Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ESET] Eset Smart Security - browser connection

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 17:04
Hallo,

Na enkele jaren trouw gebruik te hebben gemaakte van NOD32 Anti-virus, heb ik vandaag besloten om over te stappen op een proef-versie van Eset Smart Security 4.0.

Wat mij tijdens het gebruik van de PC nu echter opvalt is dat het opstarten van mijn internet-browser Internet Explorer behoorlijk lang duurt; de PC blijft te lijken hangen op het 'verbinding maken' waarna na enkele seconden pas de startpagina wordt geopend. Dit probleem herhaalt zich bij ieder venster wat wordt geopend.

Is dit een bekend probleem en is er enige duidelijkheid over? Tot op heden heb ik niets over dit probleem kunnen ontdekken, dus als men hier ervaringen en/of oplossingen heeft hoor ik het graag.

Voor de volledigheid vermeldt ik wel even dat zodra de browser volledig is opgestart, het surfen verder als gewoonlijk gaat. Het gaat dus puur om het opstarten van de browser.

Alvast bedankt!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 20:20
Je moet het firewall gedeelte goed configureren (althans dat moest ik hier).
Bij mij was m'n download snelheid gehalveerd, en wanneer ik bijvoorbeeld een artikel op spitsnieuws wou lezen duurde het een eeuwigheid voordat de comments te voorschijn kwamen.
Waarschijnlijk is het ff klooien met de exclusions, maar het beste is trial en error heeft bij mij ook een week of wat geduurd voordat ik weer zin had om verder te gaan en het juiste vinkje gevonden had.

Je kan natuurlijk ook ff gauw de firewall uitschakelen en kijken hoe het dan werkt, dan merk je gauw genoeg of het aan de firewall ligt of bijvoorbeeld het AV gedeelte van ESM.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.