Krijgt geen IP Adres van DHCP (Lan,WLAN)

Pagina: 1
Acties:

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 22:16

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Ik kreeg een Acer :/ notebook in me handen geschoven met de mededeling dat "sinds Norton 360" het internet het niet meer doet. Lekker. Het is een C2Duo met Vista. met Ipconfig heeft hij een 169.254 adres. Zowel bij LAN als een Wlan verbinding. (renewen,releasen heeft geen effect)

Zelfs in veilige modus met netwerkondersteuning heeft hij een 169.254.xxx.xxx adres! Hoe kan dat nou? Ik weet niet waar ik het nu nog moet zoeken, behalve dan her-install wat geen optie is.

Toch maar een weblog?

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Als ik het zo lees zit het antwoord al in je vraag......norton 360

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Zo te zien is het toch een software issue, aangezien hij in veilige modus dus wel netjes een ip-adres krijgt. Als je Norton 360 verwijdert/uitschakelt, werkt hij dan wel in normale modus?

edit: D*mn, een fractie van een seconde later :p

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 11:11 ]

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

tomic schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:07:
Zelfs in veilige modus met netwerkondersteuning heeft hij een 192.168.xxx.xxx adres!
En daar is iets mis mee... omdat ?

Norton-meuk eraf gooien en je bent klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Jungian op 22-06-2009 11:12 . Reden: edit 2 : zinnen eindigen met een punt ]

0.0

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04:40
Dan zal norton er wel tussen zitten. Die zal wel alles afgeschermd hebben en het aangesloten netwerk niet willen vertrouwen. Norton is daarin vrij agressief.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-03 13:12
Firewall e.d. uitgeschakeld bij Norton?
Bij ESET had ik op m'n notebook ook iets fijns dat wanneer ik de FW liet draaien m'n snelheid halveerde :s
Mijn advies is om de firewall opties ff na te lopen en hem desnoods tijdelijk helemaal uit te gooien, en dan langzamerhand gaan pin pointen waar het probleem in zit.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Een vast ipadres invullen, Norton Deïnstalleren. Ik zou eerst zelf wat gaan proberen en dat vervolgens mededelen zodat andere tweakers je verder kunnen helpen.

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:13:
Een vast ipadres invullen, Norton Deïnstalleren. Ik zou eerst zelf wat gaan proberen en dat vervolgens mededelen zodat andere tweakers je verder kunnen helpen.
1. in veilige modus krijg ik geen ip, ik was te snel met typen...
2. Norton 360 staat nog in "programma's en onderdelen" in het config scherm, maar hij deïnstalleert niet omdat hij 'het bestand niet kan vinden'.
3. vast IP ga ik proberen.

Ik ga norton eerst maar installeren, om het vervolgens netjes te deïnstalleren.
Dan meldt ik mij maar weer :)

Toch maar een weblog?

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-03 13:12
Voor Norton is het handig om een removal tool te gebruiken (te vinden op de Symantec site) dit omdat Norton zich overal in weet te werken.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Fanatix schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:24:
Voor Norton is het handig om een removal tool te gebruiken (te vinden op de Symantec site) dit omdat Norton zich overal in weet te werken.
Dat klopt.

Nadat Norton is gedeïnstalleerd was het dus ook meteen opgelost. Wat een invloed heeft zo'n ding zeg. Bedankt voor de tips!

Toch maar een weblog?

Pagina: 1