Tweakers,
Het volgende :
Ik heb 2 tabellen, elk een gebruikerstabel maar elk met verschillende kolommen. Nu wil ik graag een view maken die het geheel combineert. Dus username uit tabel 1, moet in dezelfde kolom komen als loginnaam uit tabel 2.
Tabel 1 bevat naast zijn eigen gebruikers.. ook rijen met geen gegevens maar wel een tabel_2 id
Nu wil ik dat de view er zo uit komt te zien:
Voorbeeldje
Nu ben ik al dit tegen gekomen:
Maar het gaat om een kolom of 15, dus 15 if statements lijkt me een beetje overdreven, kan dit niet anders??
Alvast bedankt
Het volgende :
Ik heb 2 tabellen, elk een gebruikerstabel maar elk met verschillende kolommen. Nu wil ik graag een view maken die het geheel combineert. Dus username uit tabel 1, moet in dezelfde kolom komen als loginnaam uit tabel 2.
code:
1
2
| Tabel 1: id,tabel2_id,username,password etc etc |
code:
1
2
| Tabel 2: id,loginnaam,wachtwoord etc etc |
Tabel 1 bevat naast zijn eigen gebruikers.. ook rijen met geen gegevens maar wel een tabel_2 id
Nu wil ik dat de view er zo uit komt te zien:
code:
1
| tabel1.id,tabel2.id (kan 0 zijn),username,password |
Voorbeeldje
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Tabel1: ID tabel2_id username password 1 0 henkie mijnw8woord 2 1 NULL NULL Tabel 2: ID loginnaam wachtwoord 1 koosje koosie View: ID tabel2_id username password 1 0 henkie mijnw8woord 2 1 koosje koosie |
Nu ben ik al dit tegen gekomen:
code:
1
2
3
4
| case when tabel1.tabel2_id<>0 then tabel2.loginnaam else tabel1.username end AS username |
Maar het gaat om een kolom of 15, dus 15 if statements lijkt me een beetje overdreven, kan dit niet anders??
Alvast bedankt