd het grotere aantal beeldlijnen, wat een aanmerkelijk scherper beeld mogelijk maakt, vooral duidelijk te zien op de huidige steeds groter wordende televisies. Een televisie met het HD ready-logo voldoet minimaal aan de laagste HDTV-specificaties. In het kort houdt dit in: kan minimaal 720 beeldlijnen weergeven en heeft een digitale ingang, in de praktijk een HDMI- of DVI-ingang en ondersteunt de kopieerbeveiliging HDCP. De HDMI-aansluiting is de beste als dan ook het geluid digitaal is in tegenstelling tot bij een DVI-aansluiting.

Ter vergelijking, de huidige Europese TV-standaard PAL heeft 576 beeldlijnen geïnterlinieerd in een beeldverhouding van 4:3 of 16:9. HDTV daarentegen heeft 720 (progressief) of 1080 (geïnterlinieerd of progressief) beeldlijnen en heeft een beeldverhouding van 16:9. Niet alleen de resolutie is groter, ook de kleurruimte is groter dan bij PAL (4:2:2 vs 4:2:0). Dit betekent voor de kijker veel meer detail en kleuren die letterlijk van het scherm af spatten.

HDTV formaten

Er is niet één HDTV-formaat maar de standaard valt uiteen in een groot aantal (36) subformaten, welke weer gebaseerd zijn op het Amerikaanse ATSC-formaat.

De meest toegepaste HDTV formaten zijn:

1280 x 720, progressief, 30, 50 of 60 Hz, aangeduid als 720p 30, 720p 50 of 720p 60
1920 x 1080, geïnterlinieerd, 50 en 60 Hz, aangeduid als 1080i 50 of 1080i 60, vaak onterecht aangemerkt als 'Full HD'
Andere HDTV-formaten zijn:

1920 x 1080, progressief, 50 en 60 Hz, aangeduid als 1080p 50 en 1080p 60 en als 'Full HD'
1280 x 720, progessief, 24 en 25 Hz, aangeduid als 720p 24 en 720p 25
1920 x 1080, progressief, 24, 25 en 30 Hz, aangeduid als 24p, 25p en 30p

Hoe kom ik aan HDTV materiaal

Op dit moment zijn er op verschillende satellieten zenders actief, de meest actieve satellieten zijn Astra 1/Astra 3/Astra 2 en Hotbird, een draaibare schotel is dus een zeer handige investering als u via de schote wilt kijken.Maar ook via de kabel is er een steeds groter wordend aanbod te vinden.

Blu-ray & HD-DVD speler zijn samen met de PC de meest gebruikte HDTV players.

Afbeeldingslocatie: http://www.lgsuperseller.com/images/resources/logo_lg_electronics_s.jpg

Technische Informatie over LG Plasma's

Welke types breedbeed zijn er

De type aanduiding is als volgd opgebouwd:

formaat serie type

formaten:
42"
46"
50"

Types:
(PS3000: Goedkoopste variant met een frame.)
PS6000: Frameless + DivX
PS7000: Frameless + DivX + ???
PS8000: Frameless + DivX + THX mode

Algemeen:
Hertz 600Hz
Resolutie (TV) 1920x1080 (Full HD 1080p)
Beeldverhouding 16:9
Beeldhelderheid 1500cd/m²
Contrastverhouding (dynamisch) 2000000:1

XD engine (klik voor meer info)

Afbeeldingslocatie: http://www.lgelectronics.co.nz/logos/XD%20Engine%20logosm.jpg

De Xd egine bestaat uit een aantal functies:
  • Pixel works: Digitale scaler om alle signalen beeldvullend & deinterlaced te krijgen.
  • Real cinema: Pull down techniek voor NTSC signalen
  • Base coordinator: veranderd de waarde per kleur om de maxiamel dynamiek in je beeld te krijgen.
  • Super detailer: Haalt meer detail uit lichte en donkere gedeelten van het beeld
  • Noise Buster: String in het beeld worden hier gereduceerd, vooral voor analoge signalen bedoeld.
  • True Color: stelt constant de verzadiging per kleur in om en optimaal kleurbereik te krijgen.
Service Menu

Druk MENU op de Tv & Remote gelijktijdig in voor een aantal seconden. Het wachtwoord is: 0000
Via het servie menu kun je eenvoudig de aantal gebruiks uren en firmware versie zien.

Repait Menu

Druk OK op de Tv & Remote gelijktijdig in voor een aantal seconden. Het wachtwoord is: 0000
Via dit menu kun je de 50 PS3000 de firmware geven van een PS6000, zodat je DivX over USB kunt afspelen!

Calibratie

Contrast Ratio

Aansluitingen

HDMI
Afbeeldingslocatie: http://www.ecat.sony.co.jp/products/picture/large/VPL-HS3_006.jpg

Afhankelijk van het model 3 of 4 HDMI aanslutingen.

De High-Definition Multi-media Interface (HDMI) is een aansluiting voor audio- en videosignalen in ongecomprimeerde digitale vorm. HDMI biedt een interface tussen elk compatibel digitale bron van audio/video, zoals een set-top box, DVD-speler, versterker en een compatibel scherm zoals een plasmascherm of een LCD-scherm. Een HDMI aansluiting levert een gecombineerde beeld & geluid aansluiting, minder kabels en een optimale beeldkwaliteit.

HDMI is compatible met de veel gebruikte DVI aansluitingen op PC's. Het afspelen van blu-ray & HD-DVD media kan alleen via HDMI ivm met een HDCP beeld beveiliging. Verwacht wordt dat HD DVD en Blu-ray-spelers enkel hun maximale beeldkwaliteit zullen doorgeven als gebruikgemaakt wordt van HDCP. Als een dergelijke speler aan een televisietoestel wordt aangesloten zonder HDCP-ondersteuning, zal de speler het beeld in een lagere resolutie of helemaal niet tonen. Toestellen met HDCP komen langzaam op de markt. Om het HD ready-logo, van EICTA, te mogen dragen moet een televisietoestel HDCP ondersteunen.

HDMI 1.0 - december 2002 : pixel rate 25-165MHz, 24 bit kleur
HDMI 1.1 - mei 2004 : DVD Audio toegevoegd
HDMI 1.2 - augustus 2005: 1bit digitale audio en AC-koppeling voor PC's toegevoegd
HDMI 1.2a - december 2005: CEC (Consumer Electronics Control) toegevoegd
HDMI 1.3 - juni 2006: ondersteuning voor 30, 36 en 48 bits kleurdieptes, Dolby HD en DTS HD-geluid toegevoegd; transmissiesnelheid opgevoerd naar 225MHz, wat transport van 1080P beelden met 36bits kleur op 60Hz mogelijk maakt.

VGA
Afbeeldingslocatie: http://support.axiolearning.org/images/kyc/desktop/vga.jpg

De VGA poort kan gebruik worden voor Pc, laptop etc. Het scherm ondersteund native resoluties met 1:1 pixelmapping. Mocht het beeld niet goed staan (te veel naar links/rechts) dan kan dit via het menu van de TV worden aangepast. De auto-functie (menu - Screen - Auto Config) levert dan het snelste resultaat.

AV1 en AV2
Afbeeldingslocatie: http://www.mediaplazashop.com/bilder/Scart/qed-scart.jpg
Ondersteund RGB, compostie,s-vhs

AV3
Compostie, audio in, s-vhs

Component
Afbeeldingslocatie: http://www.axiomaudio.com/archives/Component.jpg
Component in, audio in

Remote

(Dank aan solenoid van het LCD Topic voor de eerste opzet!)

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hier was ik al naar op zoek, mijn Panasonic heeft het begeven en ik zie de LG 50PS8000 wel als opvolger. Iemand die het toestel bezit en ervaringen wil delen?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:48
Ah, het topic waar ik op zat te wachten.. :) De topicstart bevat wel erg veel algemene informatie, ik denk dat meer specifieke informatie over de nieuwe LG Plasma's passender is..
Ik plaatste eerder vanavond een reactie in het andere topic, met enkele opmerkingen over mijn nieuwe 50PS8000, hieronder quote ik 'm nog maar even.
Xtuv schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:44:
[...]

Zeker.. of een nieuw topic zelfs :) Ik kom momenteel helaas flink tijd tekort om zelf het initiatief te nemen. Sinds een week heb ik wel de 50PS8000 staan (maar ook tijdgebrek om er naar te kijken.. ;)) Veel nuttigs kan ik er nog niet niet over zeggen, de TV is ook nauwelijks ingespeeld. In een compleet donkere ruimte is zwart nogsteeds donkergrijs (wel echt donker natuurlijk, geen lichtlekken of iets dergelijks..), ik had misschien stiekem de hoop dat dit beter zou zijn, ik heb ook weinig direct vergelijkingsmateriaal, maar afgaande op de reviews helpt alleen een Pioneer hier tegen.. met een klein beetje sfeerverlichting aan is het ook compleet opgelost. Kalibratie zal ook wel helpen.. Heb nu een film gekeken op THX modus, mooi, maar contrast op 80 lijkt mij vrij veel.

Het was overigens wel even schrikken toen ik de TV uitgepakt had en 'm aanzette, het beeld standaard op de 'vivid'-instelling en dat is echt huilen met de pet op. Deed mij denken aan een LCD in mediamarkt modus.. 8)7

Ook wat met de Xbox360 erop gespeeld, daar zag ik inderdaad vrij snel image retention, echter dit is ook zeer snel weer weg. Na een paar minuutjes het xboxmenu op te hebben staan zie je dat licht naijlen op een zwart scherm, in de praktijk zie ik er niets van. Alleen op een egaal scherm. Vervolgens heb ik een 2:35:1 film gekeken, met THX modus, contrast 80 dus! ik vreesde voor flink image retention na 2 uur film, met felle witte ondertitels in de onderste zwarte balk. Dit viel echter weer hardstikke mee, alleen wat van gezien als ik er sterk op ging letten en na de film wegzappen naar TV liet geen zichtbaar spoor achter.

Jammer dat er zo weinig enthousiasme is over deze plasma('s), in vergelijking met de bijvoorbeeld de Panasonics. Ik kom zelf ook van een Panasonic af (37PV7), maar de prijskwaliteitverhouding van de 50PS8000 heeft mij makkelijk over de streep kunnen trekken. Dit is echt enorm veel beeld (letterlijk.. 50-inch :9) en zeer uitgebreide instelmogelijkheden/features voor een relatief laag bedrag.

[ Voor 91% gewijzigd door Xtuv op 22-06-2009 22:15 ]

• Jordao
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-04-2021
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:28:
[center][b]

formaten:
42"
46"
50"

Types:
(PS3000: Goedkoopste variant met een frame.)
PS6000: Frameless + DivX
PS7000: Frameless + DivX + ???
PS8000: Frameless + DivX + THX mode
`

De PS6000.? deze is mij nog niet bekend :? en staat ook niet op de LG-site...

Weet iemand toevallig ook of LG nog met 42" Full-HD plasma tv's gaat komen?

[ Voor 8% gewijzigd door Jordao op 24-06-2009 13:57 . Reden: ... ]

Verwijderd

Topicstarter
Jordao schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:14:
[...]

De PS6000.? deze is mij nog niet bekend :? en staat ook niet op de LG-site...
Hij bestaat toch echt! Maar hier in Nederland niet leverbaar, dus kan hem ook weghalen..

Verwijderd

Topicstarter
koen schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:01:
Hier was ik al naar op zoek, mijn Panasonic heeft het begeven en ik zie de LG 50PS8000 wel als opvolger. Iemand die het toestel bezit en ervaringen wil delen?
Ik bezit de PS3000 (zelfde panel, alleen de THX mode ontbreekt), en ben er erg over te spreken! Ik zal eens wat reviews gaan opzoeken, en linken in de startpost.

• Jordao
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-04-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:27:
[...]

Hij bestaat toch echt! Maar hier in Nederland niet leverbaar, dus kan hem ook weghalen..
misschien dat het nog gaat gebeuren? :)

• powerbug
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:28:
[...]Ik bezit de PS3000 (zelfde panel, alleen de THX mode ontbreekt)
De PS8000 heeft ook Bluetooth en 2-weg luidsprekers ipv 1-weg.
Ook het design vind ik persoonlijk mooier met de blauwe rand onderaan.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:36
In de openingspost staat dat de LG 600hz is, maar dit is nogal verwarrend en onvolledig.
Deze 600hz is iets heel anders dan de 50 of 100hz waarbij het volledige beeld dit aantal per seconde wordt weergegeven.

De 600hz gaan over de subfield drive. Een beeld wordt namelijk opgebouwd in delen/subfields.
Vorig jaar was dit vaak 8 keer en dat maal 50hz zorgde voor 400hz subfielddrive.
Tegenwoordig is dit 12 fields per 50hz maakt 600hz.

• Edwinuss
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
Iemand ervaring met de 50PS3000?

Verwijderd

Vandaag leveren ze hier de ps8000. Hopelijk kan ik alles aansluiten zonder problemen. Ik moet alvast een oplossing zoeken om mijn sennheiser hoofdtelefoon rs130 aan te sluiten, deze tv heeft geen jack uitgang?
Calibreren, is dit een noodzaak of zijn de presets out of de boxgoed genoeg, want ik ben allesbehalve een expert in het regelen van tv's...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 08:17 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:30

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Titelchange doorgevoerd om meer duidelijkheid in subforum LCD te krijgen :)

• Xtuv
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:15:
Vandaag leveren ze hier de ps8000. Hopelijk kan ik alles aansluiten zonder problemen. Ik moet alvast een oplossing zoeken om mijn sennheiser hoofdtelefoon rs130 aan te sluiten, deze tv heeft geen jack uitgang?
Calibreren, is dit een noodzaak of zijn de presets out of de boxgoed genoeg, want ik ben allesbehalve een expert in het regelen van tv's...
De PS8000 heeft enorme calibratiemogelijkheden. Als je daar niet bekend mee bent schiet je daar imo niet veel mee op. Of je kunt er een keer geld aan uitgeven en het laten doen (met professionele meetapparatuur), of je gebruikt gewoon de THX Cinema stand... :Y) Ik doe dat laatste, die vind ik een prima plaatje afleveren in vrijwel alle situaties.

Als je hem maar direct van de 'vivid' stand afhaalt waarop ie staat als je 'm vers uit de doos haalt... dat is huilen met de pet op.

Verwijderd

idd, die vivid stand was veel te helder, maar ik vond het beeld wel mooi, heb hem toch op standaard gezet en het contrast vermindert, want die stond toch op 90. Hier en daar las ik dat het in het begin niet te hoog mag staan (op 50), maar instalateur zei van, best laten zoals ze die in de fabriek zetten, dus heb ik gulden middenweg gekozen. Ik ga eerstdaags eens handleiding napluizen en me verdiepen in instelmogelijkheden.
Iemand uberhaupt de beste instellingen ergens gezien?

Enfin, eerste indrukken zijn zeer positief, wat een joekel van een scherm, ik kom van eern sony wega triniton crt (kv32fx60b, iemand interesse?) en ik moet zeggen waw, indrukwekend, maar ongelooflijk hoe snel die grootte went.
Alle kabels keurig geïnstalleerd en alles gaat goed.
Enkel heb ik nog twijfels over aansluiten van 1 kabel. Nu gaan Hd Digicorder en PS3 via HDMI naar tv en dan tv met digital optical out naar optical digital in van Home Cinema( DAV-s888 7 jaar out, dus geen hdmi en ook geen scart). Ik denk dat ik zo het beste uit het geluid haal van beide toestellen, maar nu twijfel ik, aangezien ik denk dat ps3 beter is voor dvd dan mijn HC, en HD digicorder toch bijna niets in 5.1 uitzendt dat ik beter de PS3 met optical digital rechtstreeks aansluit op HC en HD digicorder gewoon via Audio kabels. Wat denken jullie?

Verwijderd

Niet veel LG ps8000 eigenaars hier, zo te zien...aan diegene die er toch eentje hebben, zijn jullie tevreden over de standaard settings of hebben jullie die grondig aangepast, en is er dan een merkbaar verschil? Ik durf er nog niet in te gaan klooien omdat ik er niks van ken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:10:
Niet veel LG ps8000 eigenaars hier, zo te zien...aan diegene die er toch eentje hebben, zijn jullie tevreden over de standaard settings of hebben jullie die grondig aangepast, en is er dan een merkbaar verschil? Ik durf er nog niet in te gaan klooien omdat ik er niks van ken...
Nee, de standaard settings zijn niets voor mij. Ook de THX stand is het net niet, daarom doe ik zelf veel aanpassen totdat ik het gewenste resultaat heb bereikt. Daarnaast is een indraaiperiode van een aantal uur voor plasma wel aan te bevelen, een monteur die zegt dat fabrieksinstellingen prima zijn, die heeft zelf geen plasma of doet normaal gesproken koelkasten en vaatwassers monteren.

Afgelopen weekend heb ik ondervonden dat er dansende pixels zijn, oftewel ruis, dit is vooral waarneembaar wanneer je dicht op het scherm zit wat je eigenlijk niet doet maar toch.

Is iets wat bij plasma hoort en het heet PWM noise. Het enige wat ik kon doen om het te vermijden is de brightness reduceren tot 52-50 maar dit gaat dan weer ten koste van de schaduw in het beeld.

Ja, aanpassingen zijn goed waarneembaar, zo vind ik het scherm standaard ietswat groen en ik heb dat weggefilterd in de expert besturing. De kleuren van dit scherm zijn erg mooi en met wat aanpassingen zijn deze nog mooier geworden.

Ga rustig klooien, het maakt niet uit wat er staat maar probeer gewoon dingen uit totdat je jouw ideale setting hebt gevonden, doe dat dan wel in ideal lichtomstandigheden in niet in de volle zon.

Je kunt er ook voor kiezen om expert 1 voor dvd te gebruiken en expert 2 voor bijvoorbeeld tv of games, zo hou je altijd de ideale setting, ideaal omdat de logo's in kunnen branden als je tv kijkt of een spel speelt, heb je met films niet zoveel last van.

Verwijderd

Hallo.

Ben de trotse eigenaar van de ps8000. Nu netje 200 uren inspelen.
Maar hoe kom ik in het service menu ??? Om te zien wanneer die 200 uur om zijn.
Heb al geprobeerd mene 5 sec indruken op afstandbediening dan menu op de tv er bij, maar gebeurt helaas niks.
Wie heeft uitkomst ???

En nog een vraag. Heb upc HD, maar als ik op een HD sta en druk dan ok zie ik wel staan 1080i 50hz waarom niet 100hz of 200hz ????

Bedankt alvast

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 22:20 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 10:00
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:15:
En nog een vraag. Heb upc HD, maar als ik op een HD sta en druk dan ok zie ik wel staan 1080i 50hz waarom niet 100hz of 200hz ????
Televisie uitzendingen zijn altijd 50Hz. Dat een tv er intern dan 100, 200, xxxHz van maakt is weer wat anders.

Nickname does not reflect reality

• Xtuv
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:38:
[...]
Je kunt er ook voor kiezen om expert 1 voor dvd te gebruiken en expert 2 voor bijvoorbeeld tv of games, zo hou je altijd de ideale setting, ideaal omdat de logo's in kunnen branden als je tv kijkt of een spel speelt, heb je met films niet zoveel last van.
Inbranden is een groot woord.. Ik doe alles in de THX mode. Ook gamen. Contrast mag van mij ook wel 'ns wat lager (standaard 80 in thx mode en niet aan te passen :() zorgt soms voor aardig wat image retention. Is misschien even schrikken, maar het is slechts image retention.Geen inbranders. Even iets anders kijken of een 'white wash' doen via het menu en het is in een paar minuutjes weer weg. Echt niks om je zorgen over te maken, ook niet met je contrast op 80.

Verwijderd

Hallo.

Ben de trotse eigenaar van de ps8000. Nu netje 200 uren inspelen.
Maar hoe kom ik in het service menu ??? Om te zien wanneer die 200 uur om zijn.
Heb al geprobeerd mene 5 sec indruken op afstandbediening dan menu op de tv er bij, maar gebeurt helaas niks.
Wie heeft uitkomst ???
Zoals ik het lees, druk je ze afzonderlijk van elkaar in, probeer het tegelijkertijd in te drukken, dat zou moeten werken

Bedankt alvast
De ps8000 is een 50Hz plasma, de 600 Hz is gesimuleerd en dat wordt niet weergegeven, je moet maar aannemen dat het werkt. Je kan het ook niet uit of aanzetten meen ik.

Verwijderd

Xtuv schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:16:
[...]

Inbranden is een groot woord.. Ik doe alles in de THX mode. Ook gamen. Contrast mag van mij ook wel 'ns wat lager (standaard 80 in thx mode en niet aan te passen :() zorgt soms voor aardig wat image retention. Is misschien even schrikken, maar het is slechts image retention.Geen inbranders. Even iets anders kijken of een 'white wash' doen via het menu en het is in een paar minuutjes weer weg. Echt niks om je zorgen over te maken, ook niet met je contrast op 80.
Inbranden mag niet worden onderschat, dat verpest je scherm definitief. Natuurlijk zul je met de THX stand, of andere hoogwaardige instellingen, normaal gesproken alleen last hebben van IR.....maar ik weet niet van jou maar als ik aan het gamen ben, dan ben ik met een half uurtje niet klaar. Sommige mensen spelen 4 uur achter elkaar en als je dat maar vaak en/of lang genoeg doet, dan kom je niet meer van je hud af, white wash of niet.

Het is een gegeven dat plasma's kunnen inbranden, dat heb ik niet verzonnen. Het is niet voor niets dat men inspelen adviseert. Wanneer je dit niet doet en je zet de instellingen lekker hoog, dan is de kans erg groot dat het inbrandt. Los daarvan is IR vaak voorkomend en inderdaad niet iets om je zorgen over te maken.

p.s.

Ik heb ervaren dat de THX stand te benaderen is wanneer je het zelf afstelt, persoonlijk vind ik de saturation in de THX stand té hoog.

• Xtuv
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:44:
[...]
Inbranden mag niet worden onderschat, dat verpest je scherm definitief. Natuurlijk zul je met de THX stand, of andere hoogwaardige instellingen, normaal gesproken alleen last hebben van IR.....maar ik weet niet van jou maar als ik aan het gamen ben, dan ben ik met een half uurtje niet klaar. Sommige mensen spelen 4 uur achter elkaar en als je dat maar vaak en/of lang genoeg doet, dan kom je niet meer van je hud af, white wash of niet.

Het is een gegeven dat plasma's kunnen inbranden, dat heb ik niet verzonnen. Het is niet voor niets dat men inspelen adviseert. Wanneer je dit niet doet en je zet de instellingen lekker hoog, dan is de kans erg groot dat het inbrandt. Los daarvan is IR vaak voorkomend en inderdaad niet iets om je zorgen over te maken.

p.s.

Ik heb ervaren dat de THX stand te benaderen is wanneer je het zelf afstelt, persoonlijk vind ik de saturation in de THX stand té hoog.
Baseer je dat op ervaring, met huidige generatie plasmaschermen? Ik game rustig uren op mijn PS8000. Image retention is zichtbaar, maar imo zit je nu toch mensen onnodig bang te maken voor inbranden. Sowieso wisselt tijdens de meeste spellen je beeld ook wel eens (cutscene, menu, laadscherm).

Zou mooi zijn als die THX settings ergens te vinden zijn, zodat je ze zelf in kan voeren en dan licht aanpassen.. helemaal afstemmen is uiteraard ook mogelijk, maar veel werk :P

Verwijderd

Xtuv schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:53:
[...]

Baseer je dat op ervaring, met huidige generatie plasmaschermen? Ik game rustig uren op mijn PS8000. Image retention is zichtbaar, maar imo zit je nu toch mensen onnodig bang te maken voor inbranden. Sowieso wisselt tijdens de meeste spellen je beeld ook wel eens (cutscene, menu, laadscherm).

Zou mooi zijn als die THX settings ergens te vinden zijn, zodat je ze zelf in kan voeren en dan licht aanpassen.. helemaal afstemmen is uiteraard ook mogelijk, maar veel werk :P
Nou, als mensen daar al bang van worden.... 8)7

Het zou ook wat zijn als ik image burn heb ervaren, alsjeblieft niet.

Het inbranden van beelden bij bepaalde merken plasma schermen kan voor komen, vooral in de eerste 100 a 200 uur.

Dit gebeurt voornamelijk bij langdurig statische beelden vertonen op het scherm. Welk beeld dat dan is, ik gebruikte het voorbeeld van een hud, dat maakt niet zoveel uit. De balans of variatie in soorten beelden is vaak al genoeg om het te voorkomen.

Ja het klopt, vorige generaties plasma's hadden er meer last van maar dat het nu niet meer voorkomt is onjuist. er zijn wel rapporten geschreven maar de uitkomsten zijn niet overal gelijk. Mijn berichten kunnen dan ook beter als waarschuwing gelezen worden en niet als bedreigend of iets wat 100% zeker gaat gebeuren wanneer je plasma koopt.

Zolang fabrikanten geen garanties geven opdat een scherm niet kan inbranden en dat er nog steeds gebruikers zijn die hier last van hebben, is het iets om in gedachten te houden maar dat is mijn bescheiden mening.

Over de THX settings.

Ik heb geprobeerd om de settings 1 op 1 over te nemen in de expert mode maar er was toch een afwijking. Ik vermoedt daarom dat de pro's een tool hebben gebruikt om het scherm te calibreren die niet zo eenvoudig valt na te bootsen. Ik weet dat je een pro bij je thuis kan laten komen die het scherm kan calibreren maar dit kost geld, het schijnt dan wel optimaal afgestemd te kunnen worden naar de omstandigheden in je huis.

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:10
Ik ben van plan deze 50ps8000 te gaan kopen. Maar wat bedoelen jullie eigenlijk met inspelen van het scherm.

hoe moet je dat doen?

Verwijderd

Met "inspelen" wordt bedoeld dat je de eerste 100 tot 200 uur de contrast, helderheid, kleurwaarden enz op ongeveer 50% houdt.

Ideale instellingen zullen van bv contrast op pak m beet 80% liggen, helderheid op 60, kleur op 70 enz enz.

Een inspeelperiode, komt de levensduur ten goede, het schijnt zo te zijn dat een plasma na verloop van tijd er "beter uit gaat zien".

Als je de tijd niet zelf kunt bijhouden, dan kun je dit ook controleren in het service menu>>>> Menu op de AB en tv tegelijk indrukken maar denk erom: NIETS WIJZIGEN!!!! Dit kan onherroepelijk schade opleveren die je niet kunt verhalen.

Als je de google-o-matic gebruikt en zoekt naar een ps8000 thread, dan vindt je nog meer nuttige gebruikersinfo met alle respect.

• Bazel85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07-2023
Heb de tv(50PS8000) nu een aantal weken aan de muur hangen en heb niet al teveel met de instellingen gedaan. Als ik het zo lees is het goed om één en ander terug te zetten naar 50% ivm inspelen? Had hier eigenlijk nog nooit van gehoord.
Ik kijk via de satelliet tv en ben zeer te spreken over de kwaliteit, beter dan een lcd scherm moet ik zeggen.

Weet iemand of er ergens firmware te downloaden is voor de 50PS8000?

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-01 19:37
De USB-poort van mijn televisie LG 60PS8000 doet het ineens niet meer. Hij 'ziet' geen USB-stick meer en dus kan ik geen films en foto's meer afspelen.
Zijn er meer mensen met dit probleem? En beter nog: weet iemand een oplossing?

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-01 19:37
Vreemd dat LG nergens firmware beschikbaar heeft om te downloaden. Ik heb zojuist een nieuw moederbord gekregen voor mijn 60PS8000, met een oudere firmware. Nu moet de monteur nog een keer terug komen om de tv te flashen naar de nieuwste firmware.... terwijl ik dat natuurlijk net zo goed zelf zou kunnen doen.
Pagina: 1