Toon posts:

Externe netwerk schijf Targa DataBox niet gezien door Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ik heb een probleem. we zitten hier met meerdere pcs en een macbook.
en ik heb een externe netwerkschijf gekocht met als doen zowel via de pc met vista, als met mijn mac deze schijf via een LAN verbinding te benaderen.

we zitten dus via een router aan gesloten en ik kan daar mee de printer en internet draadloos vinder " geen probleem"

de pc van me vriend zit wel aan een draadje
nu kan hij na het installeren van de mee geleverde software de schijf benaderen :'( :'(

naar ik dus niet.. ik word er gek van 8)7 8)7 8)7 ... ndas utiliti gegevens ingevoerd ... en maar wachte niets hij doet niets gewoon... wie wil me helpen

gr cinderella

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi cinderella, welkom op GoT :)

Zoals je wellicht in het Het algemeen beleid hebt kunnen lezen verwachten we hier enige mate van eigen inzet. Dat houd o.a. in dat je duidelijk beschrijft wat het probleem, wat je zelf al hebt geprobeerd, waar je naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt en waarom het niet werkte.

Zo is het niet duidelijk om wat voor een externe netwerkschijf het precies gaat. Uit je topic titel lijkt het om een Targa DataBox te gaan, maar daar zijn er al 5 verschillende modellen van. Het daarom belangrijk om te vermelden om welke type het precies gaat. Daarnaast is het niet duidelijk om wat voor een Mac het gaat, welke versie van Mac OS X daar op draait en hoe deze met het netwerk is verbonden (bedraad of draadloos). Het is ook belangrijk om te weten op wat voor een manier je verbinding je probeert te maken met de netwerkschijf (SMB, NFS, AFS, FTP etc). Het lijkt erop dat je ergens 'ndas utiliti gegevens' hebt ingevoerd, maar je verteld niet welke gegevens je hebt invuld en waar precies. Hij doet blijkbaar niet wat je verwacht, maar krijg je dan een foutmelding? En zo ja, welke? Als je geen foutmelding krijgt, heb je al gekeken wat er in Console voorbijkomt (te vinden via Applications > Utilities > Console).

Ik zou je trouwens willen aanraden om de overvloed aan emoticons achterwege te laten en wat te letten op spelling en interpunctie. Op die manier zijn er meer mensen bereid om je te helpen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb ook een gelijkaardig probleem. Toen ik net een iMac had, was Leopard nog maar een maand of 2 uit, en veel updates waren er nog niet. één van de bugs waren dat ik met mijn Mac niet kon verbinden met een netwerkschijf via het smb protocol , de inhoud van mappen werd niet weergegeven, ook stond de beschikbare ruimte op 0, na een update was dit echter gefixt. Nu Apple 10.5.7 uitgebracht heeft, zit ik weer met dit probleem, al denk ik dat het dit keer iets verschillend is. Op hostname lukt niet om te verbinden (dus smb://storage werkt niet) maar op IP adres wel (dus smb://192.168.1.x werkt). Volgens mij heeft de topicstarter van hetzelfde probleem last. Hoop dat duidelijk is en misschien iemand een oplossing weet. Ook is in mijn geval het thuisnetwerk overwegend windows-based, wat dus betekent dat ik oa werkgroepen heb en er één pc WINS-server mag spelen.

Tijdmachine | Nieuws trends