Toon posts:

upgrade laptop video kaart en CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sindskort heeft mijn laptop (XPS M170) het begeven.
De video kaart is defect en wil eigenlijk een nieuwe kaart kopen.
Heb nu een 6800 NVDIA ultra, maar kan ik een hogeren versie kopen (7900 gtx)?
Is het ook mogelijk om mijn processor te upgrade naar bijvoorbeeld een dual core?
Heb al een nieuwe pc besteld (met i7 920 processor), maar vind het zonde om mijn laptop weg te gooien.
Heb het 3 1/2 jaar intensief gebruikt en ben er hee tevreden mee (tot nu dan).
Alvast bedankt.

Groetjes,

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-05 21:06
Volgens mij is het onmogelijk!

Je laptop is al redelijk oud en losse videokaarten voor laptop's vind je niet zo vlug. En als je ze al vind dan zijn ze nog eens superduur ook. Verder zou je ook nog rekening moeten houden met je koeling want een 7900 genereerd toch heel wat meer hitte dan een 6800 ultra lijkt me.

Voor je processor zou het misschien nog mogelijk zijn maar hier moet je rekening houden met de chipset van je moederbord en natuurlijk ook weer met de koeling.

Dus zelf je laptop voorzien van een nieuwe graka en cpu is niet aan te raden, je zou natuurlijk altijd naar Dell kunnen gaan en vragen wat ze nog kunnen doen voor je maar ik vrees toch dat het voorloren moeite zal zijn.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Jammer dat die videokaart defect is, want eigenlijk was die sneller dan de meeste kaartjes nu. Een 8600GT is een veel voorkomende en die is slechter dan een 7600GT welke weer op zijn beurt gelijk stond aan een 6800Ultra.

Processor moet nog wel te doen zijn. GPU upgraden kan alleen als het een MXM slot betreft, maar dat betwijfel ik.

www.ping-win.nl