Script maken voor Sofa Control

Pagina: 1
Acties:

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik luister bijna elke avond in bed een aantal nummers met mijn draadloze hoofdtelefoon, en ik gebruik de ratings van mijn iTunes library erg vaak. Wat ik altijd deed met Remote Buddy en mijn Apple Remote is dat "+" en "-" stond voor "increase/decrease rating" (bij inhouden zou het volume gewijzigd worden) en als ik de menu-knop inhield sloot de computer af. Ideaal dus, hoef ik mijn bed niet uit om de computer uit te zetten en kan ik ook blijven raten met het beeldscherm uit. En als ik een nummer niet (her)ken houd ik de play-knop ingedrukt en OSX zegt welk nummer en welk artiest momenteel afgespeeld wordt.

Maar nu is mijn trial-tijd voorbij, en probeer ik Sofa Control uit. Deze bevalt me eigenlijk beter, op 1 cruciaal ding na: ik kan niet zo makkelijk per applicatie instellen wat welke knop doet. Het hierboven beschreven verhaal zou ik erg graag ook i.c.m. Sofa Control willen, maar om dat te kunnen moet ik een script schrijven heb ik begrepen.

En daar ligt het probleem, dat kan ik namelijk niet. Met Automator ben ik ook niet bekend. Wel kan ik met Matlab een beetje programmeren, maar de toepassingen en programma's zijn natuurlijk totaal verschillend. :P

Dus kan iemand me hiermee helpen? :)

Don't live for pleasure, make life your treasure