Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP nx 7400 PC recovery fails

Pagina: 1
Acties:

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Hallo,

Na enig zoeken heb ik geen topic kunnen vinden die mij verder kon helpen. Ik zit met het volgende probleem: ik heb de laptop van mijn vader hier voor mij staan en hij heeft geprobeerd om deze te herinstalleren ivm een virus. Het betreft een HP Compaq nx 7400.

Volgens mijn vader heeft ie er bij aankoop nooit originele installatie cd's bijgekregen maar moest hij een recovery cd branden bij eerste gebruik. Dit is een serie van 6 cd's geworden. Als ik deze erin stop vraagt hij of hij de computer opnieuw mag formatteren en alles daarna lijkt op een nieuwe install. Echter op het moment dat hij om cd 6 en je stopt deze erin gooit hij hem er na 20 seconden direct weer uit en blijft ie om cd 6 vragen. Niks werkt dan meer en het enige wat je kan doen is de boel uitzetten. Als je dan opnieuw opstart meldt hij dat de recovery niet volledig is uitgevoerd en vraagt weer om cd 1. Het hele riedeltje begint dan weer van voren af aan.

Ik heb geprobeerd een normale windows xp professional cd die ik van iemand gekregen heb erin te booten maar dan komt ie op een scherm te staan waarbij hij zegt "starting caldera DR-DOS" en verder komt ie niet.

Een andere XP cd erin booten en dan gaat ie weer in die recovery modus.

Ik weet het echt niet meer... wie helpt?

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-10 17:29
maXXzz schreef op maandag 22 juni 2009 @ 00:31:
..
Ik heb geprobeerd een normale windows xp professional cd die ik van iemand gekregen heb erin te booten maar dan komt ie op een scherm te staan waarbij hij zegt "starting caldera DR-DOS" en verder komt ie niet.
...
Het ziet er naar uit dat dit een niet helemaal legale cd van xp pro is.. :) loop anders eens langs een computerboer in de buurt en vraag of ze een kopie'tje van een legale xp pro voor je kunnen maken.. (Al is dat volgens mij ook niet helemaal legaal..)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 14:00
Dat is een prima legale set van de recovery cd's ik denk alleen dan cd6 dus niet in orde is. Waarschijnlijk beschadige oid. Geen kennissen die tevallig een NX7400 hebben? En anders met een normale XP Pro cd installeren maar dan moet je wel de sata mode in de bios omzetten anders ziet hij geen harde schijf.

[ Voor 28% gewijzigd door jjbstolk op 22-06-2009 10:46 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Weinig ervaring met Dell preinstalls blijkbaar :)
DR-DOS was één van de weinige DOS omgevingen die zonder al te veel licentieproblemen gebruikt kon worden om een preinstallatie image uit te rollen of een unattended setup te doen vanaf de fabriek.

Niks illegaals aan, hoor.

Maar goed, ontopic: met een beschadigde CD6 kun je geen gebruik meer maken van je recovery set, en zal je inderdaad moeten uitwijken naar een volledige herinstallatie vanaf 0.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Heeft deze HP geen recovery partitie? Bij de meeste HP computers zit er namelijk een recovery partitie op de hardeschijf zodat je ook zonder recovery disks de PC opnieuw kunt installeren. Je zou die kunnen gebruiken om opnieuw te installeren, tenzij je deze verwijdert hebt natuurlijk.

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Hoe doe ik een volledige installatie vanaf 0 als ik enkel die recovery cd's heb? Een XP installatie cd hapt ie ook niet.

Die recovery partitie op de harde schijf is wel een idee. Ik denk dat deze er nog wel op staat. Alleen hoe kom ik daar? Iemand een idee waar ik een dos boot cdtje kan downloaden ofzoiets? En als ik dan al in dos zit, hoe start ik dan die partitie op? Sorry ben een beetje een n00b op Windows gebied (heb zelf alleen maar Apples)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een normale OEM CD van Windows XP start niet eerst DOS op. Probeer toch even een echte normale CD te vinden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ook al vind je een (betrouwbare) 'universele' XP cd, dan zit je met het probleem dat de product-key niet daarmee werkt en je niet via het internet kunt activeren :(
En bellen met Microsoft heeft in zo'n geval ook geen zin, die verwijzen je door naar HP...been there, done that...

Zie o.a. nieuws: Microsoft gaat productactivatie Windows XP aanpassen

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Iva_Bigone schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:58:
Ook al vind je een (betrouwbare) 'universele' XP cd, dan zit je met het probleem dat de product-key niet daarmee werkt en je niet via het internet kunt activeren :(
En bellen met Microsoft heeft in zo'n geval ook geen zin, die verwijzen je door naar HP...been there, done that...

Zie o.a. nieuws: Microsoft gaat productactivatie Windows XP aanpassen
Een OEM XP cd accepteerd gewoon de code die onderop de HP staat hoor.
Als je een retail versie installeert werkt het niet, maar daarom heb je ook een OEM versie nodig.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:51
Of je belt HP op of ze de software kunnen opsturen.
Pagina: 1