Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Boete, geparkeerd op vrachtwagenparkeerplaats

Pagina: 1
Acties:

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:00
Mijn vriendin heeft enige tijd geleden voor het op zaterdag parkeren op een vrachtwagenparkeerplaats een boete van 60 euro gehad, terwijl er geen andere plekken vrij waren.
En het was niet bij een wegrestaurant maar gewoon op een normale parkeerplaats bij een sportpark en gewoon park.

Mijn vraag hierbij is of dit wel of niet mag?
Heb gezocht op google etc maar kon het echt niet vinden.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bel de gemeente zou ik zeggen. Wellicht staat het in een lokale verordening.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Parkeert je vriendin ook de auto op invalide-plekken als er geen normale plekken vrij zijn? Best vaag dat mensen denken dat ze schijt mogen hebben aan regels als het hun uit komt.

Tijdje terug nog gelachen met een knakker bij mij in de flat. Die vond het nodig z'n auto op de stoep, voor de ingang van de flat neer te zetten omdat ie te beroert was een stukje te lopen (hier zijn altijd plekken vrij, en ja, dan moet je wel 10 meter lopen). Toen de vuilniscontainters werden geleegd waren die mensen ook te beroert om om de flat heen te lopen, en zat de auto onder de krassen.

Tjah... eigen schuld.

Was het niet toevallig een laad/los plek?

Ey!! Macarena \o/

• MrN
Nee was echt een vrachtwagenparkeerplaats, ze had ook niet gezien dat het zon plek was.

Was geen laad of los plaats

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
RaZ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:26:
... Best vaag dat mensen denken dat ze schijt mogen hebben aan regels als het hun uit komt.
... beroert ... beroert ...

Ik ben benieuwd waarom iemand die zich ergert aan schijt hebben aan de regels ervoor kiest de spellingsregels van beroerd (in die context) niet te volgen ;)

Ik denk dat een voertuig alleen op een parkeerplaats die is aangewezen voor dat voertuig/die persoons- of voertuigcategorie mag parkeren. Maar dan moet dat wel te zien zijn natuurlijk. Staat geen nummer/adres op het boeteblaadje?

Een tijdje terug vond iemand hier in de buurt het nodig zijn Dodge RAM dwars over drie gehandicaptenparkeerplaatsen te zetten. Helaas geen bonnenschrijvers in de buurt...

Verwijderd

Hij zegt niet dat het niet te zien was, hij zegt alleen dat zijn vriendin het niet had gezien :)

Lijkt mij gewoon een kwestie van ophoesten en in het vervolg beter om je heen kijken.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:54
Precies, dat je een verbod niet opmerkt betekent nog niet dat het ineens niet meer geldt. Met ^^ dus.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dat klopt, er zijn hier in de OP/VVPs inderdaad niet echt aanwijzingen dat het niet opgemerkt kan worden, 't is meer een opmerking van mij 'erbij'. Maar(want) het komt wel eens voor dat je iets redelijkerwijs niet op kunt merken.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 22-06-2009 12:03 ]

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 22:33

Luke!

#Treinbaas
nilsjei1234 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:09:
Mijn vraag hierbij is of dit wel of niet mag?
Heb gezocht op google etc maar kon het echt niet vinden.
Wat heb je dan gezocht op Google? Of je de regels mag overtreden als het je uitkomt? Ik zie niet in wat het punt van discussie is.

Verwijderd

GoT wordt de laatste tijd overspoeld met dit soort topics. Waar is het verantwoordelijksheidsbesef gebleven? Als ik met 1 wiel op de stoep geparkeerd sta, dan betaal ik die boete. Ook als ik het niet had gezien.

Straks kunnen we alle boetes wel afschaffen, want niemand heeft wat gezien und ich habe es nicht gewußt.

• MrN
Ik heb gezocht of het wel of niet mag en wanneer wel of niet.

En het verhaal was heel onduidelijk plaatsen zijn speciaal voor vrachtwagens om te parkeren in de bebouwde kom maar of auto's er wel of niet mogen staan ( bijv in het weekend ) is me onduidelijk.

Vandaar dat ik het hier ook vraag

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

job

Als het specifiek voor vrachtwagens is moet er natuurlijk wel een bord bijstaan om dit te verduidelijken.
Het E8 bord is hier voor bedoeld. Zo heb je speciale parkeerplaatsen voor bussen,vrachtwagens, politie, ambulance, motoren, enz.. enz..
Als dat bord er gewoon staat, en je vriendin heeft het niet gezien dan heeft ze pech.

Hier wat meer info: http://www.verkeerenwater...0regels_tcm195-170523.pdf

En bij bord E8 vinden we de volgende tekst:
Parkeergelegenheid alleen bestemd voor de voertuigcategorie of groep voertuigen die op het bord is aangegeven.

En er zijn zoals ik al aangaf verschillende categorieën en groepen. E8 staat op de pdf afgebeeld met een auto, maar die auto kan dus vervangen worden door een andere afbeelding of tekst.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 22-06-2009 12:57 ]

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:55
Gezien of niet, gewoon de boete accepteren en betalen.

Ik heb ook eens geparkeerd op een gehandicapteplaats (shame on my, ik weet het) en heb de boete van 100€ ook geaccepteerd.
Al vind ik die plaats als gehandicapte plaats volledig onterecht, daar je enkel van de parking naar de bank of kerk kan via een trap.

Beter zou zijn meerdere plaatsen aan de andere kant te maken, omdat daar wel een ramp voorzien is. Mja, niet elke gehandicapte zit in een rolstoel.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:17:
Gezien of niet, gewoon de boete accepteren en betalen.
Ja laten we allemaal als makke schapen elke acceptgiro maar betalen die in de bus valt.
Vooral niet zelf nadenken maar gewoon blind de regels volgen... heel slim.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:06
Mensen die op een laad- en losplaats voor vrachtwagens staan kan ik wel schieten. Je wilt niet weten hoe vervelend het is als je er met een vrachtwagen moet zijn. Ook een parkeerplaats is gewoon ronduit asociaal als er geen andere plekken vrij zijn. Met een vrachtwagen kun je vaak niet zomaar een rondje rijden om een andere plek te zoeken, met een personenauto wel.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Laat me raden, jij bent vrachtwagenchaufeur. Het zijn natuurlijk altijd de anderen die associaal zijn, jij nooit natuurlijk...

@ts je kan natuurlijk ook eens terplekke kijken welk bordt er staat, en dan heb je het antwoord op je vraag zowat...

[ Voor 32% gewijzigd door Yalopa op 22-06-2009 23:08 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18

MsG

Forumzwerver

Juup schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:36:
[...]

Ja laten we allemaal als makke schapen elke acceptgiro maar betalen die in de bus valt.
Vooral niet zelf nadenken maar gewoon blind de regels volgen... heel slim.
In deze context totaal niet opgaand. In dit geval is er duidelijk dat het een terechte boete is. Als ik door rood rij krijg ik ook een boete. Ook als ik vertel dat ik dat niet zag. Misschien dat die boete zelfs hoger uitvalt als ik vertel dat ik het niet zag :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Yalopa schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:07:
Laat me raden, jij bent vrachtwagenchaufeur. Het zijn natuurlijk altijd de anderen die associaal zijn, jij nooit natuurlijk...
Sterk staaltje redeneren. Een vrachtwagenchauffeur mag niks zeggen omdat hij dan nooit iets verkeerd doet en anderen altijd asociaal zijn? :P

Ik vind het ook asociaal om een officiële parkeerplek van een vrachtwagen bezet te houden met een personenauto. En ik ben geen vrachtwagenchauffeur en heb nog nooit in zo'n ding gezeten. Wat nu? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Gizz op 22-06-2009 23:12 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Als ondernemer, en in het verlengde consument, zou ik het erger vinden dat mijn spullen te laat komen, dan dat een vrachtwagenchauffeur zich niet bezwaard voelt om een koekblikje van de laad-los-plaats / toegewezen parkeerplaats te duwen omdat een of andere domme doos dacht dat ze er kon parkeren (en daarbij drie borden waarvan een meertalig (naast Nederlands een of ander Oost-Europees hakkie-takkie-taaltje) en de forse belijning op de grond, over het hoofd zag).
MsG schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:12:
In deze context totaal niet opgaand. In dit geval is er duidelijk dat het een terechte boete is. Als ik door rood rij krijg ik ook een boete. Ook als ik vertel dat ik dat niet zag. Misschien dat die boete zelfs hoger uitvalt als ik vertel dat ik het niet zag :).
Misschien zouden ze nog wel eens kunnen twijfelen over de rijvaardigheid. Als ze er echt zin in hebben, sturen ze je gegevens naar het CBR en dan mag die beslissen of jij niet misschien opnieuw examens moet doen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

JT

VETAK y0

Ja inderdaad!!!!! Laten we alle vrachtwagenschauffeurs afschieten!!!11

Maar serieus, waar slaat dit op? Hij heeft toch gelijk? Een maat van mij is ook chauffeur en vrachtwagen hebben in de stad vaak moeite met manoeuvreren dus ik kan me goed voorstellen dat een chauffeur er erg pissig om kan worden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan door de borden de bomen niet meer zien en omgekeerd ook. Dat is mij regelmatig gebeurd met parkeren dat er bomen voor de borden waren gegroeid en ja wees blij dat je het soms ziet. Maar ook het vergeten kruis weghalen is zo stom gedaan. Niets erbij zetten en mag je dan parkeren of niet? In andere landen staat alles op de weg en is het duidelijk maar nee wij moeten borden hebben. In Parijs kan je zien hoe of wat je moet staan. In Amsterdam moet je eerst door de bomen kijken en goed om je heen om te zien of de plaats waar je staat wel een parkeerplek is. Laatst had ik een bord die ze 3 meter in de lucht hadden geslingerd om iets aan te geven. Ok je ziet het wel maar waarom zo hoog?? Daarom op de grond zie je veel meer,

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17
Als er een kruis op je parkeervak gekalkt is maakt het niet uit of er een bord staat of niet, je hoort dat kruis nml vrij te houden. Je mag op zo'n ding nml niet te lang stil blijven staan. Of parkeer jij je auto soms ook op dat kruis voor de brug omdat er geen bord staat? :P

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Acid_Schnitzel schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:09:
Ook een parkeerplaats is gewoon ronduit asociaal als er geen andere plekken vrij zijn. Met een vrachtwagen kun je vaak niet zomaar een rondje rijden om een andere plek te zoeken, met een personenauto wel.
Maar niet als je een aanhangwagen achter je personenauto hebt, dan is er vaak geen andere mogelijkheid dan te parkeren op de plek van een vrachtwagen, is dat ook asociaal? Aangezien je dan ook moedwillig de regels overtreed (en nee, met zo'n aanhangwagen kan je ook niet zomaar even een rondje rijden)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://wegcode.be/images/verkeerstekens/E9c.gif
uitsluitend voor lichte vrachtauto's en vrachtauto's

Afbeeldingslocatie: http://wegcode.be/images/verkeerstekens/E9b.gif
Parkeren uitsluitend voor motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbelgebruik en minibussen.

weetje: als je een gewone wagen laat inschrijven als lichte vrachtauto (om er een fiscaal voordeel uit te halen) dan mag je daarmee NIET meer parkeren op plaatsen voorbehouden aan auto's.

@Yapola: ik ga ervan uit dat je nog nooit met een vrachtwagen of bus gereden hebt. Ze zouden dat iedereen moeten verplichten gewoon om ze te laten beseffen dat het niet rijd zoals een auto.
Pagina: 1