Router telenet + eigen router + ps3

Pagina: 1
Acties:

• chuckie0071
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-12-2022
Ok, ik zit dus met het volgende probleem.

Ik heb van telenet beneden een soort router denk ik, waarvan een kabel naar men computer gaat en 1 kabel naar men ps3.
Ik heb ps3 media server geinstalleerd en alles ging goed. Pc vond ps3 en kon lekker filmpjes streamen.
Nu heb ik mezelf een laptop aangeschaft en daar een draadloze router bijgekocht.

Nu is de opstelling dus zo: er loopt een kabel vanuit de router van telenet naar de ps3 en er loopt een andere kabel naar de draadloze router. Deze draadloze router is verbonden met men pc via kabel en draadloos met laptop.

Als ik nu ps3 media server laadt vindt hij men ps3 niet meer en kan ik geen films streamen.
Komt volgens mij dus door de router. Weet iemand wat ik daar aan kan doen?

[ Voor 6% gewijzigd door chuckie0071 op 21-06-2009 23:46 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jazeker...

Optie 1: Telenet heeft je een router 'cadeau' gedaan waar géén kabelaansluiting op zit (een echte, gewone router dus, geen geïntegreerd modem/router onding), en dan flikker je het gewoon uit je netwerksetup }). Case closed. Wel je modem even resetten want dat ding kan wat ambetant doen omdat het een ander MAC adres detecteert.

Optie 2: Telenet heeft je een router met een geïntegreerde modem geleverd. Die modem heb je nodig, dus je bridget dat hele gedoe zodanig dat de routerfuncties kunnen worden afgehandeld door je eigen draadloze router. Niet moelijk, wel wat prutsen.

Optie 3: Je laat alles van Telenet voor wat het is, en je schakelt alle routerfuncties uit in je eigen draadloze router, zodat het alleen als AP (acces point) fungeert en alle DHCP- en andere aanvragen door de apparatuur van Telenet wordt afgehandeld.

Algemene tip: hoe meer apparaten in je netwerk (echte netwerkapparatuur, ik heb het niet over clients), hoe complexer het wordt. Dus als je één van die dingen kan lozen, doe het dan ook. Beste kandidaat is de router van Telenet.

[ Voor 12% gewijzigd door Borromini op 22-06-2009 00:03 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje