[JAVA] SCJA certificering behalen, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Ik heb besloten dat maar eens een certificaat ga halen voor JAVA. Ik wil beginnen met SCJA. Ik heb niet veel praktijk ervaring met JAVA, snap het OO principe wel. Ik ken JAVA alleen van mijn opleiding hogere informatica. Als dagelijks werk ben ik Ruby on Rails ontwikkelaar.

Nu zie ik door alle java boeken de bomen het bos niet meer. Is er iemand me kan adviseren welk boek ik het best kan gebruiken. Ik zelf heb dit boek gevonden: Head first Java 2nd edition. Iemand ervaring met dit boek. Is dit een geschikt boek om mee te beginnen of zijn er andere, nieuwere, betere? Weet iemand een geschikte trainingvideo ter voorbereiding van het examen? Is het examen pittig, iemand die het heeft gedaan?

Ik wil het dus doen met zelfstudie of een hele goedkope opleiding. Dit laatste heb ik nog niet kunnen vinden. Uiteraard ben ik wel bereidt om te betalen voor een examen, maar zover is het nog niet :)

[ Voor 16% gewijzigd door Stalkert op 21-06-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 12:40
Neem hier eens een kijkje.

Ik zou je echter toch willen aanraden om direct SCJP te doen.
SCJA heeft in de business niet echt veel waarde heb ik begrepen. Ik ben zelf Java developer en ken persoonlijk niemand die SCJA-certified is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 20:45
Ik ben zelf bezig met studeren voor SCJP. Ik heb zelf geen SCJA gedaan omdat dit me te simpel leek. Ik kan je van harte het boek "Sun Certified Programmer for Java 6" van Sierra en Bates aanraden. Ik vind het een erg goed boek, er staan duidelijke voorbeelden in, goede tips en is erg goed geschreven. Helemaal niet droog en vol met kleine grapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Misschien een idee aangezien mijn ervaring vrij beperkt is om beiden boeken door te werken:

SCJP Sun Certified Programmer for Java 6 Exam 310-065 (Hardcover)
SCJA Sun Certified Java Associate Study Guide (Exam CX-310-019) (Study Guide & CD) (Paperback)

Is dit voldoende om mee te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachacuti
  • Laatst online: 14-09 12:40
Ik heb enkel het SCJP boek gebruikt voor mijn SCJP-certificering en heb het certificaat behaald dus het boek is zeker in orde :-)

Na het studeren van het boek heb ik ook een whizlabs van scjp gekocht en dat heeft mij ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik val in herhaling: sla SCJA over en ga gelijk voor SCJP; de boeken van Bates & Sierra zijn subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

pachacuti schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:28:
Ik heb enkel het SCJP boek gebruikt voor mijn SCJP-certificering en heb het certificaat behaald dus het boek is zeker in orde :-)

Na het studeren van het boek heb ik ook een whizlabs van scjp gekocht en dat heeft mij ook geholpen.
De combinatie tussen het boek en wizlabs is zeker een aanrader. Na het volgen van de wizlabs proef examens is het echte examen eigenlijk maar een formaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik72
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-04-2014
Sla SCJA over, SCJP is het minimale wat men in het bedrijfsleven vraagt.

De head first boeken zijn subliem; echter de Sierra / Bates boeken zijn meer to the point.

Sites met download-links naar auteursrechtelijk beschermd materiaal staan we niet toe

[ Voor 26% gewijzigd door Woy op 29-06-2009 09:52 ]

Pagina: 1