SBS 2003/exchange mobiel sync certificaat

Pagina: 1
Acties:

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-01 17:09
hallo ik heb het volgende probleem/vraag:

voor een klant van me ben ik bezig om zijn windows mobile 6.1 telefoon te laten syncen met de SBS 2003 server, na wat gepuzzel het SSL certificaat van de SBS server in de telefoon gezet maar dat bied helaas geen solaas.

Moet er voor mobile sync een certificaat aangeschaft worden of doe ik iets fout?

ik heb van de IIS het certificaat geëxporteerd en via de website van de SBS 2003 server (deze zijn gelijk), de FQHN van de sbs via internet is niet aanwezig, het is een IP adres en heeft geen naam.

is iemand die dit ook eens een keer is tegen gekomen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heel veel mensen, maar dat had je kunnen ontdekken door onze mooie zoekfunctie even te gebruiken. Ook heb je met google en diverse andere zoekmachines honderden oplossingen.
Je topic heeft nu een nogal hoog glazenbol-gehalte, omdat je totaal niet vermeld watvoor foutcodes je krijgt (uit m'n hoofd kan ik er al een stuk of 20 bedenken die ik ooit eens heb gezien) en wat je allemaal hebt geprobeerd om dit op te lossen.
Verder wel de CEICW gedraaid? En eens gekeken naar SBSBPA EXBPA en dergelijke tools?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De search gebruiken met je eigen topictitel levert al aardig wat hits op:
[search=SBS 2003 mobiel sync certificaat]

Staat daar dan helemaal niks bruikbaars tussen? En waar loop je dan tegenaan als je de standaard methodiek gebruikt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 10:09
Het exporteren van je IIS certificaat heeft niet zo veel zin. Die krijgt je smartphone ook voor z'n kiezen als hij via SSL een verbinding legt. Waar het om gaat is dat de uitgever van dat certificaat vertrouwd moet worden. Dus het Root-certificaat van de instantie die het IIS certificaat heeft uitgegeven moet aan je trusted root certificates op de smartphone worden toegevoegd.

Als je het eenvoudiger wilt, kun je ook een certificaat kopen van een instantie waarvan het rootcertificaat al wordt vertrouwd in je smartphone.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-01 17:09
ik ga er mee aan de slag, bedankt zover en ik zal laten weten als hij werkt

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 07:19

fatshark

fat to da bone

Certificaatje vd server toevoegen aan trusted root certificates op de phone.
Maar makkelijkste is gewoon een certificaat kopen bij Comodo (instant SSL) of andere partij.
Altijd trusted Root dus geen gezeur met importeren van certificates e.d.

fat to da bone

Pagina: 1