[fp/feat] Webhosting pricewatch?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik dacht, nu er ook een mobiele telefoon/abonnementen pricewatch is, is het misschien ook een goed idee om een webhosting pricewatch in te voegen. De gebruiker kan dan sorteren op ruimte, dataverkeer, control panel, en vele andere opties zoals subdomeinen, SSL, SSH, PHP versie, MySQL versie, pgSQL versie, etc..

Dit zou ik zeker een uitkomst vinden. Er zijn volgens mij wel vergelijking sites voor webhosting, maar niet die het op een manier aanbieden als de pricewatch hier, niet dat ik weet in ieder geval.

Dingen zoals dedi-hosting, colo of VPS' is ook leuk om toe te voegen natuurlijk.

Ik hoop dat jullie ook iets in mijn idee zien en er wat mee gaan doen. Gr. Thomas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit persoonlijk een zeer slecht idee. Dit is alleen in het voordeel van prijsvechters, terwijl het in veel gevallen zuiver om kwaliteit gaat. Waar hardware hetzelfde is voor iedereen, waar je het ook koopt, geldt voor hostingpakketten een compleet andere set spelregels.

Overigens werk ik wel in de hosting business, maar niet bij een budget-hostingpartij. Ik ben dus licht bevooroordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Ik vind het wel een goed idee. Als het alleen in het voordeel van de prijsvechters zou zijn, zou dat betekenen dat ze dezelfde mate van service zouden bieden als overige bedrijven. Zoals je zelf al aangeeft is er ook een kwestie van kwaliteit en service.

Er worden immers ook webshops beoordeeld op service en dergelijke, shop surveys etc. Dit is imo ook toe te passen op hosting providers, alleen in andere categorieën in te delen. Prijsmatig zou het een overzicht kunnen zijn dat bijvoorbeeld puur richt op de kosten voor eventuele "extra's" binnen een prijsplan, of exceeded datalimieten.

Ik ben wel voor het idee. Ik heb tot nog toe alleen ervaring met PCExtreme, en zover ik kan beoordelen bevalt het me wel, maar ik heb het idee dat de servers vaan langzaam zijn. Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar overige aanbieders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Meer iets voor in Pricewatch.

Overigens een idee waar wij al aan gedacht hebben. Het heeft overigens aardig wat voeten in de aarde om zoiets op te zetten, je moet partijen hebben die er graag aan mee willen doen en de data ergens vandaan halen. Ook moet bedacht worden hoe je een goede vergelijking bouwt en hoe je dit kunt ontwikkelen. En ik welke tijd.

Dit is op dit moment een lange termijn idee :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft reviews zie ik wel wat problemen; waar bij hardware een eenmalige aankoop plaatsvindt en misschien nog een keer een service, gaat het hier om een doorlopende dienst.

Ik ben bang dat mensen de reviews dan doorlopend gaan gebruiken als het internet er een keer uitligt om hun onvrede te uiten en providers dit soort reviews gaan bijhouden om te laten zien dat ze wél service leveren - dan verworden we een soort van supportforum, en inderdaad: een forum hebben we al, en inderdaad zijn daar al topics over providers waar ook door de supportafdelingen wordt meegelezen.
Dat soort dingen lijken me ook veel beter op het forum te passen - voor de reviewmogelijkheid hoeft het voor mij niet.

Als algemene prijsvergelijker lijkt het me wel zinvol inderdaad, maar zoals Jimp al aangeeft zal het er niet morgen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Om te beoordelen moet je ingelogd zijn. Er zou bijvoorbeeld een restrictie gelegd kunnen worden aan het aantal beoordelingen per zoveel tijd. In principe geldt hetzelfde voor een shop review, als je er vaker wat koopt, kun je ook als de verzending een keer wat langer duurt een slechte beoordeling geven.

We hebben het over webosting, niet over providers. In principe heb je hier dan ook een contract bij, een andere voorwaarde zou kunnen zijn om te vragen hoelang het product al in gebruik is <3 maanden - >3 jaar. Zoals ook bij huidige reviews geldt, hoe meer mensen hun mening geven...

En misschien is het goed dat providers meelezen. Commentaar van de consument word ook te vaak genegeerd, en ik ben altijd voor goeie concurrentie onderling. Daar worden diensten alleen maar beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Licht bumpje.

@Jimp: natuurlijk hoeft dit er niet morgen te zijn. Zoiets ontwikkelen kost veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op zich wel een goed idee als er ook reviews bij komen net zoals bij de Shops. Er wordt op dit moment al veel op prijs geconcurreerd in die markt door verschillende studentenbedrijfjes.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:03:
Ik vind dit persoonlijk een zeer slecht idee. Dit is alleen in het voordeel van prijsvechters, terwijl het in veel gevallen zuiver om kwaliteit gaat. Waar hardware hetzelfde is voor iedereen, waar je het ook koopt, geldt voor hostingpakketten een compleet andere set spelregels.

Overigens werk ik wel in de hosting business, maar niet bij een budget-hostingpartij. Ik ben dus licht bevooroordeeld.
Dit is mijn inziens echt pure onzin. Natuurlijk is het in het voordeel van prijsvechters, maar dat is toch met alles zo? Dit is met bijv. moederborden precies hetzelfde hoor.

Je moet dit natuurlijk niet met hardware vergelijken, maar eerder met telecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emile schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:29:

Dit is mijn inziens echt pure onzin. Natuurlijk is het in het voordeel van prijsvechters, maar dat is toch met alles zo? Dit is met bijv. moederborden precies hetzelfde hoor.

Je moet dit natuurlijk niet met hardware vergelijken, maar eerder met telecom.
Als ik bij leverancier A een moederbord koop, is dat exact hetzelfde als wanneer ik een moederbord bij leverancier B koop. Het functioneren van het moederbord zal niet verschillen. Dat is bij hosting wel anders.

Als je bij leverancier A een hostingpakket koopt, kan dat totaal verschillend zijn dan als je bij leverancier B een hostingpakket koopt. Wij (het bedrijf waar ik werk) willen niet dat klanten pas bij ons komen na slechte ervaringen met andere partijen die zeggen dat ze hetzelfde verkopen.

Bij hosting hoort ook een goed patchbeleid, stabiele, redundant uitgevoerd netwerk en stroomvoorzieningen, servermonitoring, een goed backupbeleid, een goede storingsdienst, etcetera. Elke partij zal zeggen dat ook dat allemaal dik in orde is, echter weten wij allemaal dat dat onzin is.

Je kunt dit inderdaad beter met telecom vergelijken. Die adverteren ook met prijzen voor aantallen SMS-jes, maar je hoort niemand over de stabiliteit van hun dienstverlening. Doe voor de grap eens een onderzoek naar waar zakelijke gebruikers voor kiezen en waarom.

Ik vind het smerig om de prijsvechters het voordeel te geven om de klanten makkelijk te kunnen binnenlokken. Dat is uiteindelijk helemaal niet in het voordeel van de klanten. Juist tweakers zouden dat moeten weten.

Wij moeten zeker maar aan klanten zien te verantwoorden waarom wij hogere prijzen hanteren? Welke van de zaken die ik noemde zijn objectief te vergelijken en waar in de topicstart zie ik daar iets over terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13
Cheatah, ben het grotendeels wel met je eens, maar het voordeel natuurlijk is met bijvoorbeeld revieuws dat je wel heel snel de rotte appels er tussen uit kunt vissen.
Er zijn momenteel wel andere vergelijks sites, maar die zijn niet wat je zegt het meest overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
Zware kick, maar werd naar dit topic doorverwezen. :)

Ik zou hostingvergelijking nog steeds fantastisch vinden in de pricewatch. Reviews waar je wat aan hebt, prijs/kwaliteitverhoudingen, storage, backup ja/nee, apache/windows, php/asp/etc, mysql, postgre, oracle, alles kan vergeleken worden.

Vanuit het tweakers/vnumedia perspectief: veel hosters bieden ook affiliateprogramma's aan of zijn bereid een fee te betalen bij een succesvolle conversie vanuit tweakers. Verdienmodel zit daarmee ook wel snor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 16:12

bonzz.netninja

Niente baffi

Op zich is natuurlijk een prijsvergelijking voor webhosting een super leuk idee. Daar is niks mis mee. Echter staat dit producttype niet op de roadmap en gaan we waarschijnlijk ook niet opnemen. Wij verwachten dat de marktomvang te gering is en er onvoldoende behoefte is, zeker ten opzichte van andere potentiële producttypen, om een investering hiervan te rechtvaardigen. Het toevoegen van webhosting is namelijk best veel werk, zowel qua techniek maar ook operationeel zijn we daar op dit moment niet op ingericht. Uiteindelijk is dit dus gewoon een afweging van kansen die wij zien, inschatting van de behoefte en de investering/gevolgen.

Zoals Jimp dus al terecht aangaf, en ik nog wat sterker zal bewoorden. Het staat niet op de roadmap en er zijn op dit moment geen plannen om hem daarop te laten komen :)

[ Voor 8% gewijzigd door bonzz.netninja op 27-06-2011 11:09 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Pagina: 1