Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB IR Receiver

Pagina: 1
Acties:

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-11 17:10
Hallo,

Ik ben bezig met het bouwen van een HTPC, en nu ben ik aangekomen bij de afstandsbediening.
Er zit helaas geen IR-sensor in mijn case. Nou is mijn oog gevallen op deze afstandsbediening, alleen daar moet
dus nog een receiver bij. Ik heb al gezocht en ik kan uit Hong Kong een el cheapo afstandsbediening + mooi klein receivertje laten overvliegen voor 11 dollar. Is zo'n receiver universeel? Ik heb gelezen dat die receiver plug & play is, dus geen software nodig. Kan ik dan gewoon die imon ab gebruiken icm de usb receiver? Of moet ik die signalen met software nog 'aan gaan leren'? De vreemde functies van die ab gebruik ik niet, het gaat mij om basis functionaliteit zoals play, pause, pijltjestoetsen etc.

Alvast bedankt,

Bob

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee, een receiver is zeker niet universeel, sterker nog: die specifieke afstandsbediening zat bij mijn Antec Fusion Remote kast (onding is zo'n groot woord, maar die grote knop met de ring er omheen is zeker niet praktisch, en de ontvangst is dat ook niet), en je moet in de iMon software specifiek aangeven wat voor soort afstandsbediening je gebruikt. Op het moment heb ik er een Logitech Harmony One aanhangen die zich uitgeeft als MCE2005 afstandsbediening (werkt perfect, wil niet meer anders, S3 standby opgeven als default poweroff actie en de harmony actions werken ook soepel), en die staat ook zo ingesteld in de iMon software (die bij de ontvanger van die afstandsbediening werd geleverd, dus de ontvanger in mijn kast). De iMon afstandsbediening werkt dan NIET meer, en als ik de instelling wijzig werkt de MCE2005 afstandsbediening niet meer, ze zitten op een andere frequentie, beide. Zelfs basis dingen zoals de poweron/poweroff knop (IR sensor van mijn kast zit doorgeschakeld op de ATX plug en krijgt voeding via +5VSB) werken niet op de ene afstandsbediening als de sensor staat ingesteld op de andere.

Ik denk stiekem dat je deze specifieke afstandsbediening alléén aan de praat krijgt als je de juiste sensor er bij hebt, en mijn gebrek aan kennis kan je helaas niet garanderen dat die ook los verkocht wordt. Deze iMon afstandsbediening wordt echter vaak gebundeld met HTPC cases die een IR sensor hebben, zei het met of zonder klein LCD schermpje.

Iets als

pricewatch: Trust Wireless Vista Remote Control RC-2400

of

pricewatch: Sweex Wireless Multimedia Remote Control (USB)

of

http://www.azerty.nl/0-79...mce-remote-control-k.html

heb je geheid meer lol van.

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-11 17:10
Bedankt voor je reactie. Dat van die sensor ga ik maar niet uitproberen, ik zie dus af van de imon ab (ik ben zo stom geweest om de NOX Xtreme case te kopen zonder imon, die zijn er namelijk wel). Op Azerty is dit ding te koop, vooralsnog is dat de minst lelijke afstandsbediening die ik heb gezien :)