Toon posts:

USB stick in LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In m'n LAN (ADSL modem met 4 switchpoorten) wil ik een USB stick als centrale opslag, en meer netwerkpoorten beschikbaar maken.
Meer poorten is me duidelijk; ik koop voor weinig een switch. Maar valt dat op een of andere slimme manier te combineren met het via het LAN beschikbaar stellen van centrale opslag in de vorm van een USB stick van 16 GB? Het gaat me er om voor de huisgenoten een altijd beschikbare centrale opslag voor wat documenten enz. te maken. Een USB stickje is daarvoor al genoeg (een TB-NAS kan altijd nog :)).

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
Ik denk dat de makkelijkste oplossing het zoeken naar een router met USB-poorten is. In mijn WL-500g (kosten haast niets) kan ik gewoon prikken in de USB wat ik wil, en het is beschikbaar voor iedereen :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik kwam toevallig op de site van Conrad een USB-netwerkadapter tegen.
Bestelnummer 971924 - 89
Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/9000_9999/9700/9710/9719/971924_LB_00_FB.EPS.jpg

Kost 30 euro, geen idee of het goed werkt, geen ervaring mee.

/spam

Verwijderd

Topicstarter
maarud schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:42:
Ik denk dat de makkelijkste oplossing het zoeken naar een router met USB-poorten is. In mijn WL-500g (kosten haast niets) kan ik gewoon prikken in de USB wat ik wil, en het is beschikbaar voor iedereen :)
In die richting wil ik het wel zoeken, al hoef ik geen WLAN er bij. Voor 53,45 heb ik de Sitecom DC 230 in huis vogens de Pricewatch en die heeft ook 2 USB poorten. Ik zal de documentatie van de WL-500g en die DC 230 er eens op naslaan om te zien hoe de apparaten dan benaderbaar zijn (want b.v. alleen via FTP is niet zo handig).

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
met de wl500g kan je veel meer, oa custom firmware erin zetten

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:48:
[...]

In die richting wil ik het wel zoeken, al hoef ik geen WLAN er bij. Voor 53,45 heb ik de Sitecom DC 230 in huis vogens de Pricewatch en die heeft ook 2 USB poorten. Ik zal de documentatie van de WL-500g en die DC 230 er eens op naslaan om te zien hoe de apparaten dan benaderbaar zijn (want b.v. alleen via FTP is niet zo handig).
Heb hier een WL500G draaien, zit gewoon een Samba share op, dus iedereen heeft gewoon een netwerkdrive onder windows.

(Oleg firmware. Die harddisk wordt tevens gebruikt als FTP, webserver, logging van webcam beelden, mijn website (zie sig), NZB download box, etc etc)

Ik heb ook een FritzBox met usb.

Nadeel van beiden: Trage schijfoverdracht van/naar disk.

Voor dit soort devices is wat linuxkennis wel noodzakelijk als je meer wilt dan de summiere opties die de fabrikanten erin zetten.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij is een simpele share voldoende; heb alleen Vista en XP Pro PC's draaien en geen behoefte met Linux aan de gang te gaan om allerlei mooie opties beschikbaar te maken.
De doorvoersnelheid is ook niet belangrijk omdat het toch voornamelijk om kleine bestanden gaat. Bedankt voor de tips.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
NSLU(2) ?

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
In dat geval zou je een fritzbox kunnen overwegen, maar dan heb je nog steeds 4 etherpoorten.. :(

Ik kreeg hem gratis van XS4ALL iig, en in een fritz zit al precies wat jij wil. Maar als je hem moet kopen is het geen goedkope oplossing natuurlijk.
De standaard feature van een out-of-the-box wl500g is in elk geval alleen FTP.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1