Defecte Harman kardon AVR235

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Goedemorgen,

Gisteren kapte mijn receiver er ineens mee na 3 jaar.
Is dus buiten de 2 jaar harman garantie ;-(
Staat altijd met deurtje open en achterkant open dus te warm wordt ie niet.

Gaat nog wel aan maar geeft geen geluid meer.
Dis frontpanel en AB werken nog gewoon en je ziet ook de bron en dat er geluid binnen komt maar niks meer naar buiten ;-(
Je ziet nog wel dat de input door de processor goed verwerkt wordt maar ik vermoed dat de versterker of wat condensatoren de geest hebben gegeven.

Een soft reset heb ik al gedaan (alle instellingen zijn dan weg en de processor wordt gereset)

Ik heb al zitten kijken en heb 5 zekeringen gevonden die allemaal heel zijn.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 21:37
Je kan kijken of de voorversterking nog werkt, door een tape-out achtige aansluiting te zoeken (bestaat dat tegenwoordig nog? Vast wel). Dan weet je waar je ongeveer moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Mr.Qips schreef op maandag 22 juni 2009 @ 08:19:
Je kan kijken of de voorversterking nog werkt, door een tape-out achtige aansluiting te zoeken (bestaat dat tegenwoordig nog? Vast wel).
Mijn Onkyo HT-S3105 heeft het wel, en dat is nog een redelijk nieuwe set.

Mocht je er hier op GoT niet uitkomen, dan zou je hier ook nog een topic kunnen openen: CircuitsOnline.net: Audio

Daar zitten volgens mij ook wat reparateurs, dus die kunnen vast wel tips geven wat je moet testen, om erachter te komen wat het probleem is.

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 22-06-2009 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:17
Ik zou, voordat je hem eventueel gaat of laat repareren, contact opnemen met Harman Kardon, een receiver die er na 3 jaar mee ophoudt is niet de normale gang van zaken lijkt me.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kijk of er nog iets van spanning op de eindtorren staat, signaal, uitgangen etc. Mooiste is als je een scoop hebt, dan kun je lekker meten, al is dat wel lastig bij die receivers, ze zitten altijd knap volgebouwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
_ferry_ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:04:
Kijk of er nog iets van spanning op de eindtorren staat, signaal, uitgangen etc. Mooiste is als je een scoop hebt, dan kun je lekker meten, al is dat wel lastig bij die receivers, ze zitten altijd knap volgebouwd :P
Ik was het zat haha, kon terecht bij rep center en soort van coulance gekregen, voedingscircuit enz was stuk ofzo, onderdelen zijn door HK betaald rest door mij ;-(

Maar ja voor 62e heb ik geen nieuwe receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel Angel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 08:07
Hej da's toevallig! Het zit zeker in de lucht... Een paar dagen geleden kapte mijn HK AVR130 er ineens mee. :(
Precies dezelfde symptomen. Bijna 4 jaar oud nu dus die garantie kan ik ook wel vergeten.
Naar wat voor repair center heb je de jouwe gebracht? En hoeveel euries was je uiteindelijk kwijt???

edit:
Okee eerst lezen en dan schrijven 8)7 je was dus 62 euries kwijt. Ben toch wel benieuwd waar je dat hebt laten doen. Officieel HK reparatie center of zo?

[ Voor 21% gewijzigd door Rebel Angel op 25-06-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Rebel Angel schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:57:
Hej da's toevallig! Het zit zeker in de lucht... Een paar dagen geleden kapte mijn HK AVR130 er ineens mee. :(
Precies dezelfde symptomen. Bijna 4 jaar oud nu dus die garantie kan ik ook wel vergeten.
Naar wat voor repair center heb je de jouwe gebracht? En hoeveel euries was je uiteindelijk kwijt???

edit:
Okee eerst lezen en dan schrijven 8)7 je was dus 62 euries kwijt. Ben toch wel benieuwd waar je dat hebt laten doen. Officieel HK reparatie center of zo?
Bij http://www.cerepair-mijdrecht.nl/ goede ervaringen mee
Pagina: 1